Στις προοπτικές του ελληνικού εμπορίου αναφέρεται ο Πρόεδρος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ), Βασίλης Κορκίδης σε άποψή του που δημοσιεύεται στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Ο κ. Κορκίδης τόνισε την ανάγκη για σταδιακή άρση των συνεπειών των capital controls και την αντιμετώπιση των των πάγιων προβλημάτων των μικρομεσαίων επιχειρήσεων όπως είναι η υπερφορολόγηση και η έλλειψη ρευστότητας και χρηματοδότησης.

Αναφερόμενος στο νέο έτος, σημειώνει ότι «το ελληνικό εμπόριο επιλέγει να δει το 2016 με αισιοδοξία. Οι Έλληνες έμποροι αποδείξαμε, καθ’ όλη την περίοδο της κρίσης, ότι μπορούμε να αντεπεξέλθουμε στις δύσκολες συνθήκες και να επιβιώσουμε στο αντίξοο οικονομικό περιβάλλον».

Με βάση αυτά τα δεδομένα, οι πρωτοβουλίες της ΕΣΕΕ, που θα ολοκληρωθούν το επόμενο διάστημα και εντός του 2016, αφορούν:

α) Στην επέκταση κάθε ελληνικής εμπορικής επιχείρησης στο e-commerce, με τη δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος και «ψηφιακής βιτρίνας».

β) Στη δράση της ΕΣΕΕ «eμπόριο» για την προώθηση της ψηφιακής ενιαίας αγοράς και την άρση των εθνικών φραγμών στις διασυνοριακές συναλλαγές υπέρ των χωρών της ΕΕ.

γ) Στη δράση «FeelSafe», που υλοποιείται από την ΕΣΕΕ σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της Ελληνικής Αστυνομίας και η οποία έχει ως στόχο την ευαισθητοποίηση εμπόρων και καταναλωτών γύρω από τους κινδύνους που ενέχει το ηλεκτρονικό εμπόριο.

δ) Στη δράση για την ανάπτυξη υπολογιστικού νέφους (SMEs clouding) που μπορεί να προσφέρει μεγαλύτερες δυνατότητες για τους χρήστες και κυρίως τις επιχειρήσεις στην «χωρίς σύνορα» αποθήκευση, επεξεργασία και χρήση δεδομένων.

ε) Στην πρόταση για χαμηλότερη φορολογία των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων με «ενιαίο ΦΠΑ» για όσους δραστηριοποιούνται στο διασυνοριακό και το ηλεκτρονικό εμπόριο.

στ) Στον σχεδιασμό της ΕΣΕΕ για τον «οδικό χάρτη» του ελληνικού εμπορίου στο πλαίσιο των ΜμΕ της Ευρώπης 2020 και

ζ) στη στρατηγική «Εμπόριο για όλους», με τη δημιουργία Ανοικτών Κέντρων Εμπορίου και επιχειρηματικών διαδρομών σε κάθε πόλη της Ελλάδας.