To πορνό κρίνει την επιτυχία του Virtual Reality

Viber Whatsapp Μοιράσου το
To πορνό κρίνει την επιτυχία του Virtual Reality

Είναι αλήθεια πως η βιομηχανία του θεάματος ενηλίκων έχει υιοθετήσει εδώ και πολλά χρόνια την τεχνολογία αιχμής, με το τελευταίο «επίτευγμά» της που ακούει στο όνομα εικονική πραγματικότητα να μην αποτελεί εξαίρεση.

Τα ερωτικά sites ήταν αυτά που καθιέρωσαν πρώτα την συνδρομή, την πληρωμή με κάρτα, το livestreaming – όταν ακόμα οι ταχύτητες άγγιζαν μετά βίας τα 256 και 384 Kbps- καθώς και τα video full high definition (πλήρους υψηλής ευκρίνειας) αλλά και 4Κ (υπερ-υψηλούς ευκρίνειας). Η ερωτική βιομηχανία είχε διακριθεί μάλιστα για την «πρωτοπορία» της ήδη από την δεκαετία του ’80, όταν ρίχτηκε με φόρα στη μάχη της βιντεοκασέτας, βγαίνοντας νικήτρια με το VHS.

Συνεχίζοντας την εναρμονισμένη με την υψηλή τεχνολογία πορεία τους σήμερα, οι μεγάλες εταιρείες παραγωγής έχουν ήδη ξεκινήσει να γυρίζουν βίντεο 360 μοιρών και να παίζουν τα ρέστα τους για να εξασφαλίσουν μερίδιο από την πίτα των κερδών που έρχονται.

Ήδη από τον Οκτώβριο του 2015, η γαλλική «Video Marc Dorcel» γύρισε την πρώτη αισθησιακή ταινία εικονικής πραγματικότητας με την πρωταγωνίστρια , Anna Polina, να δηλώνει: « είμαι πεπεισμένη πως στο μέλλον οι άνθρωποι θα παίζουν βιντεοπαιχνίδια και θα παρακολουθούν πορνό μόνο μέσω VR οθονών».

Η αμερικανική Naughty America, online υπηρεσία περιεχομένου ενηλίκων, μεταφέρει τον θεατή στην εικονική κρεβατοκάμαρα με την βοήθεια μασκών όπως η Occulus, η Samsung Gear VR ή η Google Cardboard. Όπως αναφέρει ο Ian Paul, στο CNBC, παρόλο που ο αριθμός των χρηστών είναι ακόμα μικρός, «αυτή τη στιγμή, μόνο το 1 με 2% των μελών μας χρησιμοποιούν το virtual reality περιεχόμενό μας» η αύξηση των ποσοστών από τον ένα μήνα στον άλλο μαρτυρούν πως το συγκεκριμένο πεδίο αναπτύσσεται γρηγορότερα από οποιοδήποτε άλλο μέσο προβολής είχαμε ποτέ στη διάθεσή μας. Μέχρι το τέλος του 2016, όπως συμπληρώνει, η εταιρεία περιμένει να υπάρχουν 10-20 εκατομμύρια χρήστες που θα παρακολουθούν ενήλικο περιεχόμενο εικονικής πραγματικότητας.

Παρομοίως και ο Fabian Grey, CEO της AliceX, νεοαναπτυσσόμενη start-up στο χώρο του virtual reality πορνό, περιμένει πως η νέα τάση θα απογειώσει το κέρδη. Διαφέροντας αρκετά από την Naughty America, η AliceX, ανήκει στην κατηγορία του livestreaming περιεχομένου ενηλίκων, δηλαδή συνδέει ζωντανά τους χρήστες με τους περφόρμερ μέσω web κάμερας, με χρέωση ανά λεπτό.

Τα μοντέλα επιχειρηματικότητας βέβαια διαφέρουν. Για παράδειγμα η Naughty America δεν χρεώνει κάτι επιπλέον τους χρήστες για να έχουν πρόσβαση στο ενήλικο virtual reality περιεχόμενό της. Το κόστος της μηνιαίας συνδρομής ανέρχεται στα 25 δολάρια και για τους δύο τύπους ταινιών. Αντιθέτως η AliceX η χρέωση εξαρτάται απο΄τον περφόρμερ που παρακολουθείς κάθε φορά και σύμφωνα με τον Grey, το κόστος θα ανέρχεται από 7 έως 8 δολάρια το λεπτό. Όπως διευκρινίζει άλλωστε «στοχεύουν σε ανθρώπους με υψηλό εισόδημα».

Στην λογική της AliceX κινείται και η Camsoda, η οποία παρέχει υπηρεσίες υψηλής ευκρίνειας και βίντεο 360 μοιρών δωρεάν, με τους χρήστες να μπορούν να αφήσουν στους περφόρμερ χρηματικά τιπς μέσω εικονικών μαρκών.

Μια βιομηχανία αξίας 1 δισ. δολαρίων

Η πραγματική εκτόξευση όμως της εικονικής πραγματικότητας αναμένεται για το τέλος της τρέχουσας χρονιάς, και μάλιστα με αγωνία καθώς η βιομηχανία γνώρισε την ύφεση των κερδών κέρδη εξαιτίας του δωρεάν online πορνό που αυξήθηκε αισθητά τα τελευταία χρόνια.

Σύμφωνα με τις προβλέψεις του Travis Jakel της Piper Jaffray, μέχρι το τέλος του 2016 θα μπορούσαν να υπάρχουν μάσκες εικονικής πραγματικότητας σε περίπου 12,2 εκατ. σπίτια. Για να αυξηθεί η ζήτηση μάλιστα, πολλές εταιρείες σκοπεύουν να δωρίσουν έναν αξιοσέβαστο αριθμό μασκών στους δυνητικούς χρήστες.

Σύμφωνα με Jackel, ο χώρος της ψυχαγωγίας ενηλίκων θα είναι η τρίτη κινητήριος δύναμη της εικονικής πραγματικότητας, πίσω από τα παιχνίδια και τις ταινίες, και η επιχείρηση πορνό της εικονικής πραγματικότητας θα εξελιχθεί σε μια βιομηχανίας αξίας 1 δισ. δολαρίων μέχρι το 2020.

Ειδικότερα, ο Jacker προβλέπει ότι το 3% των εικονικών χρηστών θα πληρώνουν κατά μέσο όρο 35 δολάρια σε περιεχόμενο ενηλίκων το 2016, αντιπροσωπεύοντας 13 εκατομμύρια δολάρια από το σύνολο της αγοράς σε σύγκριση με το 5% των εικονικών χρηστών που θα δαπανούν κατά μέσο όρο 56,66 δολάρια σε παιχνίδια, αντιπροσωπεύοντας 35 εκατομμύρια δολάρια της αγοράς και το 15% των χρηστών VR που δαπανούν κατά μέσο όρο 8,19 δολάρια σε ταινίες, αντιπροσωπεύοντας 15 εκατ. δολάρια της αγοράς.

Η υπόθεση επιβεβαιώνεται αν σκεφτεί κανείς τα σημερινά κέρδη της βιομηχανίας. Σύμφωνα με τον Kassia Wosick, επίκουρο καθηγητή ψυχολογίας στο New Mexico State University, η παγκόσμια βιομηχανία πορνό παρήγε 97 δισ. δολάρια το 2014 με την αγορά των ΗΠΑ να αντιπροσωπεύει τα 10-12 δισ. δολάρια του συνόλου αυτού, παρόλο που δεν μπορούμε να έχουμε ακριβή εικόνα για το πραγματικό μέγεθος της βιομηχανίας.

Κάπως έτσι οι επαγγελματίες του ερωτικού χώρου υποστηρίζουν σθεναρά πως ο συνδυασμός του πορνό με την εικονική πραγματικότητα αναμένεται να φέρει τα ακριβώς αντίθεατα αποτελέσματα από το 3D- το οποίο δεν λειτούργησε ευεργετικά- παρότι αρχικά το virtual reality επικεντρώθηκε γύρω από το gaming.

Εντυπωσιασμένοι οι χρήστες

Άλλωστε, το πρώτο feedback των χρηστών – όσων δηλαδή παρακολούθησαν αισθησιακές ταινίες ή livestreaming ερωτικού περιεχόμενο με τη βοήθεια της μάσκας εικονικής πραγματικότητας στο Mobile Word Congress της Βαρκελώνης – συνοδεύτικα από αποθεωτικά σχόλια.

«Το να παρακολουθείς πορνό με την τεχνολογία της εικονικής πραγματικότητας είναι εντελώς διαφορετικό απ' ότι ήξερες μέχρι χθες. Σίγουρα υπερέχει από το να βλέπεις μια αισθησιακή ταινία σε επίπεδη οθόνη, και φυσικά είναι εν μέρει αδύνατο να περιγραφεί» αναφέρουν ενδεικτικά όσοι βίωσαν την εμπερία.

Κινηματογράφηση και πειραματισμός

Αν και η είσοδος του περιεχομένου ενηλίκων στην εικονική πραγματικότητα έχει ήδη συντελεστεί, πειραματίζεται ακόμα με τους τρόπους κινηματογράφησης και άλλα τεχνικά ζητήματα ώστε να εκμεταλλευτεί στο έπακρο τα πλεονεκτήματα του μέσου. Προς το παρόν, οι εταιρείες πορνό χρησιμοποιούν τις βασικές τεχνικές που χρησιμοποιούνται στα υπόλοιπα φιλμ, οι οποίες όμως φαίνεται να μην αξιοποιούν πλήρως τις δυνατότητες της νέας τεχνολογίας.

Για παράδειγμα, οι ταινίες της Naughty America κινηματογραφούνται με κάμερες 180 μοιρών αντί για 360 που χρησιμοποιούν οι ανταγωνιστές. Έτσι διευκολύνεται το μοντάζ και αποφεύγονται τα εμφανή ελαττώματα από την ένωση σκηνών, που είναι άκρως ενοχλητικά όταν παρακολουθεί κανείς μέσα από μάσκες virtual reality.

Στη περίπτωση της AliceX, χρησιμοποιούνται κάμερες 360 μοιρών και οι περφόρμερς τοποθετούνται μπροστά από μια green screen – όπως αυτές που χρησιμοποιούνται για την δημιουργία των special εφέ των ταινιών- επιτρέποντας στο χρήση να επιλέξει ο ίδιος το φόντο. Η επικοινωνία των θεατών με τα κορίτσια γίνεται με ακουστικά, μόνο που παρατηρείται μια καθυστέρηση η οποία εμποδίζει τον συγχρονισμό των χειλιών με τον ήχο.

Και στις δύο εταιρείες η κινηματογράφηση των μοντέλων γίνεται από κοντινή απόσταση αλλά τα καρέ δεν είναι συνεχή με αποτέλεσμα οι χρήστες να παρουσιάζουν κατά διαστήματα συμπτώματα ναυτίας και άλλες επιπτώσεις αδιαθεσίας που είναι γνωστό ότι προκαλούν οι εξομοιωτές.

Το πιο ενοχλητικό, βέβαια για τους χρήστες, κυρίως της AliceX, αναμένεται να είναι η μαύρη μπάρα στο κάτω μέρος της οθόνης, η οποία θα δείχνει την χρέωση ή την διάρκεια της κλήσης που απομένει, μας και θα εμποδίζει εν μέρει τη θέα...

Όπως και να 'χει, η καινοτομία του περιεχομένου ενηλίκων σε εικονικό περιβάλλον έχει ήδη ιντργιγκάρει τους φανατικούς του είδους κι αναμένεται να δελεάσει ακόμη περισσότερους. Αυτός είναι και ο λόγος που οι ειδικοί του χώρου βλέπουν στο virtual relaity κάθε άλλο παρά εικονικά κέρδη.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider