BACKSTORY

Έρχεται αναδιάρθρωση απογείωσης - Προς βαθύ κούρεμα - Εξελίξεις στην Αττική Οδό

H καινοτόμος HSBC

Από τις αναταράξεις, ξεπηδά η καινοτομία. Σε HSBC Τράπεζα Καινοτομίας ή  αλλιώς HSBC Innovation Banking πρόκειται να μετονομασθεί ο βραχίονας της Silicon Valley Bank στο Ηνωμένο Βασίλειο. Εκτός από τη «βάφτιση» όμως  φαίνεται πως θα ακολουθήσουν και επίμονες ανακατατάξεις.

Ως γνωστόν, η βρετανική κυβέρνηση και η Τράπεζα της Αγγλίας διευκόλυναν μια ιδιωτική πώληση της SVB UK στην HSBC τον Μάρτιο, σε μια κίνηση που θα προστατεύει τις καταθέσεις χωρίς την υποστήριξη των φορολογουμένων

Έρχεται αναδιάρθρωση απογείωσης

Εντωμεταξύ, στο Ελληνικό Χρηματιστήριο, η Intralot συνεχίζει να παραμένει σε επιτήρηση λόγω αρνητικών κεφαλαίων. Τα αποτελέσματα όμως, ήταν αισθητά βελτιωμένα στο τρίμηνο αλλά το σημείο «κλειδί» παραμένουν τα αρνητικά κεφάλαια. Η διοίκηση της εταιρίας μίλησε για κινήσεις που γίνονται σε σχέση με το χρέος και παρότι είναι «σφίγγα», οι πληροφορίες της στήλης λένε ότι η αναδιάρθρωση θα είναι τέτοια που όχι μόνο θα λύσει one off το πρόβλημα των ιδίων κεφαλαίων, αλλά και θα απογειώσει την εταιρία.

Προς βαθύ κούρεμα

Ενδιαφέρον το γεγονός ότι η Τεχνική Ολυμπιακή περιμένει μέχρι τον Ιούνιο το τελικό πόρισμα από τον τελικό ελεγκτή για την πώληση του Πόρτο Καρράς. Αν είχε και μια εκτίμηση για το τι ακριβώς θα λέει το πόρισμα μιας συναλλαγής που δεν έχει ολοκληρωθεί εδώ και τρία χρόνια, θα ήταν ακόμα καλύτερα. Γιατί στην αγορά, συνεχίζουν να κυκλοφορούν διάφορα περί μεγάλου κουρέματος στο τίμημα αλλά και για βιβλία του Πόρτο Καρράς που έχανε η μάνα το παιδί και το παιδί τη μάνα. Και έχω την αίσθηση ότι η αγορά, δεν κάνει λάθος.

«Φουντώνουν» τη ζήτηση ακινήτων οι εκλογές

Στο διαθέσιμο «στοκ» ακινήτων επενδύουν το τελευταίο διάστημα Κινέζοι και Ασιάτες επενδυτές, με την ζήτηση μάλιστα να φουντώνει ενόψει των επικείμενων εκλογών, όπως αναφέρουν γνώστες της αγοράς. Ειδικά, με την «μπλε» απόχρωση που προβλέπεται να έχει το αποτέλεσμα, και πριν την κατάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας που θα μπορούσε να ανεβάσει περαιτέρω τις τιμές, όπως εξήγησαν. Ενδεικτική είναι μια περίπτωση που ανέφερε πρόσφατα σε πολύ στενό δημοσιογραφικό πηγαδάκι ένας developer πολυτελών κατοικιών που δραστηριοποιείται χρόνια σε Αθήνα και σε ανερχόμενους νησιωτικούς προορισμούς. «Για ένα ακίνητο στο Μεταξουργείο που έχω προσυμφωνήσει εδώ και έναν χρόνο έναντι 1,5 εκατ. ευρώ, ήρθαν προεκλογικά δύο ενδιαφερόμενοι προσφέροντας 2 εκατ. κασέρι αν σπάσω το προσύμφωνο».

