Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών: Πολλαπλοί πυλώνες ανάπτυξης και επιτάχυνση της επέκτασης αν χρειαστεί

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών: Πολλαπλοί πυλώνες ανάπτυξης και επιτάχυνση της επέκτασης αν χρειαστεί
Τι ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΔΑΑ, Γιάννης Παράσχης για τα σχέδια της επόμενης διετίας για την περαιτέρω ανάπτυξη του Ελ. Βενιζέλος.

Διεύρυνση συνδέσεων και νέα δρομολόγια, περαιτέρω ανάπτυξη των εσόδων από μη αεροπορικές δραστηριότητες και επίσπευση της επέκτασης του αεροδρομίου, αν χρειαστεί, περιλαμβάνουν τα επόμενα βήματα του ΔΑΑ, όπως τα χαρτογράφησε η διοίκηση του σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε με την αφορμή των οικονομικών αποτελεσμάτων του μεγαλύτερου αεροδρομίου της χώρας. Η ίδια επανέλαβε δε ότι το 2024 έχει ξεκινήσει με θετικού οιωνούς, όσον αφορά στην επιβατική κίνηση, προοικονομώντας μια καλή πορεία για το σύνολο της χρονιάς.

Μετά την χρονιά ορόσημο του 2023, όπου καταγράφηκε ρεκόρ επιβατικής κίνησης, οι προοπτικές προδιαγράφονται θετικές και για το τρέχον έτος χάρη στην δυναμική εκκίνηση των δύο πρώτων μηνών αλλά και στις ενδείξεις της καλοκαιρινής περιόδου, επεσήμανε ο διευθύνων σύμβουλος του ΔΑΑ κ. Γιάννης Παράσχης στο πλαίσιο της πρώτης, επίσημης παρουσίασης των οικονομικών αποτελεσμάτων του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών μετά την είσοδο στο Χρηματιστήριο.

Η αύξηση της επιβατικής κίνησης θα επιτευχθεί, όπως εξήγησε, και μέσω της συνέχισης της υπάρχουσας στρατηγικής που προβλέπει την παροχή κινήτρων σε αεροπορικές εταιρείες.

Έμφαση στις μη αεροπορικές δραστηριότητες

Ξεκαθάρισε ωστόσο ότι η αύξηση της κίνησης αποτελεί τον ένα πυλώνα ανάπτυξης των επόμενων ετών, αφού ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί και στην περαιτέρω διεύρυνση των μη αεροπορικών δραστηριοτήτων. Αυτό θα διασφαλιστεί μέσω της επικείμενης ανάπτυξης του αεροδρομίου η οποία προβλέπει τα 13.500 τ.μ. που υπάρχουν σήμερα στο ΔΑΑ για καταστήματα λιανικής και εστίασης να φτάσουν τα 22.000 τ.μ., ενώ θα δημιουργηθεί και νέος σταθμός αυτοκινήτων που θα συνεισφέρει στα έσοδα. Σήμερα άλλωστε στιγμή το κομμάτι της εστίασης εντός των χώρων του αεροδρομίου παρουσιάζει υψηλές επιδόσεις, όπως αναφέρθηκε.

Στο πλαίσιο της εμπορικής ανάπτυξης, διερευνάται και η δυνατότητα εισαγωγής νέων concepts στις εμπορικές παραχωρήσεις καθώς και η ανάπτυξη της ακίνητης περιουσίας. «Βρισκόμαστε σε φάση επαναξιολόγησης για την παραχώρηση των χώρων στα πέριξ του αεροδρομίου, τόσο για το εμπορικό πάρκο όσο και για το δεύτερο ξενοδοχείο» επεσήμανε ο επικεφαλής του ΔΑΑ.

Επιτάχυνση αν χρειαστεί

Βάσει των όσων ανέφερε ο κ. Παράσχης, η κατασκευή της πρώτης φάσης ανάπτυξης του ΔΑΑ θα ξεκινήσει στα τέλη του 2024, αρχές του 2025, με στόχο να ολοκληρωθεί έως και το 2028 με το μεσοδιάστημα να περιλαμβάνει βέβαια επιχειρησιακά μέτρα και έργα μεγιστοποίησης της δυναμικότητας καθώς και έργα βαριάς συντήρησης. Να υπενθυμίσουμε ότι η πρώτη φάση του επενδυτικού πλάνου των 650 εκατ. ευρώ προβλέπει αύξηση της δυναμικότητας στα 33 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως, με επέκταση, μεταξύ άλλων, του κτιρίου του κεντρικού τερματικού σταθμού κατά περίπου 81.000 τετραγωνικά μέτρα.

Αυτή την περίοδο το αεροδρόμιο βρίσκεται στη φάση επιλογής των αναδόχων, όπως επισημάνθηκε και κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων στους αναλυτές στις αρχές της εβδομάδας αλλά και σε αναζήτηση χρηματοδότησης, η οποία μπορεί να προέλθει τόσο από χρηματοπιστωτικά ιδρύματα του εσωτερικού όσο και του εξωτερικού, χάρη στην προσφάτως ανακτηθείσα επενδυτική βαθμίδα.

Στο σενάριο δε που η ανάπτυξη της κίνησης του αεροδρομίου επιταχυνθεί, υπάρχει πρόβλεψη για την ενεργοποίηση των πλάνων επέκτασης νωρίτερα από το προβλεπόμενο, σύμφωνα με τη σύμβαση, όπως εξήγησε η διοίκηση. «Υπάρχουν συγκεκριμένα σημεία που κινητοποιούν τις φάσεις ανάπτυξης, όπως προβλέπεται και από τη σχετική σύμβαση. Εφόσον η κίνηση εξελιχθεί πολύ πιο επιθετικά απ’ ό,τι προβλέπουμε αυτή τη στιγμή, προφανώς οι διαφορετικές φάσεις θα πρέπει να ξεκινήσουν νωρίτερα. Η λεπτομερής μελέτη που κάνουμε αυτή τη στιγμή περιλαμβάνει και τις δύο φάσεις για να είμαστε πιο καλά προετοιμασμένοι για ένα τέτοιο ενδεχόμενο», συμπλήρωσε.

Τέλος, πυλώνα ανάπτυξης της επόμενης διετίας αποτελεί και η υλοποίηση της β’ φάσης του μεγάλου φωτοβολταϊκού πάρκου, με την έναρξη κατασκευής του νέου σταθμού για ισχύ 35,5MW, το οποίο θα περιλαμβάνει σύστημα αποθήκευσης ενέργειας 82MWh. Στόχος είναι μάλιστα και η ηλεκτροκίνηση του στόλου των αυτοκινήτων όπου είναι εφικτό. Και εδώ η διαδικασία βρίσκεται στη φάση επιλογής των αναδόχων όπως επισημάνθηκε.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

ΔΑΑ: Αυξημένη κατά 18,4% η επιβατική κίνηση τον Φεβρουάριο

ΔΑΑ: Στο 25,5% η συμμετοχή του Δημοσίου μετά την εισαγωγή στο ΧΑ - Πάνω από 50% το ποσοστό της AviAlliance GmbH

Reuters: Το επιτυχημένο ντεμπούτο του ΔΑΑ δίνει ώθηση στην πληγωμένη ευρωπαϊκή αγορά IPO

gazzetta
gazzetta reader insider insider