Οικονομία | Ελλάδα

Αμετάβλητος ο πληθωρισμός τον Μάρτιο – Πού σημειώθηκαν ανατιμήσεις

Αμετάβλητος παρέμεινε ο πληθωρισμός τον Μάρτιο εφέτος, πρώτο μήνα της κρίσης από τον κορονοϊό, από αύξηση 0,2% τον Φεβρουάριο εφέτος και έναντι αύξησης 0,9% τον Μάρτιο 2019.

Είναι χαρακτηριστικό ότι μεταξύ Μαρτίου και Φεβρουαρίου εφέτος, καταγράφηκαν ανατιμήσεις μόνον σε: Μεταφορά επιβατών με αεροπλάνο (9,1%), Ξενοδοχεία- μοτέλ- πανδοχεία (2,5%), χοιρινό (1,2%), Αλκοολούχα ποτά- μη σερβιριζόμενα (1,2%), ελαιόλαδο (1,1%) και νωπά φρούτα (0,7%).

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, το γεγονός ότι υπήρξε μηδενική μεταβολή του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή τον Μάρτιο 2020 σε σύγκριση με τον Μάρτιο 2019, οφείλεται κυρίως στις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

1. Στις αυξήσεις των δεικτών κατά:

*0,3% στην ομάδα «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).

*12,2% στην ομάδα «Ένδυση και υπόδηση», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

*1,5% στην ομάδα «Υγεία», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα.

*0,5% στην ομάδα «Εκπαίδευση», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

*0,6% στην ομάδα «Ξενοδοχεία- Καφέ- Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία- καφενεία- κυλικεία.

2. Στις μειώσεις των δεικτών κατά:

*0,1% στην ομάδα «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, ψάρια (γενικά), έλαια και λίπη, νωπά λαχανικά, λαχανικά διατηρημένα ή επεξεργασμένα, πατάτες, ζάχαρη- σοκολάτες- γλυκά- παγωτά, λοιπά τρόφιμα, καφές- κακάο- τσάι, χυμούς φρούτων. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε: μοσχάρι, χοιρινό, αρνί και κατσίκι, πουλερικά, αλλαντικά, γάλα νωπό πλήρες, νωπά φρούτα.

*2,9% στην ομάδα «Στέγαση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: πετρέλαιο θέρμανσης, φυσικό αέριο, ηλεκτρισμό.

*1,3% στην ομάδα «Διαρκή αγαθά- Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, οικιακές συσκευές και επισκευές, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.

*1,5% στην ομάδα «Μεταφορές», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα καύσιμα και λιπαντικά. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα καινούργια αυτοκίνητα.

*1,8% στην ομάδα «Επικοινωνίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.

*1,4% στην ομάδα «Αναψυχή- Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στον οπτικοακουστικό εξοπλισμό- υπολογιστές- επισκευές.

*1% στην ομάδα «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα ασφάλιστρα οχημάτων.

Ο γενικός δείκτης, παράλληλα, σημείωσε αύξηση 1,6% τον Μάρτιο 2020 σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο 2020, έναντι αύξησης 1,8% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Όσον αφορά στον εναρμονισμένο πληθωρισμό, αυτός αυξήθηκε 0,2% τον Μάρτιο εφέτος, από αύξηση 0,4% τον Φεβρουάριο 2020 και έναντι αύξησης 1% τον Μάρτιο 2019. Ενώ, μεταξύ Μαρτίου και Φεβρουαρίου εφέτος, σημείωσε αύξηση 1,2%, έναντι αύξησης 1,4% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

TAGS: