Εντείνει την δραστηριότητά της στην Ελλάδα η fintech startup Checkout

Νίκη Παπάζογλου

Ανεβάζει ταχύτητα το εγχώριο οικοσύστημα των fintech εταιρειών με ακόμα μια διεθνή εταιρεία, που συγκαταλέγεται στις πολυτιμότερες της Ευρώπης από άποψη αποτίμησης, να ετοιμάζεται να εντείνει την δραστηριότητά της στην ελληνική αγορά. Ο λόγος για την Checkout.com, την εταιρεία που ειδικεύεται στις online πληρωμές ενοποιώντας στην πλατφόρμα της τα δεδομένα που προκύπτουν από αυτές και τα συστήματα κυβερνοασφάλειας που απαιτούνται για την ασφαλή διεκπαιρέωσή τους. 

Σύμφωνα με τα στελέχη της, που πρόσφατα επισκέφτηκαν την χώρα μας, η fintech εταιρεία με έδρα το Λονδίνο σχεδιάζει να διπλασιάσει το προσωπικό της στη χώρα μας, αλλά και να αυξήσει το πελατολόγιό της, στο οποίο συγκεταλέγονται ήδη μεγάλες ελληνικές επιχειρήσεις. «Η Ελλάδα αποτελεί ιδανική ευκαιρία για εμάς αυτή την στιγμή, γιατί υπάρχει χώρος και προοπτικές ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου» ανέφερε χαρακτηριστικά στο insider.gr ο Jonathan G. Rambal, Γενικός Διευθυντής της Νότιας Ευρώπης της Checkout.com. Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι μέχρι πέρυσι υπήρχαν περίπου 18.000 sites στην Ελλάδα, τα οποία είχαν online συστήματα πληρωμών και κατ’ επέκταση μπορούσαν να αξιοποιήσουν τις υπηρεσίες της Checkout, αριθμός που αναμένεται φέτος να εκτοξευτεί και να φτάσει στο τέλος του τρέχοντος έτους τις 30.000, όπως εξήγησαν τα στελέχη της εταιρείας.

Το 2022, σύμφωνα με τους ίδιους, αναμένεται να αποτελέσει ακόμα μια ανοδική χρονιά για το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα με τις ηλεκτρονικές πωλήσεις να εκτιμάται ότι θα αυξηθούν κατά 12% από τα 14,4 δισ. ευρώ που ήταν πέρυσι και τους καταναλωτές που ψωνίζουν ηλεκτρονικά να προβλέπεται ότι θα ξεπεράσουν τα 6 εκατ. έως το 2025. Η ανοδική αυτή πορεία σε συνδυασμό με την χαμηλή διείσδυση των online αγορών (σήμερα 6 στους 10 καταναλωτές πραγματοποιούν Online αγορές στην Ελλάδα σε σχέση με 8 στους 10 που ψωνίζουν online σε άλλες αγορές της νότιας και δυτικής Ευρώπης) ώθησαν την εταιρεία να εντείνει την δραστηριότητά της και στην Ελλάδα. 

Σε αυτό το πλαίσιο, σύμφωνα με τον κ. Rambal, το ελληνικό γραφείο το οποίο έχει ανοίξει εδώ και έξι περίπου μήνες, αριθμεί σήμερα 4 άτομα και στόχος είναι να φτάσουν 8 με 10 άτομα μέχρι το τέλος του χρόνου. 

Σημειωτέον ότι η εταιρεία αυτή την περίοδο επεκτείνει την δραστηριότητά της σε όλη την Νότια Ευρώπη, (Ισπανία, Πορτογαλία Ιταλία, Ελλάδα), ενώ δυνητικά σκοπεύει να δραστηριοποιηθεί και στην αγορά της Λατινικής Aμερικής, αυξάνοντας περαιτέρω τις 55 αγορές στις οποίες διαθέτει σήμερα τις υπηρεσίες της (σε 20 από αυτές διατηρεί και γραφεία). 

Ποια είναι η Checkout

Η Checkout.com διαθέτει ένα πλήρες φάσμα λύσεων πληρωμών - ενεργεί ως πύλη, αποδέκτης, ως άμυνα (κυνερνοασφάλεια) κι ως επεξεργαστής πληρωμών, δηλαδή επιτρέπει στις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις είτε να επεξεργάζονται πληρωμές απευθείας στον ιστότοπό ή την εφαρμογη τους, είτε να βασίζονται σε τρίτους, ή να δημιουργήσουν συνδέσμους πληρωμών. Η Ckeckout υποστηρίζει πληρωμές με κάρτα στο δίκτυο της Mastercard και της Visa, υποστηρίζει Apple Pay, Google Pay, PayPal, Alipay, τραπεζικές μεταφορές, άμεσες χρεώσεις SEPA ακόμη και πληρωμές με μετρητά, μέσω διαφόρων τοπικών δικτύων. Πέρυσι, η εταιρεία πρόσθεσε και την δυνατότητα έκδοσης πληρωμών, δηλαδή οι πελάτες της μπορούν να στέλνουν χρήματα σε τραπεζικό λογαριασμό. 

