Οικονομία | Ελλάδα

«Καλάθια» νοικοκυριού - Άη Βασίλη: Νέες λίστες με προϊόντα

Μαρίνα Φούντα

Τις νέες τους λίστες για τα προϊόντα που συνθέτουν το καλάθι του νοικοκυριού έχουν αναρτήσει στην ηλεκτρονική πλατφόρμα e-katanalotis του υπουργείου Ανάπτυξης και επενδύσεων οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ που συμμετέχουν στην εν λόγω πρωτοβουλία, στόχος της οποίας είναι η μέγιστη δυνατή συγκράτηση των ανατιμήσεων.

Το καλάθι του νοικοκυριού ξεκίνησε στις 2 Νοεμβρίου και σήμερα εισέρχεται στην 9η εβδομάδα εφαρμογής του, με τα σούπερ μάρκετ να παρουσιάζουν τους ανανεωμένους τους καταλόγους για το διάστημα από 28-12-2022 έως 03-01-2023.

Στο μεταξύ, όπως έχει ήδη γράψει το insider.gr, προκειμένου το καλάθι του νοικοκυριού να μετατραπεί σε καλάθι των Χριστουγέννων, έχει λάβει προσωρινά διευρυμένη δομή. Μέχρι λοιπόν και τις 4 Ιανουαρίου, το καλάθι περιλαμβάνει επιπλέον και γαλοπούλα, μοσχάρι, τσουρέκι/βασιλόπιτα και σοκολάτα, ενώ μετά το πέρας της εορταστικής περιόδου θα επανέλθει στην κανονική του μορφή με τις αρχικές κατηγορίες.

Ίδιες ή χαμηλότερες τιμές για το 98% των προϊόντων

Στο μεταξύ, όπως αναφέρει σε σημερινή ανακοίνωσή του το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων, στο 98% των προϊόντων που περιλαμβάνονται στο καλάθι του νοικοκυριού, οι τιμές μειώνονται ή διατηρούνται σταθερές. 

Ειδικότερα, κατά την 9η εβδομάδα εφαρμογής της πρωτοβουλίας (28/12/2022-3/1/2023), από το σύνολο 850 προϊόντων στο καλάθι που είναι απολύτως συγκρίσιμα: 

-στα 47, ποσοστό 6%, η τιμή μειώθηκε

-στα 782, ποσοστό 92% η τιμή παρέμεινε σταθερή

-και μόλις σε 21, ποσοστό 2%, η τιμή αυξήθηκε 

«Η μάχη για το καλάθι συνεχίζεται και θα συνεχιστεί», δεσμεύθηκε στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου ο κ. Γεωργιάδης την περασμένη εβδομάδα, επαναλαμβάνοντας ότι η ακρίβεια είναι το νούμερο 1 πρόβλημα που αντιμετωπίζει αυτή τη στιγμή η Ελλάδα. Ο πληθωρισμός τρέχει, παραδέχθηκε την ίδια ημέρα ο υπουργός, σημειώνοντας πως η αύξηση του πληθωρισμού είναι η αιτία αύξησης των τιμών στην Ελλάδα και όχι η οργανωμένη αισχροκέρδεια.

Στην ηλεκτρονική πλατφόρμα e-katanalotis οι καταναλωτές μπορούν πλέον να βρουν και να συγκρίνουν 17 διαφορετικά καλάθια του νοικοκυριού. Στην πρωτοβουλία συμμετέχουν οι αλυσίδες ΑΒ Βασιλόπουλος, Bazaar, Γαλαξίας, Discount Markt, Κρητικός, Lidl, Μασούτης, My Market, Market in, Σκλαβενίτης, ΣΥΝΚΑ, Χαλκιαδάκης, Πίτσιας, Κάντζας, το ηλεκτρονικό κατάστημα e-fresh.gr, η e-food και η Wolt Market.

Ειδικότερα, ο καταναλωτής μπορεί να εισέλθει στην πλατφόρμα e-katanalotis και να δει σε αυτό το link (https://e-katanalotis.gov.gr/householdBasket) όλα τα προϊόντα που απαρτίζουν τα καλάθια, επιλέγοντας το ανάγλυφο σήμα της κάθε αλυσίδας.


Στην 3η εβδομάδα εισέρχεται το καλάθι του Αη Βασίλη

Την ίδια στιγμή, στην 3η εβδομάδα εφαρμογής του εισέρχεται το «καλάθι του Άη Βασίλη» στα καταστήματα παιχνιδιών, με στόχο τη μέγιστη δυνατή ανακούφιση των πιο ευάλωτων νοικοκυριών. Το καλάθι του Άη-Βασίλη θα βρίσκεται σε ισχύ έως και τις 11 Ιανουαρίου.

Στην εν λόγω πρωτοβουλία το ενδιαφέρον των καταστημάτων παιχνιδιών είναι εντυπωσιακό. Μέχρι στιγμής, συμμετέχουν 39 αλυσίδες και καταστήματα παιχνιδιών, ενώ τα προϊόντα στα καλάθια του Αη Βασίλη πλησιάζουν τις 3.000 κι ενώ η αρχική ιδέα ήταν η ιδέα ήταν να δημιουργηθεί ένα καλάθι με περίπου 100 - 150 προϊόντα.

Στο καλάθι του Άη Βασίλη εντάσσονται δέκα κατηγορίες παιχνιδιών ως εξής: επιτραπέζια και παζλ, παιχνίδια με κούκλες, κουκλόσπιτα και άλλα αξεσουάρ (παιχνίδια μίμησης), βρεφικά παιχνίδια, φιγούρες δράσης, παιχνίδια κατασκευών και δημιουργίας (π.χ. παιχνίδια με τουβλάκια), οχήματα – τηλεκατευθυνόμενα, ηλεκτρονικά παιχνίδια, αθλητικά παιχνίδια (π.χ. μπάλες, παιδικές μπασκέτες και τέρματα), λούτρινα και μουσικά παιχνίδια.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

TAGS: