SHARE

Η «δεύτερη» ζωή του Ελληνικού

Μετά από σχεδόν 20 χρόνια εγκατάλειψης, το πάλαι ποτέ κραταιό αεροδρόμιο της χώρας αποκτά ξανά πνοή. Το επενδυτικό όραμα για το Ελληνικό προβλέπει τη μεγαλύτερη αστική ανάπτυξη της Ελλάδας αλλά και ολόκληρης της Ευρώπης.

Έμεινε κλειστό για 19 ολόκληρα χρόνια. Κάποτε έσφυζε από ζωή κι επισκέπτες, συνδέοντας τη χώρα με το διεθνή χάρτη. Ήταν εκείνο το σημείο αναφοράς της νότιας Αθήνας που μείωνε τις αποστάσεις, φέρνοντας τους ταξιδιώτες – Έλληνες και ξένους – ένα βήμα πιο κοντά στην Αθήνα και δη την Ελλάδα.

Κι όμως μέχρι πρόσφατα δεν ήταν παρά ένα «κουφάρι» που δεν θύμιζε σε τίποτα τις ένδοξες στιγμές του παρελθόντος. Ίσως στους μεγαλύτερους να ξυπνούσαν μνήμες προηγούμενων δεκαετιών, αλλά ήταν εκείνες οι άδειες και «παγωμένες» εγκαταστάσεις του που σε έκαναν να νομίζεις πως δεν υπάρχει πια… ζωή εδώ.

Κι όμως, μια ανάσα πριν συμπληρωθούν 20 χρόνια, το πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού ετοιμάζεται να αποκτήσει ξανά ζωή και να περάσει σε μια νέα εποχή. Την εποχή των φιλόδοξων επενδύσεων και του μέλλοντος. Την εποχή κατά την οποία τίθενται τα θεμέλια για τη μεγαλύτερη αστική ανάπλαση ολόκληρης της Ευρώπης, που θα αλλάξει ριζικά το «πρόσωπο» της νότιας Αθήνας.

Η ιστορία του Κρατικού Αερολιμένα Αθηνών

Το Διεθνές Αεροδρόμιο Ελληνικού ή απλά Ελληνικό – με επίσημη ονομασία Κρατικός Αερολιμένας Αθηνών – ήταν το διεθνές αεροδρόμιο της Αθήνας για περισσότερα από 60 χρόνια, μέχρι τον Μάρτιο του 2001, οπότε και έκλεισε και αντικαταστάθηκε από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Το αεροδρόμιο ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 1938 στην περιοχή Χασάνι απο τον αρχιτέκτονα - πολιτικό μηχανικό Νικόλαο Σαλβαρλή, με διάδρομο προσγειώσεως 1.800 μέτρων μετά από απαλλοτρίωση τμημάτων των τότε κοινοτήτων Κομνηνών και Ελληνικού. Ο Β' Παγκόσμιος Πόλεμος όμως δεν επέτρεψε την ολοκλήρωσή του γιατί δεν δέχτηκε ο αρχιτέκτονας να συνεργαστεί με τους Γερμανούς. Κατά την περίοδο της γερμανο-ιταλικής κατοχής, οι Γερμανοί επιτάχυναν τις εργασίες επέκτασής του για δικούς τους σκοπούς. Αντίθετα, η συμμαχική αεροπορία επεδίωξε να παρεμποδίσει την ολοκλήρωσή του με συνέπεια σειρά επιδρομών, κυρίως νυκτερινών βομβαρδισμών προς αποφυγή θυμάτων εκ των εργαζομένων εκεί Ελλήνων. Από τους βομβαρδισμούς προκλήθηκαν πολλές ζημιές και στους παρακείμενους οικισμούς. Κατά την αποχώρησή τους όμως οι Γερμανοί κατέστρεψαν τους διαδρόμους του.

Γνωστό και ως Αεροδρόμιο Χασάνι από το 1945, χρησιμοποιήθηκε από την Αμερικανική Πολεμική Αεροπορία ως βάση των επιχειρήσεων της Μονάδας Αερομεταφορών μεταξύ Ρώμης και Μέσης Ανατολής. Στη συνέχεια και για όσο ακόμα βρίσκονταν γερμανικές φρουρές σε ελληνικά νησιά, από εκεί εφορμούσαν ελληνικά και συμμαχικά αεροσκάφη με στόχο τις φρουρές αυτές.

Μετά τη λήξη του πολέμου και την επανένωση των Δωδεκανήσων, μεταφέρθηκε στο Ελληνικό το μεγάλο υπόστεγο αεροσκαφών των Ιταλών από τη Λέρο και αποτέλεσε το βασικό υπόστεγο επισκευών του αεροδρομίου. Το 1950, το αεροδρόμιο απέκτησε και δεύτερο διάδρομο μήκους 2.250 μέτρων, ενώ ο πρώτος αυξήθηκε στα 2.250 μέτρα. Το 1958 ο κύριος διάδρομος αυξήθηκε πάλι, με μήκος τα 3.000 μέτρα.

Στις 30 Μαΐου του 1962, ο Κωνσταντίνος Καραμανλής έθεσε τον θεμέλιο λίθο του Ανατολικού αεροδρομίου Ελληνικού που είχε σχεδιαστεί από τον διάσημο Αμερικανοφινλανδό αρχιτέκτονα Έερο Σάαρινεν, ενώ τα εγκαίνια πραγματοποιήθηκαν επτά χρόνια αργότερα, το 1969. Τη δεκαετία του 1970 ο κυρίως διάδρομος επιμηκύνθηκε στα 3.500 μέτρα. 

Η επιβατική κίνηση αυξανόταν με ιλιγγιώδεις ρυθμούς, γεγονός που δεν μπορούσε να «υποστηρίξει» το αεροδρόμιο του Ελληνικού, αφού η οικιστική και τουριστική ανάπτυξη της γύρω περιοχής καθιστούσε απαγορευτική την επέκτασή του. Ο Δυτικός Αεροσταθμός παραδόθηκε στην αποκλειστική χρήση της Ολυμπιακής Αεροπορίας του Αριστοτέλη Ωνάση και ο Ανατολικός στη χρήση των ξένων αεροπορικών εταιρειών.

Τη δεκαετία του 1970 η κίνηση αυξανόταν με ρυθμό 13% ετησίως. Το 1976 όλα τα περιθώρια επέκτασης του αεροδρομίου είχαν εξαντληθεί. Τότε η ελληνική κυβέρνηση ανέθεσε την επιλογή της κατάλληλης τοποθεσίας για την κατασκευή ενός νέου αερολιμένα.  Η τοποθεσία που επιλέχθηκε τελικά ήταν τα Σπάτα, αλλά η κατασκευή αναβλήθηκε.

Το έργο τελικά κατακυρώθηκε στη γερμανική εταιρεία Hochtief, ενώ η λειτουργία του νέου αεροδρομίου, που πήρε την ονομασία «Ελευθέριος Βενιζέλος», ανατέθηκε στην εταιρεία «Διεθνής Αερολιμήν Αθηνών Α.Ε.».

Τη δεκαετία του 1990 το Ελληνικό εξυπηρετούσε από 10 έως 12 εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο.

Το τελευταίο αεροσκάφος που αναχώρησε από το αεροδρόμιο ήταν ένα Boeing 737 των Ολυμπιακών Αερογραμμών με προορισμό τη Θεσσαλονίκη.

Ο τερματισμός της λειτουργίας του αεροδρομίου του Ελληνικού ήρθε τον Μάρτιο του 2001.

Τα «πέτρινα χρόνια»

Μέσα σε αυτά τα 19 χρόνια, το πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού άρχισε να «μαραζώνει».  Δεν ήταν μόνο το αίσθημα της ερήμωσης, την ώρα που το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» κέρδιζε ολοένα και περισσότερο κύρος στο διεθνές στερέωμα των αερομεταφορών. Δεν ήταν μόνο το αίσθημα της εγκατάλειψης.

Ήταν η ολοένα και αυξανόμενη απαξίωση μιας τεράστιας έκτασης, η οποία «σκόνταψε» ουκ ολίγες φορές στις παλινωδίες και τις ολιγωρίες πολλών κυβερνήσεων, αλλά και στις έριδες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Θέματα περιβαλλοντικά, αρχαιολογικού χαρακτήρα, αντιδράσεις τοπικών κοινωνιών «φρέναραν» κάθε σχέδιο αξιοποίησης της έκτασης.

Από το «λουκέτο» του 2001, χρειάστηκε να περάσουν 10 χρόνια, μέχρι τα τέλη του 2011, για να πραγματοποιήσει το ΤΑΙΠΕΔ διεθνή διαγωνισμό για την αξιοποίηση της έκτασης του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό. Το 2014  πλειοδότης του διαγωνισμού αναδείχθηκε η Lamda Development. Ακολούθησαν τα επόμενα χρόνια διαπραγματεύσεις και επαναδιαπραγματεύσεις των συμβάσεων για την αξιοποίηση του έργου, καθώς και μια σειρά από εμπλοκές.

Επιτέλους μπήκαν οι μπουλντόζες στο Ελληνικό

Το μεγάλο project της αξιοποίησης του Ελληνικού μπορεί να είναι ένα εξαιρετικά σύνθετο έργο, που θα χρειαστεί πολλά χρόνια για να υλοποιηθεί, ωστόσο, όπως επιβεβαιώνουν οι τελευταίες εξελίξεις, σιγά σιγά «μπαίνει στις ράγες».

Την 1η Ιουλίου 2020 οι μπουλντόζες μπήκαν επισήμως στο πρώην αεροδρόμιο, ξεκινώντας τις πρόδρομες εργασίες, ήτοι τις εργασίες κατεδάφισης κτηρίων που βρίσκονται εντός του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού – Αγίου Κοσμά. Το έργο των κατεδαφίσεων έχει αναλάβει η τεχνική εταιρεία Intrakat.

Την Παρασκευή 3 Ιουλίου πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της φιλόδοξης επένδυσης, παρουσία του πρωθυπουργού, με τον Κυριάκο Μητσοτάκη να δηλώνει πως «μπήκαν τα θεμέλια για το νέο Ελληνικό, για ένα έργο σύγχρονο που θα αποτελέσει κυψέλη ανάπτυξης. Θα είναι ένας χώρος προσβάσιμος για όλους τους πολίτες της Αττικής».

«Κάποια χρόνια πριν το έργο έμοιαζε ουτοπικό», σημείωσε από την πλευρά του ο Διευθύνων Σύμβουλος της Lamda Development, Οδυσσέας Αθανασίου, υποδεχόμενος στο εργοτάξιο τον πρωθυπουργό και τα υπόλοιπα μέλη της κυβέρνησης, γνωστοποιώντας, μάλιστα, πως τους επομένους μήνες θα κατεδαφιστεί το ένα τρίτο των κτηρίων που βρίσκονται εντός του πρώην αεροδρομίου. «Το Ελληνικό έχει ήδη αρχίσει, ακόμη κι αν δεν είναι θορυβώδη τα πρώτα έργα», είχε δηλώσει στα τέλη Ιουνίου ο κ. Αθανασίου.

Παράλληλα η  Lamda Development «έτρεξε» πριν από μερικά 24ωρα τις απαραίτητες διαδικασίες και έλαβε την έκδοση ομολόγου έως 320 εκατ. ευρώ, προκειμένου να χρηματοδοτήσει το έργο. Υπενθυμίζεται άλλωστε εδώ ότι το 2019 η εταιρεία προχώρησε σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 650 εκατ. ευρώ, με το καθαρό ποσό να ανέρχεται στα 640 εκατ. ευρώ (αφαιρούνται έξοδα ύψους έκδοσης 10 εκατ. ευρώ).

Πλέον, η «ναυαρχίδα» του επενδυτικού προγράμματος της χώρας έχει πάρει μπροστά, με το πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού να ετοιμάζεται να αποκτήσει «πνοή».

Η πρώτη φάση του έργου αφορά στον καθαρισμό του χώρου και τις κατεδαφίσεις κτηρίων, ενώ αναμένεται να διαρκέσει περίπου 3,5 χρόνια. Μετά το πέρας αυτού του χρονικού διαστήματος, υπολογίζεται να πάρουν «σάρκα και οστά» τα πρώτα κτίσματα.

Πώς θα γίνουν οι κατεδαφίσεις κτηρίων

Ειδική τροπολογία που εντάχθηκε σε σχέδιο νόμου της κυβέρνησης το οποίο κατατέθηκε πρόσφατα στη Βουλή, περιγράφει τον τρόπο με τον οποίο θα υλοποιηθούν οι κατεδαφίσεις κτηρίων στο Ελληνικό. Η τροπολογία, που φέρει τις υπογραφές των κ. κ. Χρ. Σταϊκούρα, Α. Γεωργιάδη, Κ. Χατζηδάκη και Κ. Μενδώνη, προβλέπει τη δυνατότητα τμηματικής υλοποίησης και για τις κατεδαφίσεις των εγκαταστάσεων (κτηρίων και εν γένει κτισμάτων και κατασκευών) εντός του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού – Αγίου Κοσμά. Για να μπορούν να υλοποιηθούν τμηματικά οι κατεδαφίσεις, η εν λόγω τροπολογία παρέχει τη δυνατότητα έκδοσης περισσοτέρων αποφάσεων του υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

Σε ό,τι αφορά την έκδοση των σχετικών διαπιστωτικών πράξεων για τις κατεδαφίσεις, προβλέπεται πως θα μπορούν να εκδίδονται ενιαίες για περισσότερα από ένα κτήρια και εν γένει κτίσματα και κατασκευές. Η εκτέλεση των εργασιών κατεδάφισης μπορεί να υλοποιείται τμηματικά και/ή ενιαία για περισσότερα από ένα κτήρια, εντός προθεσμίας πέντε ετών από την έκδοση της σχετικής διαπιστωτικής πράξης. Η εν λόγω προθεσμία, μάλιστα, μπορεί κατόπιν αίτησης να παραταθεί για άλλα πέντε έτη.

Οι πρώτες κατεδαφίσεις αφορούν σε περίπου 450 κτήρια από τους συνολικά 958 κτηριακούς όγκους που βρίσκονται εντός του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού.

Ποια κτήρια διατηρούνται

Όπως έχει ήδη ανακοινώσει το υπουργείο Περιβάλλοντος, στο Ελληνικό διασφαλίζονται τα διατηρητέα κτήρια, καθώς επίσης και τα νεότερα μνηµεία, ενώ όπως έχει κριθεί από σχετικό Προεδρικό Διάταγμα και µε το Σχέδιο Ολοκληρωµένης Ανάπτυξης της έκτασης, δεν αλλοιώνονται και δεν θίγονται τα αρχιτεκτονικά και µορφολογικά τους στοιχεία.

  • τα διατηρητέα υπόστεγα της Πολεµικής Αεροπορίας
  • το διατηρητέο κτήριο του πρώην ανατολικού αεροδροµίου Αθηνών
  • το διατηρητέο αγγλικό υπόστεγο (Παγόδα)
  • οι εγκαταστάσεις της ΕΥΔΑΠ
  • οι ιεροί ναοί Αγίου Κοσµά και Δαµιανού, Αγίας Παρασκευής και Αγίας Τριάδας
  • οι εγκαταστάσεις του σταθµού μετρό Αργυρούπολης
  • το Κέντρο Διανοµής Ελληνικού (ΔΕΗ)
  • τα κτήρια των αθλητικών εγκαταστάσεων (Τµήµα, Baseball I, Κανόε Καγιάκ)
  • τα κτήρια της ΥΠΑ - υπηρεσίες εναέριας κυκλοφορίας Αθηνών
  • οι εγκαταστάσεις του ΤΡΑΜ
  • τα κτήρια της ΕΜΥ
  • τα τρία διατηρητέα κτήρια επί της οδού 3ης στο κάτω Ελληνικό
  • το κτήριο επί της συµβολής των οδών Ελ. Βενιζέλου και 27ης (πρώην ΛΕΚ).

Τα υπόλοιπα κτήρια (περί τους 900 κτηριακούς όγκους) καθώς και οι κατασκευές διαμόρφωσης περιβάλλοντος χώρου της έκτασης, θα αποξηλωθούν και θα κατεδαφιστούν στο πλαίσιο του προγράµµατος ανάπτυξης.

Το όραμα της Lamda Development

Το όραμα της Lamda Development έγκειται στον σχεδιασμό μιας πρωτοποριακής ανάπτυξης για την Αθήνα, με κυρίαρχο στοιχείο τη δημιουργία ενός Μητροπολιτικού Πάρκου διεθνούς εμβέλειας, συνολικής έκτασης 2.000.000 τ.μ.

Το Μητροπολιτικό Πάρκο, μεγαλύτερο των 2.000.000 τ.μ., αναμένεται να εκτείνεται από το παραλιακό μέτωπο μέχρι τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης, ενώνοντας τον Άλιμο με τη Γλυφάδα και την Αργυρούπολη και το Ελληνικό με τη θάλασσα, παρέχοντας στους κάτοικους των όμορων δήμων εύκολη πρόσβαση σε αυτό.

Το Μητροπολιτικό Πάρκο θα είναι μεγαλύτερο από το Hyde Park του Λονδίνου (1.420.000 τ.μ.) και πολύ μεγαλύτερο από άλλα ελληνικά πάρκα, όπως το Πάρκο Τρίτση (1.000.000 τ.μ.), το Κτήμα Συγγρού (950.000 τ.μ.) το Πεδίον του Άρεως (270.000 τ.μ.) και τον Εθνικό Κήπο (160.000 τ.μ.). Θα αποτελείται από 7 περιοχές, με εύκολη πρόσβαση μεταξύ τους, προσφέροντας μοναδικές εμπειρίες για τους κατοίκους και τους επισκέπτες. Στην ολοκλήρωσή του, θα αποτελέσει το μεγαλύτερο και πιο εντυπωσιακό πάρκο στην Ευρώπη, καθώς και ένα από τα μεγαλύτερα παράκτια πάρκα στον κόσμο, ανοιχτό στο κοινό για ατέλειωτες ώρες χαράς και χαλάρωσης

Το ωραιότερο παραλιακό μέτωπο της Ευρώπης και η πρότυπη πόλη

Σύμφωνα με τους σχεδιασμούς της Lamda, η ανανεωμένη παράκτια ζώνη θα αποτελέσει από μόνη της ένα μοναδικό τοπόσημο, συνολικού μήκους 3,5 χλμ., ενώ παράλληλα θα δημιουργηθεί η νέα παραλία ελεύθερης πρόσβασης, μήκους 1 χλμ. Θα συνδέσει τα παράκτια αξιοθέατα και το ενυδρείο, δημιουργώντας κοινόχρηστους χώρους και περιοχές κατοικίας όπου θα διατηρηθούν οι υπάρχοντες χώροι πρασίνου και οι εκκλησίες.

Το Ελληνικό, συνολικής έκτασης 6.200.000 τ.μ., αποτελεί μια σπάνια ευκαιρία για τη δημιουργία μιας πρότυπης πόλης. Ένα σχέδιο ανάπτυξης σε μεγάλη κλίμακα, ανάμεσα στο κέντρο της Αθήνας και τα παραλιακά νότια προάστια, σε μία προνομιακή τοποθεσία με ένα θαυμάσιο κλίμα και ηλιοφάνεια.

Συνολικά, η φιλόδοξη επένδυση θα περιλαμβάνει οικιστικές αναπτύξεις, ξενοδοχειακές μονάδες, εμπορικές δραστηριότητες, χώρους οικογενειακής απασχόλησης – διασκέδασης, μουσεία, κέντρα πολιτισμού, κέντρα υγείας και ευεξίας, αθλητικές εγκαταστάσεις και χώρους αναψυχής, ένα πρότυπο επιχειρηματικό πάρκο εκπαίδευσης, έρευνας και επιχειρηματικότητας, όπως επίσης και την πλήρη διαμόρφωση της ήδη υπάρχουσας μαρίνας καθώς και την αναβάθμιση και ανάδειξη ολόκληρου του παραλιακού μετώπου, που μαζί με το πάρκο θα αποτελέσουν τον μεγαλύτερο πόλο έλξης του έργου.

Η επιλογή του διεθνούς φήμης αρχιτεκτονικού γραφείου FOSTER + PARTNERS μαζί με τους ARUP Engineers, Charles Anderson Landscape Architecture από τις ΗΠΑ και πλήθους ελληνικών εξειδικευμένων μελετητικών εταιρειών διασφαλίζει το στρατηγικό όραμα, δηλαδή το σχεδιασμό και την υλοποίηση ενός έργου που θα βελτιώσει το επίπεδο ζωής όχι μόνο στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής αλλά σε ολόκληρη τη χώρα.

Σύμφωνα με τους σχεδιασμούς της Lamda Development, η επένδυση του Ελληνικού, ύψους 8 δισ. ευρώ, αναμένεται να συμβάλλει κατά 2,4% στο ΑΕΠ της χώρας στον ορίζοντα ολοκλήρωσης της ανάπτυξης, θα δημιουργήσει πάνω από 75.000 νέες θέσεις εργασίας, ενώ παράλληλα δύναται να εισφέρει συνολικά πάνω από 14 δισ. ευρώ έσοδα σε φόρους στο κράτος στον ίδιο χρονικό ορίζοντα.

Το Καζίνο στο Ελληνικό

Φιλόδοξα σχέδια, τα οποία θα αλλάξουν ριζικά το πρόσωπο της νότιας Αθήνας, περιλαμβάνει το όραμα της κοινοπραξίας Mohegan – ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για την κατασκευή του Inspire Athens στο Ελληνικό.

Η κοινοπραξία έχει παρουσιάσει από τον Οκτώβριο του 2019, το όραμα της για το ολοκληρωμένο τουριστικό συγκρότημα με Καζίνο (Intergrated Resort Casino) που θα κληθεί να κατασκευάσει και να λειτουργήσει στο Ελληνικό αν επικρατήσει τελικά στον σχετικό διαγωνισμό.

Έχοντας την ονομασία INSPIRE Athens, το συγκρότημα θα αποτελείται από ένα πολυτελές ξενοδοχείο, χώρους ψυχαγωγίας, συνεδριακό κέντρο, καταστήματα, εστιατόρια και φυσικά το Καζίνο, με το συνολικό ύψος της επένδυσης να εκτιμάται πως θα ξεπεράσει το 1 δισ. ευρώ.

Όπως αποκάλυψε πρόσφατα, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Mohegan Gaming & Entertainment, Mario Kontomerkos, μιλώντας στο πλαίσιο του Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, υπάρχει ήδη ομάδα στην Αθήνα, έτοιμη να «τρέξει» τις διαδικασίες για την κατασκευή του φιλόδοξου project, μόλις η κοινοπραξία λάβει το «πράσινο φως».

«Έχουμε ήδη έτοιμη την ομάδα μας στην Αθήνα, η οποία απαρτίζεται από περισσότερους από 60 επαγγελματίες, αρχιτέκτονες και μηχανικούς», αποκάλυψε ο κ. Kontomerkos, επαναδιατυπώνοντας τη δέσμευση της κοινοπραξίας να προχωρήσει στην κατασκευή του έργου. «Μέχρι να πάρουμε την τελική έγκριση, έχουμε μία μεγάλη ομάδα που εργάζεται στην Ελλάδα και τους συνεργάτες μας στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ που δουλεύουν για το project. Είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε στο επόμενο βήμα, μόλις πάρουμε το ‘πράσινο φως’. Έχουμε κάνει ήδη λεπτομερή δουλειά για να διασφαλίσουμε ότι θα ξεκινήσουμε το συντομότερο δυνατό. Έχουμε ένα σημαντικό προβάδισμα στο κατασκευαστικό κομμάτι», τόνισε επίσης, για να επισημάνει ωστόσο πως πρόκειται για ένα μεγάλης κλίμακας έργο, για την κατασκευή του οποίου θα χρειαστούν πολλά χρόνια.

Κρίσιμοι οι επόμενοι μήνες για τον διαγωνισμό του Καζίνο

Την ίδια ώρα προχωρά και η διαγωνιστική διαδικασία για την άδεια λειτουργίας Καζίνο, ωστόσο πηγές με γνώση των διαδικασιών εξηγούν στο insider.gr πως ουσιαστικό «ξεκαθάρισμα» για την άδεια λειτουργίας Καζίνο δεν θα πρέπει να αναμένεται πριν τον Σεπτέμβριο.

Σημαντικές, ωστόσο, εξελίξεις για την επόμενη μέρα του διαγωνισμού «φέρνει» και ο Ιούλιος. Την Παρασκευή 3 Ιουλίου - την ίδια μέρα που ο Κυριάκος Μητσοτάκης εγκαινίαζε την έναρξη των εργασιών στο Ελληνικό – η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας ξεκίνησε τη συζήτηση για δύο προσφυγές για την άδεια του Καζίνου.

Η πρώτη προσφυγή κατατέθηκε από την κοινοπραξία Mohegan-ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η οποία στρέφεται κατά της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ) και διεκδικεί να απορριφθούν και οι τέσσερις λόγοι που επικαλούνταν η αποκλεισμένη Hard Rock στη δική της προσφυγή.

Η δεύτερη προσφυγή κατατέθηκε από τη Hard Rock και στρέφεται τόσο κατά της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών όσο και κατά της Επιτροπής Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων (ΕΕΕΠ) και του υπουργείου Οικονομικών.

Να σημειωθεί εδώ ότι τη δεδομένη χρονική στιγμή η Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων αξιολογεί την τεχνική προσφορά της κοινοπραξίας Mohegan-ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Εάν η τεχνική προσφορά της κοινοπραξίας πληροί τους απαιτούμενους όρους και προϋποθέσεις, τότε η ΕΕΕΠ δύναται να επιτρέψει τη μετάβαση και στην τρίτη φάση του διαγωνισμού, ήτοι το άνοιγμα της οικονομικής προσφοράς.

Το δίχως άλλο, οι δικαστικές «περιπέτειες» προμηνύουν ένα ιδιαίτερα «καυτό» καλοκαίρι.