Με ταχείς ρυθμούς έχει προσαρμοστεί ο όμιλος του ΟΤΕ στους ακανόνιστες συνθήκες που εγκαθιστά ο κορονοϊός στην καθημερινότητά μας, γι αυτό και δεν αναμένεται να αλλάξουν τα επενδυτικά πλάνα και τα σχέδιά του Ομίλου την επόμενη ημέρα. Αυτό ήταν το μήνυμα του επικεφαλής του ομίλου, κ. Μιχάλη Τσαμάζ, ο οποίος σε διαδικτυακή συνέντευξη Τύπου ξεκαθάρισε πως παρά την μείωση των δραστηριοτήτων σε συγκεκριμένους τομείς, όπως για παράδειγμα οι υπηρεσίες roaming που έχουν επί της ουσίας μηδενιστεί, ο ΟΤΕ θα προχωρήσει στις απαραίτητες μειώσεις εξόδων ώστε να ισοσκελίσει τον ισολογισμό του και να αποδώσει τα προ κορονοϊού προβλεπόμενα οικονομικά αποτελέσματα.

«Υπάρχει επίδραση της παρούσας κατάστασης στην οικονομική μας δραστηριότητα κάτι που ισχύει και για σχεδόν όλες τις επιχειρήσεις αλλά και για την ίδια τη χώρα, αυτή την περίοδο. Παρατηρούνται και κάποιες καθυστερήσεις πληρωμών, ο αριθμός τους όμως μειώνεται καθώς μέρα με την μέρα οι χρήστες εξοικειώνονται με τις online πληρωμές και με το app της Cosmote το οποίο χρησιμοποιούν ήδη 3,2 εκατ. χρήστες. Την ίδια στιγμή υπάρχει και μείωση πωλήσεων στα φυσικά καταστήματα της Cosmote, ενώ αναμένουμε να απωλέσουμε σχεδόν το σύνολο των εσόδων από το roaming. Ωστόσο σχεδιάζουμε ήδη την επόμενη ημέρα και με τις απαραίτητες περικοπές εξόδων, οι οποίες δεν θα πλήξουν τους εργαζόμενούς μας, θα επιτύχουμε τους στόχους που έχουμε βάλει» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Τσαμάζ

Την ίδια στιγμή ο κ. Τσαμάζ ξεκαθάρισε ότι οι βασικοί μέτοχοι της εταιρείας στηρίζουν τις επιλογές του ομίλου να υποστηρίξει την πολιτεία με κάθε τρόπο σε αυτή την δύσκολη συγκυρία. Να θυμίσουμε ότι ο όμιλος πέρα από τις παροχές στους συνδρομητές τους με στόχο να διευκολύνει την παραμονή του κόσμου στο σπίτι, έχει προσφέρει και 2 εκατ. ευρώ για την στήριξη του ελληνικού συστήματος υγείας ενώ περίπου ένα εκατ. έχει διατεθεί για την διευκόλυνση της ψηφιοποίησης του ελληνικού δημοσίου. Η συνολική δράση του Ομίλου την περίοδο της πανδημίας αποτιμάται, όπως σημείωσε ο κ. Τσαμάζ, στα 7,5 εκατ ευρώ.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε και στην άμεση προσαρμογή του ομίλου στις παρούσες συνθήκες τονίζοντας ότι ο ΟΤΕ στηρίζει έμπρακτα τους υπαλλήλους του, λαμβάνοντας αφενός την απόφαση το 80% των εργαζομένων του να δουλεύει από το σπίτι αλλά και δημιουργώντας και ασφαλείς προϋποθέσεις τηρώντας όλα τα μέτρα υγιεινής και για όσους αδυνατούν να εργασθούν εξ αποστάσεως. «Μέχρι σήμερα ο όμιλος έχει προμηθευτεί πάνω από 8 τόνους απολυμαντικών, έχει διπλασιάσει τα διαλλακτικά σίτισης που δίνει στους εργαζόμενους και θα δώσει κανονικά το δώρο Πάσχα» ανέφερε χαρακτηριστικά. «Επιπλέον όμως, χάρη στις επενδύσεις που είχε πραγματοποιήσει τα προηγούμενα χρόνια και συνεχίζει να υλοποιεί μέχρι και σήμερα σε υποδομές, επεκτάσεις δικτύου αλλά και διαδικασίες artificial intelligence και machine learning,  κατάφερε να ανταπεξέλθει χωρίς κανένα πρόβλημα στην θεαματική αύξηση της ζήτησης των τηλεπικοινωνιών από το μεγαλύτερο μέρος του ελληνικού πληθυσμού» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Τα δίκτυα ανταποκρίνονται στην αυξημένη ζήτηση

Αποτυπώνοντας την αύξηση αυτή με αριθμούς ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΤΕ σημείωσε ότι στην Σταθερή παρατηρείται αύξηση σχεδόν 50% στην ημερήσια κίνηση data, με την μερίδα του λέοντος να κερδίζουν οι video streaming υπηρεσίες και τα social media, ενώ 45% υπολογίζεται η αύξηση στην φωνητική κίνηση.

Όσον αφορά στην Κινητή τηλεφωνία ο ΟΤΕ έχει καταγράψει αύξηση στην χρήση δεδομένων της τάξης του 90% σε σχέση με τους προ πανδημίας μήνες αλλά και 10% στην κίνηση φωνής.

Μεγάλη είναι, σύμφωνα με τον κ. Τσαμάζ και η αύξηση που παρατηρείται στην πλατφόρμα της Cosmote TV, το καταναλωθέν περιεχόμενο της οποίας έχει διπλασιαστεί το τελευταίο διάστημα.  

Όσον αφορά στην αύξηση των αιτημάτων αναβάθμισης των ταχυτήτων Internet, στην οποία προχωρούν όλο και περισσότεροι καταναλωτές για να μπορούν να εκτελούν με ευκολία τις καθημερινές δραστηριότητές τους διαδικτυακά ,ανέφερε ότι κυμαίνεται στο 20% με 30%.

Ερωτηθείς για τις επενδύσεις που είχε προγραμματίσει ο όμιλος στο τομέα του 5G, ο κ. Τσαμάζ σημείωσε ότι δεν θα υπάρξει καμία αλλαγή στο τριετές επενδυτικό πλάνο του Ομίλου τόσο για την σταθερή όσο και για την κινητή παρά μόνο μικρές καθυστερήσεις, λόγω της πανδημίας. «Η αναβάθμιση των κεραιοσυστημάτων που είχε προγραμματιστεί να ξεκινήσει αυτή την περίοδο θα καθυστερήσει κάποιους μήνες, όσο διαρκέσουν δηλαδή τα μέτρα της κυβέρνησης για τον περιορισμό της πανδημίας. Πέρα από τις εύλογες καθυστερήσεις όμως, δεν θα υπάρξουν άλλες αλλαγές». Το ίδιο ισχύει για την δραστηριοποίησή του ΟΤΕ στον κλάδο των τυχερών παιγνίων, όπου και εκεί το πλάνο προχωρά κανονικά.

Δεδομένων των συνθηκών μάλιστα, εξετάζονται και επεκτάσεις σε συγκεκριμένες υπηρεσίες, όπως για παράδειγμα στην πλατφόρμα παραγγελίας φαγητού, Box.gr η οποία θα μπορούσε να φιλοξενήσει και νέες κατηγορίες προϊόντων. Για το λόγο αυτό άλλωστε, όπως σημείωσε ο κ. Τσαμάζ, ο όμιλος βρίσκεται ήδη σε συζητήσεις με εταιρείες.

Τέλος ο επικεφαλής του ομίλου ΟΤΕ έστειλε και το μήνυμα «να δούμε την κρίση ως ευκαιρία, θέτοντας το ατομικό συμφέρον στην υπηρεσία του συλλογικού και ανεβαίνοντας στο άρμα της ψηφιακής εποχής με την βοήθεια της τεχνολογίας». Άλλωστε όπως είπε συνήθως «μαθαίνουμε πολύ γρήγορα από τις κρίσεις κι αυτό θα αποτυπωθεί μέσα στα επόμενα δύο με τρία χρόνια».