Οικονομία | Ελλάδα

Στο τραπέζι θα καθήσουν τις επόμενες ημέρες Αθήνα και Τεχεράνη με αντικείμενο την επίτευξη συμφωνίας για εισαγωγές φθηνού περσικού αργού καθώς και για τα απλήρωτα χρέη ελληνικών ομίλων ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων δολαρίων από την προ εμπάργκο εποχή.

Σύμφωνα με τα Νέα, με αυτήν ακριβώς την ατζέντα καταφθάνει την Παρασκευή στην Αθήνα ο αναπληρωτής υπουργός Ενέργειας του Ιράν Αμίρ Χοσείν Ζαμανίνια, προκειμένου να συναντηθεί με τον υπουργό Ενέργειας Πάνο Σκουρλέτη καθώς και τον διευθύνοντα σύμβουλο των ΕΛΠΕ Γρηγόρη Στεργιούλη.

Η συζήτηση θα συνεχιστεί την επόμενη εβδομάδα στη Τεχεράνη όπου και θα βρεθεί ο κ. Στεργιούλης για επαφές με τον ομόλογό του στην κρατική ερταιρεία πετρελαίου του Ιράν, NIOC.

Για τη κυβέρνηση, τυχόν επίτευξη συμφωνίας με το Ιράν είναι καλοδεχούμενη για πολλαπλούς λόγους. Πέραν του αυτονόητου, που αφορά τις εισαγωγές φθηνότερων ποσοτήτων αργού έναντι των σημερινών από Ρωσία ή αλλού, το Μαξίμου θα αξιοποιήσει επικοινωνιακά μια τέτοια συμφωνία.

Σε μια στιγμή που δέχεται σφοδρή κριτική για αντιεπενδυτικό κλίμα, το Μαξίμου θα μιλήσει για «πολυεπίπεδα ενεργειακά ανοίγματα στο εξωτερικό» και ευκαιρίες επιχειρηματικών συνεργασιών μεταξύ ελληνικών και ιρανικών ομίλων.

Από την πλευρά της η Τεχεράνη, μετά την άρση των κυρώσεων «καίγεται» να βρει ευρωπαίους πελάτες που θα μπορέσουν να απορροφήσουν την αυξανόμενη παραγωγή της. Δεν την απασχολεί να καλύψει τις ανάγκες της μικρής ελληνικής αγοράς, παρά το γεγονός ότι ανέκαθεν η Αθήνα αποτελούσε έναν από τους καλύτερους πελάτες της εντός Ευρωπαικής Ενωσης. Στην προ εμπάργκο εποχή, ΕΛΠΕ και Motor Oil, προμηθεύονταν κατά μέσον όρο 100.000 βαρέλια πετρελαίου ημερησίως από το Ιράν, κάλυπτοντας το 30% των αναγκών της χώρας. 

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.