Tip of the Day

Τι σημαίνει ανθρακικά ουδέτερη επιχείρηση

Κορυφαίες εταιρείες σε όλο τον κόσμο έχουν δεσμευτεί να γίνουν ουδέτερες ως προς τον άνθρακα, υποστηρίζοντας την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής. Η Unilever, η Amazon και η Toyota αποτελούν παραδείγματα εταιρειών που έχουν δεσμευτεί να καταστούν ανθρακικά ουδέτερες έως το 2030, το 2040 και το 2050. Καθώς η ένταση της υπερθέρμανσης του πλανήτη αυξάνεται, αποτελεί ηθική επιταγή για κάθε εταιρεία να εργαστεί προς την κατεύθυνση της ουδετερότητας άνθρακα, ανεξάρτητα από την φύση και το μέγεθός της. 

Φυσικά, ανάλογα με τη φύση και το μέγεθος της επιχείρησης, η προσέγγιση και τα χρονοδιαγράμματα για να γίνει ουδέτερη από άνθρακα θα είναι διαφορετικά. Η κατανόηση των διαφορετικών πηγών εκπομπής άνθρακα, τόσο άμεσων όσο και έμμεσων, και η αναφορά της προόδου σε τακτική βάση θα συμβάλει στην επίτευξη αυτού του στόχου. Για εταιρείες που δεν κατασκευάζουν φυσικά προϊόντα, είναι μάλλον απλό, καθώς αφορά κυρίως σε χώρους γραφείων, ηλεκτρισμό, ταξίδια και συναφείς δραστηριότητες. Για τις εταιρείες που κατασκευάζουν φυσικά προϊόντα, οι εκπομπές άνθρακα προέρχονται από μηχανές που λειτουργούν, υλικά που καταναλώνουν και πολλές δραστηριότητες που σχετίζονται με τις λειτουργίες της.

Η βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης μπορεί να είναι ένα από τα πιο ισχυρά εργαλεία για τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα. Αυτό περιλαμβάνει την λήψη μέτρων όπως η μετάβαση από λαμπτήρες πυρακτώσεως σε LED, σχεδιασμός και διαχείριση καλύτερου προγράμματος παραγωγής, μεταφορά του προσωπικού πιο κοντά στις εγκαταστάσεις σας, επανασχεδιασμός των προϊόντων κλπ. Υπάρχουν παραδείγματα εταιρειών που μείωσαν έως και 40% τις εκπομπές άνθρακα ως αποτέλεσμα απλών αλλά αποτελεσματικών μέτρων βελτίωσης της απόδοσης.

Η χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και ανακυκλώσιμων υλικών, η αποφυγή σπατάλης και η υποστήριξη της επανάχρησης των πόρων είναι το κλειδί για τον κυκλικό σχεδιασμό. Για παράδειγμα, η απομάκρυνση από τις συσκευασίες και τα προϊόντα μιας χρήσης σε επαναχρησιμοποιήσιμα, η στροφή σε κυκλικά προϊόντα και υπηρεσίες θα οδηγήσει σίγουρα σε καλύτερο αποτύπωμα άνθρακα για την εταιρεία και την κοινότητα γενικότερα.

Η ουδετερότητα άνθρακα μπορεί να φαίνεται μια δύσκολη υπόθεση αλλά με σωστό προγραμματισμό και υπομονή μπορεί να επιτευχθεί και μάλιστα πιο γρήγορα απ’ ό,τι μπορεί να προβλέπουν τα εκάστοτε χρονοδιαγράμματα. 

TAGS: