Η Ελλάδα πρέπει να αναπτύξει το σιδηροδρομικό της δίκτυο. Αυτό ήταν το μήνυμα της ομάδας των ευρωβουλευτών της ομάδας Μεταφορών και Τουρισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, όπως το μετέφερε η επικεφαλής της κυρία Karima Delli κατά την διάρκεια συνέντευξης Τύπου που δόθηκε σήμερα Τετάρτη στην Αθήνα.

Μεταφέροντας τις εντυπώσεις της από την επίσκεψη που πραγματοποίησε μαζί με συναδέλφους της Ευρωβουλευτές στην Ήπειρο τις προηγούμενες ημέρες, η κυρία Delli σημείωσε: «Δεν ήρθαμε εδώ ως ελεγκτές. Ήρθαμε να δείξουμε τις καλές πρακτικές και να δούμε τις ιδιαιτερότητες της περιοχής».

Η Γαλλίδα ευρωβουλευτής των Πρασίνων σημείωσε ότι η Ελλάδα πρέπει να ενισχύσει το σιδηροδρομικό της δίκτυο, καθώς από αυτό διακινείται στην χώρα μας μόλις το 2% των εμπορευμάτων και το 1% των επιβατών. «Ελπίζω να υπάρχει αύριο ένα πραγματικό σιδηροδρομικό δίκτυο γιατί τώρα είναι πολύ μικρό», υπογράμμισε. Τόνισε και την ανάγκη δημιουργίας ενός ολοκληρωμένου σχεδίου μεταφορών με τα διάφορα Μέσα Μεταφοράς να μην ανταγωνίζονται αλλά να αλληλοσυμπληρώνονται.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στο θέμα της ευρωπαϊκής χρηματοδότησης των υποδομών με αφορμή και την συζήτηση για την Ευρωπαϊκό Προϋπολογισμό. «Υπάρχει ανάγκη να εκσυγχρονίσουμε τις υποδομές. Ο προϋπολογισμός που παρουσίασε ο πρόεδρος Γιούνκερ αυξάνει τη χρηματοδότηση αλλά ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες. Το σχέδιο Γιούνκερ δίνει μόλις το 10% στις υποδομές και αυτό δεν είναι αρκετό. Θέλουμε παραπάνω προς όφελος της κινητικότητας», σημείωσε η κυρία Delli τονίζοντας ότι «η Ευρώπη πρέπει να δώσει ελπίδα που συνοδεύεται με πράξεις και επενδύσεις».

Μιλώντας στην ίδια συνέντευξη Τύπου ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης υποστήριξε πως έχουν διορθωθεί κάποιες παθογένειες των συμβάσεων παραχώρησης, ενώ το σχέδιο του υπουργείου κινείται σε τρεις άξονες: Πρώτο στη βελτίωση των υπαρχουσών συμβάσεων, την ανάπτυξη των νέων υποδομών καθώς και στην προώθηση θεσμικών αλλαγών ακόμη και σε ευρωπαϊκό επίπεδο.