Την ώρα που οι πωλήσεις της Apple έχουν εν μέρει «παγώσει», η εταιρεία βάζει πλώρη για νέες αγορές με στόχο να αντισταθμίσει τις απώλειες. Σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, η εταιρεία στοχεύει το βαρύ πυροβολικό της, τα iPhones,  στην αγορά της Ινδίας, στοιχηματίζοντας ότι η αύξηση των μισθών και η διογκούμενη μεσαία τάξη θα τραβήξει τους καταναλωτές μακριά από τις φθηνές εναλλακτικές λύσεις έξυπνων τηλεφώνων που κυριαρχούσαν μέχρι σήμερα.

Μια τέτοια στροφή θα μπορούσε να δώσει ώθηση στην εταιρεία τη στιγμή που αναμένεται να ανακοινώσει την πιο αργή ανάπτυξη της από το 2007, αφού οι πωλήσεις φαίνεται να σημειώνουν αύξηση μόλις 1%, κατά το τρίμηνο των χριστουγεννιάτικων αγορών, σε αντίθεση με τις προσδοκίες των επενδυτών για διψήφια αύξηση. Σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, η Apple έχει ήδη ζητήσει άδεια από την Ινδική Κυβέρνηση για να δημιουργήσει τα δικά της καταστήματα λιανικής πώλησης.

Ειδικότερα, τα iPhone 6s και 6s Plus, τα οποία κατέγραψαν ρεκόρ πωλήσεων όταν κυκλοφόρησαν τον περασμένο Σεπτέμβριο, αντιμετωπίζουν πλέον υποτονική ζήτηση επειδή, όπως υποστηρίζουν οι αναλυτές, έχουν λιγότερα ξεχωριστά χαρακτηριστικά σε σχέση με τους προκάτοχούς τους.

Αντίθετη εικόνα παρουσίασαν οι πωλήσεις των smartphones στην Ινδία, οι οποίες αυξήθηκαν κατά 76% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους, σύμφωνα με τον Luca Maestri, επικεφαλής του οικονομικού τμήματος της εταιρείας. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν από το τμήμα ερευνών κατά το δ’ τρίμηνο πουλήθηκαν κατά προσέγγιση 800.000 iPhones στην Ινδία, το υψηλότερο ποσοστό των τελευταίων χρόνων.

Η ανάπτυξη στην Ινδία αποτελεί δελεαστική προοπτική, ειδικά την ώρα που η ύφεση της κινεζικής οικονομίας, η οποία αποτελούσε μέχρι χθες την μεγαλύτερη αγορά της Apple, συμπαρασύρει τις πωλήσεις της. Παρόλο που τα έσοδα στην ευρύτερη περιοχή της Κίνας αυξήθηκαν 14% το τελευταίο τρίμηνο παρατηρείται πτώση των πωλήσεων σε συγκεκριμένες πόλεις, όπως για παράδειγμα το Χονγκ Κονγκ.

Ο αντίλογος για τη νέα επέκταση που σχεδιάζει ο κολοσσός της Silicon Valley είναι πως το 70% των smartphones που πωλούνται στην Ινδία κοστίζουν λιγότερο από 150 δολάρια, την ώρα που τα high-end κινητά τηλέφωνα της Apple αγγίζουν τα 700 δολάρια, δηλαδή σχεδόν το 50% των αποδοχών του μέσου όρου των καταναλωτών, γεγονός που καθιστά τα smartphones της εταιρείας απαγορευμένα για την πλειονότητα των καταναλωτών.

«Σε αρκετούς τομείς η εικόνα της Ινδίας σήμερα μοιάζει με εκείνη της Κίνας πριν από μερικά χρόνια. Το βέβαιο είναι όμως πως η μεσαία τάξη θα χρειαστεί σίγουρα 2-3 χρόνια για να μπορέσει να διευρύνει τις δυνατότητές της» διευκρινίζει ο αναλυτής, Tarun Pathak, από το τμήμα Έρευνας και Τεχνολογίας.

Όσο για τον CEO της Apple, Tim Cook, έδωσε μια πιο αισιόδοξη προσέγγισηστην νέα επεκτατική πολιτική της εταιρείας. Όπως είπε η Apple στρέφει όλο και περισσότερο της προσοχή της στην αγορά της Ινδίας εξαιτίας του νεανικού πληθυσμού της και της αύξησης του μέσου εισοδήματος, σε συνδυασμό με τα μικρά ποσοστά ανεργίας.

Το σίγουρο είναι πως όπως στην Κίνα έτσι και στην Ινδία τα προϊόντα της Apple θεωρούνται πολυπόθητα, με τους αναλυτές να υποστηρίζουν πως η είσοδος της εταιρείας στην ινδική αγορά, είναι πιθανό να ξεπεράσει ακόμα και τα νούμερα των Ηνωμένων Πολιτειών.