Σύμφωνα με τον ίδιο, η αγορά φαίνεται να έχει φτάσει σε ιστορικά υψηλά, με το luxury Airbnb αλλά και τις επικείμενες αλλαγές στην Golden Visa να σπρώχνουν την ζήτηση και κατ' επέκταση και τις τιμές, προς τα πάνω. «Από τη στιγμή που ανακοινώθηκε ο διπλασιασμός του ορίου (από τις 250.000 στις 500.000 ευρώ) για την απόκτηση ευρωπαϊκού διαβατηρίου, τα ακίνητα φεύγουν σαν ζεστό ψωμί με τους ενδιαφερόμενους να σπεύδουν να κλειδώσουν την τιμή» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Αττική Οδός: Στα «χέρια» των διεκδικητών το τελικό σχέδιο της σύμβασης

Η στήλη μαθαίνει ότι εκτός από τις εξελίξεις με τον ΔΑΑ ή τα λιμάνια, στο ΤΑΙΠΕΔ προχωρούν διεργασίες και στο μέτωπο του διαγωνισμού για τη νέα 25ετή σύμβαση παραχώρησης. Σύμφωνα με πληροφορίες, το Ταμείο στέλνει το τελικό σχέδιο της σύμβασης στους 8 διεκδικητές ώστε να έχουν στα «χέρια» τους το σύνολο των παραμέτρων, χρηματοοικονομικών και όχι μόνο, με στόχο να προσδιορίσουν τις τελικές οικονομικές προσφορές τους (με τα διόδια της νέας σύμβασης στα 2,5 ευρώ αλλά και την υπό προϋποθέσεις αναθεώρηση στην 5ετία). Για τις όποιες προσφορές, με τα μέχρι πρότινος δεδομένα, παραμένει η ημερομηνία της 10ης Ιουλίου, εάν δεν αλλάξει κάτι την τελευταία στιγμή, άλλωστε, από το Ταμείο επιθυμούν να μην «ξεχειλώσουν» άλλο τα χρονοδιαγράμματα καθώς η υφιστάμενη σύμβαση λήγει τον Οκτώβριο του 2024. Αλλά ακόμα και αν συμβεί κάτι προσεχώς (ενστάσεις, καθυστερήσεις με χρηματοδοτικό σχήμα, έγγραφα, Ελεγκτικό Συνέδριο, Βουλή κ.α.), πάντα… υπάρχουν λύσεις.

Ως γνωστόν, τη σύμβαση διεκδικούν 8 κοινοπραξίες στις οποίες συμμετέχουν τα κορυφαία εγχώρια σχήματα των υποδομών όπως οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΕΛΛΑΚΤΩΡ μέσω της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και ΑΒΑΞ (με Meridiam και δίχως την Ardian), ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, η Intrakat που «κούμπωσε» στην κοινοπραξία της πορτογαλικής Brisa, Κοπελούζος, όπως βέβαια και ισχυρά διεθνή γκρουπ και funds. Άλλωστε, τα τελευταία αναμένεται να έχουν αυξημένο ρόλο καθώς η σύμβαση δεν έχει κατασκευαστικό αντικείμενο. Πάντως, παρά τη συγκυρία, και παρά το γεγονός ότι κάποιοι θεωρούν ότι η νέα σύμβαση δεν θα έχει προφανώς τις αποδόσεις της υφιστάμενης, λογικά ο ανταγωνισμός, τουλάχιστον ανάμεσα σε 4-5 κοινοπραξίες, αναμένεται ισχυρός. Για το αν υπάρχει περιθώριο και χρόνος και για άλλες αλλαγές, τι να σας πούμε, με όσα έχουν γίνει, ουδείς αποκλείει κάτι.

Η Intralot και τα εντός των τειχών νέα

Προ ημερών η Intralot ανακοίνωσε οικονομικά μεγέθη 3μήνου και λογικό ήταν η αγορά και οι αναλυτές να εστιάσουν στα βελτιωμένα EBITDA, στη σημαντική ανάπτυξη στις δραστηριότητές στις ΗΠΑ, στα κέρδη και σε άλλα χρηματοοικονομικά θέματα. Όπως βέβαια, επόμενο είναι η αγορά να αναμένει νεότερα και σε άλλα μέτωπα, όπως το Χρηματιστήριο των ΗΠΑ, τα ομόλογα κ.α.. Και θα ρωτήσετε, κι εσείς, με το δίκιο σας: προς τι αυτή η εισαγωγή; Επειδή, η στήλη έχει μια διαίσθηση ότι ίσως προσεχώς να έχουμε νεότερα όχι από τις ξένες αγορές αλλά από την Ελλάδα. Οψόμεθα…

TAGS: