Μίλια μπροστά από τα ρεκόρ του 2019 κινείται η κρουαζιέρα το 2023

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Μίλια μπροστά από τα ρεκόρ του 2019 κινείται η κρουαζιέρα το 2023
Πώς η Ελλάδα καθιέρωσε τη θέση της στον χάρτη της κρουαζιέρας - Οι επιδόσεις του 2023 και οι εκτιμήσεις για την επόμενη χρονιά.

Πανιά έχει ανοίξει φέτος η κρουαζιέρα με τις κορυφαίες εταιρείες διεθνώς να δρομολογούν ολοένα και περισσότερα πλοία πολυτελείας στα μεγάλα λιμάνια της χώρας. Οι καλές φετινές επιδόσεις μάλιστα και τα ρεκόρ που αναμένονται, όχι μόνο θα ενισχύσουν τα έσοδα του τουριστικού κλάδου αλλά και θα αποτελέσουν παρακαταθήκη για ακόμα θεαματικότερα αποτελέσματα την επόμενη σεζόν.

Οι επιδόσεις του ΟΛΠ

Να θυμίσουμε ότι ο δρόμος της ανόδου είχε χαραχτεί ήδη από τις πανδημικές χρονιές, καθώς το λιμάνι του Πειραιά ήταν το πρώτο στην περιοχή που επανεκκίνησε την κρουαζιέρα από τα μέσα Μάϊου του 2021. Με τον τρόπο αυτό ο Πειραιάς όχι μόνο μπόρεσε να επιτύχει γρήγορη και πλήρη ανάκαμψη, αλλά κατάφερε το 2022 να ξεπεράσει τα προ πανδημίας επίπεδα, καταγράφοντας διψήφια και τριψήφια αύξηση, 190% στην επιβατική κίνηση και 79% στον ελλιμενισμό πλοίων σε σύγκριση με το 2021. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΟΛΠ, το 2022 πραγματοποιήθηκαν 677 αφίξεις, έναντι 622 το 2019, αύξηση της τάξεως του 9% σε σχέση με την προπανδημική χρονιά.

Την τρέχουσα χρονιά δε, η Ελλάδα συμπεριλήφθηκε στους top καλοκαιρινούς προορισμούς για τους ταξιδιώτες κρουαζιέρας και ο Πειραιάς κέρδισε μια θέση μεταξύ των δημοφιλέστερων luxury Λιμανιών, σύμφωνα με την έκθεση CruiseTrends Ιουνίου της CruiseCompete, που βασίζεται σε δεκάδες χιλιάδες κρατήσεις. Αποτέλεσμα αυτού ήταν ήδη από τον Απρίλιο του 2023 να υπάρξουν κρατήσεις για τουλάχιστον 829 κρουαζιερόπλοια, μια αύξηση της τάξης του 22% σε σχέση με το 2022 όπου υπήρχαν ήδη καλά αποτελέσματα.

Μέσω της συνεπούς στρατηγικής και των στοχευμένων επενδύσεων που πραγματοποιήθηκαν, ο Πειραιάς αξίωσε αυξημένα μερίδια homeporting στο συνολικό επιχειρηματικό μείγμα της κρουαζιέρας. Το 2022 το 65% των εξυπηρετούμενων κρουαζιερόπλοιων ήταν homeported, με τον αριθμό των κρουαζιερόπλοιων που ξεκίνησαν ή/και τελείωσαν το ταξίδι τους στο λιμάνι του Πειραιά να φτάνει πέρυσι τα 441 κρουαζιερόπλοια έναντι 220 του 2021 και 331 του 2019 - αύξηση 100% στην πρώτη περίπτωση και 33% στη δεύτερη. Βάσει των προκρατήσεων του 2023 μάλιστα, την τρέχουσα χρονιά θα σημειωθεί περαιτέρω αύξηση, η οποία ήδη από τους πρώτους μήνες υπολογιζόταν να φτάσει το 43% σε σύγκριση με το 2022.

Στο χάρτη της κρουαζιέρας και ο ΟΛΘ

Αντίστοιχα στον χάρτη της κρουαζιέρας μπήκε, εν μέσω πανδημίας, και το έτερο μεγάλο λιμάνι της χώρας, αυτό της Θεσσαλονίκης. Το 2022, η σεζόν κρουαζιέρας στο λιμάνι της συμπρωτεύουσας ξεκίνησε στις 5 Φεβρουαρίου, νωρίτερα από κάθε άλλη φορά και ολοκληρώθηκε με την 61η άφιξη, παρουσιάζοντας αύξηση της τάξης του 260% σε σχέση με το 2021. Σε σχέση με το 2019 δε, το 2022 στη Θεσσαλονίκη οι επιβάτες σχεδόν επταπλασιάστηκαν (+654%) σε 36.670 από 4.865 και το λιμάνι βρέθηκε στην 12η θέση στον αριθμό επιβατών από την 26η θέση που βρισκόταν το 2019.

Όσο για την φετινή χρονιά, έχουν συμπεριλάβει τη Θεσσαλονίκη στα δρομολόγιά τους ακόμα περισσότερες εταιρείες κρουαζιέρας, με τον προορισμό να αναμένεται να υποδεχτεί περίπου 70 κρουαζιέρες και 21 διαφορετικά κρουαζιερόπλοια και με τις μισές αφίξεις να είναι homeporting και τις υπόλοιπες port of call.

Σημειωτέον ότι το 2023 σε παγκόσμιο επίπεδο ο αριθμός επιβατών κρουαζιέρας θα φτάσει τα 27-33 εκατ., αυξανόμενος κατά 11% σε σχέση με το 2019, την ώρα που ο υπόλοιπος τουρισμός σύμφωνα με στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού θα κυμανθεί στο 80%-95% των προπανδημικών μεγεθών. Από τα 300 κρουαζιερόπλοια που υπάρχουν παγκοσμίως δε, η χώρα μας αναμένεται να υποδεχτεί 130 στους διάφορους προορισμούς της.

Η άνοδος της φετινής χρονιάς, προοικονομεί καλές επιδόσεις και για του χρόνου, με τον ΟΛΘ για παράδειγμα να επισημαίνει ότι ενώ βρισκόμαστε στα μέσα της φετινής σεζόν έχουν ήδη προγραμματιστεί 64 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης για το 2024. Ο αριθμός εκτιμάται ότι θα πολλαπλασιαστεί, δεδομένου ότι το τελικό πλάνο των εταιρειών κρουαζιέρας, οριστικοποιείται στο τελευταίο δίμηνο κάθε χρόνου.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Τουρισμός: Αυξάνει η πίεση από βασικούς ανταγωνιστές - Η σύγκριση του πρώτου εξαμήνου

Τουρισμός: Τη δημιουργία κοινού χώρου δεδομένων σχεδιάζει η ΕΕ - Τα πλεονεκτήματα

Κρουαζιέρα: Η Norwegian Cruise υποβαθμίσει τους στόχους για κέρδη, προκαλώντας «ναυάγιο» στη μετοχή

gazzetta
gazzetta reader insider insider