Sustainability

Η ηλεκτροκίνηση θα κυριαρχήσει στην αγορά νωρίτερα από το αναμενόμενο

Newsroom

Με πιο γοργούς ρυθμούς από ό,τι αρχικά ανέμενε η διεθνής αγορά θα διεισδύσει η ηλεκτροκίνηση στην καθημερινότητά μας καθώς τα ηλεκτρικά οχήματα εκτιμάται ότι θα κυριαρχήσουν στην αγορά αρκετά νωρίτερα σε σχέση με ό,τι αρχικά είχε προβλέψει ο κλάδος. 

Σύμφωνα με νέα έρευνα και ανάλυση της EY και τις δυνατότητες πρόβλεψης που παρέχει το EY Mobility Lens Forecaster, ένα εργαλείο μοντελοποίησης προβλέψεων τεχνητής νοημοσύνης (AI) που παρέχει προοπτικές για την προς, φορά και τη ζήτηση προϊόντων και υπηρεσιών κινητικότητας έως το 2050, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ, την Κίνα και την Ευρώπη θα ξεπεράσουν εκείνες των οχημάτων που κινούνται με άλλα καύσιμα  πέντε χρόνια νωρίτερα από το αναμενόμενο.  Συγκεκριμένα, οι τελευταίες προβλέψεις δείχνουν ότι έως το 2028 οι πωλήσεις EV στην Ευρώπη θα ξεπεράσουν αυτές των άλλων κινητήρων, μια τάση που θα κυριαρχήσει και στην Κίνα έως το 2033 αλλά και στις ΗΠΑ έως το 2036. Όσον αφορά τον όγκο των πωλήσεων EV, η Ευρώπη αναμένεται ότι θα κατέχει ηγετική θέση μέχρι το 2031, ενώ κατόπιν (από το 2032 έως το 2050) τα ηνία θα αναλάβει η Κίνα.

Καθώς η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία συνεχίζει να ανακάμπτει από τα προβλήματα που αντιμετωπίζει λόγω της πανδημίας COVID-19, θα χρειαστεί να ικανοποιήσει μια νέα ομάδα αγοραστών αυτοκινήτων. Πολλοί καταναλωτές οι οποίοι προτιμούσαν τα μέσα μαζικής μεταφοράς λόγω της πανδημίας, επανεξετάζουν την ιδέα απόκτησης ενός δικού τους οχήματος. 

Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε η ΕΥ πριν από λίγους μήνες, σχεδόν το ένα τρίτο των καταναλωτών που δεν διαθέτει δικό του όχημα σχεδίαζε να αγοράσει ένα αυτοκίνητο τους επόμενους έξι μήνες (σχέδιο 19% σχεδίαζε να αγοράσει καινούργιο και 12% μεταχειρισμένο). Μάλιστα, το 30% των καταναλωτών που διαθέτουν όχημα αλλά και εκείνων που δεν διαθέτουν αναφέρει ότι θα προτιμούσε η επόμενη αγορά του να αφορά σε όχημα χωρίς κινητήρα εσωτερικής καύσης. 

Όσον αφορά στο ρυθμιστικό πλαίσιο, οι ανακοινώσεις της νέας αμερικανικής κυβέρνησης περιλαμβάνουν σειρά κινήτρων αγοράς EV και την ανάπτυξη υποδομών. Στην Ευρώπη, τα κίνητρα για την αγορά EV αποτελούν μέρος των μέτρων ανάκαμψης που σχετίζονται με τον COVID-19.

Με ικανοποιητικούς ρυθμούς η διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα

Με ικανοποιητικούς ρυθμούς προχωρά η διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με το δελτίο ταξινομήσεων που εκδίδει ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων-Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, το 2020 οι ταξινομήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων πέτυχαν μερίδιο αγοράς 2,6%, ενώ μόνο το μήνα Δεκέμβριο το ποσοστό έφτασε στο 10%. Ο στόχος που έχει τεθεί  στο ΕΣΕΚ για το 2020 ήταν ποσοστό 1% επί των συνολικών ταξινομήσεων και 1.265 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Tο ποσοστό 2,6% και τα 2.131 συνολικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα ξεπερνούν το στόχο κατά 68% σε αριθμό ταξινομήσεων και κατά 2,5 φορές σε ποσοστό ταξινομήσεων. Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά την πενταετία 2015-2019 ταξινομήθηκαν συνολικά 1.141 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, επομένως η ποσοστιαία αύξηση μέσα σε μία μόνο χρονιά σε σύγκριση με μια ολόκληρη πενταετία πλησιάζει το 87%.

Το project «Ηλεκτροκίνηση» παραμένει ψηλά στην ατζέντα της κυβέρνησης. Πρόσφατα, μιλώντας στο 3ο Αναπτυξιακό Συνέδριο Αιτωλοακαρνανίας, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας, επεσήμανε ότι  «έχουμε πρόγραμμα για την προώθησή της και εδώ θέλω να επισημάνω ότι τα προηγούμενα τέσσερα χρόνια, δηλαδή πριν αναλάβουμε την διακυβέρνηση της χώρας, είχαν πουληθεί στην χώρα περίπου 1.200 ηλεκτρικά οχήματα, ενώ σήμερα, ένα στα 10 αυτοκίνητα που πωλούνται, είναι ηλεκτρικά ή υβριδικά».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.