Η πλατφόρμα πληρωμών της, μπορεί να επεξεργαστεί τόσο διαφορετικές μεθόδους πληρωμής όσο και διαφορετικά νομίσματα ενώ η δομή των τελών, εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, όπως ο τύπος της κάρτας, η τοποθεσία του εμπόρου και η τράπεζα έκδοσης. Σε κάθε περίπτωση, χάρη στο ολοκληρωμένο σύστημα πληρωμών που διαθέτει, το οποίο μειώνει τους μεσάζοντες κατά την διαδικασία πληρωμής, επιτυγχάνει να μειώσει και τις προμήθειες, μεγιστοποιώντας τα έσοδα από κάθε συναλλαγή για τις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις. 

Όπως έχουν δηλώσει αρκετές φορές στο παρελθόν τα στελέχη της, το ολοκληρωμένο σύστημα πληρωμών που διαθέτει, απευθύνεται σε μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις της αγοράς, οι οποίες επιθυμούν να εισαγάγουν σύγχρονες τεχνολογικές λύσεις στα συστήματα των online πωλήσεών τους. Πέρα από την διαφορετική στόχευση που έχει σε σχέση με τους ανταγωνιστές της, όπως η αμερικανική Stripe και η ολλανδική Adyen ή εντός Ελλάδος η Viva Wallet και η EveryPay, το επιχειρηματικό της μοντέλο παρουσιάζει και μια ακόμη ειδοποιό διαφορά: το ότι με μια απλή ενσωμάτωση της as a service λύσης της (integration) οι έμποροι μπορούν να έχουν διαθέσιμους στο ηλεκτρονικό τους κατάστημα όλους τους τρόπους πληρωμής. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι στο διεθνές πελατολόγιο της Checkout περιλαμβάνονται  επιχειρηματικοί κολοσσοί όπως το Netflix, η Pizza Hut, τα H&M καθώς και fintechs όπως οι Coinbase, Revolut και Klarna (μια ακόμα εταιρεία που ετοιμάζεται να δραστηριοποιηθεί στην χώρα μας προσφέροντας το μοντέλο πληρωμών «Buy now, pay later»).  

Στην περίπτωση της Ελλάδας ωστόσο, η εταιρεία έχει συνάψει ήδη συνεργασία με ηχηρά ονόματα του ελληνικού επιχειρείν όπως οι Tora Wallet(ΟΠΑΠ), Blueground, Welcome Pickups, Χρυσή Ευκαιρία ενώ ήδη βρίσκεται σε συνομιλίες για να προστεθούν στο χαρτοφυλάκιό της και μεγάλες εταιρείες από τον κλάδο της ενέργειας, του λιανεμπορίου και των μεταφορών. 

Διεκδικώντας πρωταγωνιστικό ρόλο στην αξίας 2 τρισ. δολαρίων βιομηχανία των πληρωμών η Checkout, παρότι χαρακτηρίζεται ως startup έχει ήδη γυρίσει στην κεδροφορία. Αυτός είναι ενδεχομένως και ο λόγος που στον τελευταίο γύρο χρηματοδότησής της (series D) που ολοκληρώθηκε στις αρχές του τρέχοντος έτους, η εταιρεία κατάφερε να αντλήσει το εντυπωσιακό ποσό του 1 δισ δολαρίων, εκτινάσσοντας την αποτίμησή της στα 40 δισ δολάρια. Κι αυτό την ώρα που στον προηγούμενο γύρο χρηματοδότησης της που ολοκληρώθηκε έναν χρόνο νωρίτερα, είχε σηκώσει ακόμα 450 εκατ δολάρια οδηγώντας την αποτίμησή της στα 12 δισ - η αποτίμησή της δηλαδή αυξήθηκε 167% μέσα σε 12 μήνες (2021-2022). 

Η άντληση των προαναφερθέντων κεφαλαίων την κατέταξε στη λίστα με τις πολυτιμότερες startups της Ευρώπης αλλά και σε αυτή με τις πολυτιμότερες μη εισηγμένες εταιρείες fintech παγκοσμίως. Σημειωτέον ότι η εταιρεία απασχολεί σήμερα 1.000 άτομα και σκοπεύει να προσλάβει άλλα 700 φέτος.



Η πανδημία επιτάχυνε την υιοθέτηση των ψηφιακών πληρωμών σε ολόκληρη την περιοχή της Νότιας Ευρώπης, με κάποιες εταιρείες να ψηφιοποιούνται εν μια νυκτι κι άλλες να επιταχύνουν τα σχέδια του ψηφιακού μετασχηματισμού τους. Η επέκταση της παρουσία της Checkout.com στην περιοχή φιλοδοξεί να υποστηρίξει τους εμπόρους που προχωρούν αυτόν τον ψηφιακό μετασχηματισμό και να τους βοηθήσει να προσεγγίσουν νέους εγχώριους και διεθνείς πελάτες» όπως επεσήμανε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής της Checkout για την Νότια Ευρώπη.



 

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

TAGS: