Ο κορονοϊός αύξησε τα έσοδα των App Store και Google Play

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Ο κορονοϊός αύξησε τα έσοδα των App Store και Google Play
Οι εφαρμογές που κέρδισαν τους χρήστες εν μέσω καραντίνας

Όλο και αυξάνει ο χρόνος που περνά ο κόσμος παγκοσμίως μπροστά από μια οθόνη λόγω των μέτρων περιορισμού κυκλοφορίας που ισχύουν σε όλο και περισσότερες χώρες του πλανήτη. Αυτό τουλάχιστον αποδεικνύει η τελευταία έρευνα της εταιρείας App Annie σύμφωνα με την οποία οι καταναλωτές ξόδεψαν πολύ χρόνο αλλά αρκετό χρήμα σε εφαρμογές για κινητά το α΄τρίμηνο του έτους.

Ειδικότερα, όπως αποδεικνύεται από την έρευνα ο μέσος εβδομαδιαίος χρόνος που δαπανήθηκε σε εφαρμογές και παιχνίδια ήταν αυξημένος κατά 20% σε παγκόσμιο επίπεδο, εν συγκρίσει με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της App Annie, οι καταναλωτές κατέβασαν 31,5 δισεκατομμύρια apps και στα δύο καταστήματα εφαρμογών την περίοδο Ιανουαρίου-Μαρτίου με τα 22,5 δισεκατομμύρια downloads να προέρχονται από το Google Play και τα υπόλοιπα από το App Store της Apple.

app annie

Ο χρόνος αυτός μάλιστα ήταν εξαιρετικά αυξημένος (30%) στους κινέζους χρήστες - 5 ώρες την ημέρα κατά μέσο όρο - δεδομένου του γεγονός ότι η πανδημία ξεκίνησε από την Κίνα, όπου και εφαρμόστηκε αρχικά η απαγόρευση κυκλοφορία. Η Ιταλία, η δεύτερη χώρα που επλήγει δριμύτατα παρουσίασε το δεύτερο υψηλότερο ποσοστό, καταγράφοντας αύξηση 11% με το ποσοστό να αυξάνει τον Μάρτιο φτάνοντας στο 30% εν συγκρίσει με τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους. Ακολουθώντας την εξάπλωση της πανδημίας, μέσος εβδομαδιαίος χρόνος που δαπανήθηκε σε εφαρμογές και παιχνίδια καταγράφεται το τελευταίο διάστημα αυξημένος και σε Αμερική Γαλλία και Γερμανία κατά 15%. Καθώς μάλιστα όλο και περισσότερες χώρες επιβάλλουν μέτρα περιορισμού των μετακινήσεων η εταιρεία αναμένει ο χρόνος που δαπανάται σε εφαρμογές να αυξηθεί αισθητά παγκοσμίως.

Ωστόσο μεγαλύτερη αύξηση κατέγραψε ο χρόνος που Αμερικανοί, Ιταλοί και Γάλλοι χρήστες ξόδεψαν σε non-gaming εφαρμογές.

app annie

Ειδικότερα τα downloads στο Google Play αυξήθηκαν κατά 5% σε σχέση με πέρυσι, φτάνοντας τα 22,5 δισ. ενώ στο iOs τα downloads αυξήθηκαν κατά 15% σε σχέση με πέρυσι. Στην περίπτωση του Google Play οι non gaming εφαρμογές ήταν το 55% του συνόλου των downloads ενώ στην περίπτωση του iOs ο αντίστοιχος αριθμός ήταν το 65%.

app annie

Οι δύο μεγαλύτερες αγορές σε αριθμό downloads εφαρμογών στο Google Play ήταν η Βραζιλία και η Ινδία ωστόσο, Βραζιλία, Ινδία και Βιετνάμ είχαν την μεγαλύτερη άνοδο εν συγκρίσει με την προηγούμενη χρονιά. Στην περίπτωση του iOS τώρα τους δύο μεγαλύτερους παίκτες αποτελούν Κίνα και ΗΠΑ, τόσο από άποψη αριθμού downloads εφαρμογών όσο κι από άποψη αύξησης σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους.

Στην περίπτωση της Ευρώπης, τόσο στο App Store όσο και στο Google Play την πρωτοκαθεδρία σε downloads είχε η Ιταλία. Σύμφωνα μάλιστα με τους αναλυτές της App Annie και επειδή τα μέτρα στην Ιταλία εφαρμόστηκαν νωρίτερα από οποιαδήποτε άλλη Ευρωπαϊκή χώρα, τους ρυθμούς της μπορεί να ακολουθήσουν και άλλες ευρωπαϊκές χώρες στο δεύτερο τρίμηνο του έτους.

Οι χρήστες ξόδεψαν 15 δισ. σε εφαρμογές iOs

Τα παραπάνω downloads έφεραν περίπου 23,4 δισεκατομμύρια εκ των οποίων τα 15 δισ. δολάρια αφορούν σε εφαρμογές iOs και τα υπόλοιπα 8,3 δισ. σε Αndroid εφαρμογές.

app annie

Όπως μαρτυρά και ο χρόνος επί της οθόνης, τα περισσότερα έσοδα του Apple App Store προήλθαν από Κινέζους και Αμερικανούς καταναλωτές, ενώ στην περίπτωση του Google Play η πλειονότητα των εσόδων προήλθε από την Νότιο Κορέα, την Ιαπωνία και τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Οι κατηγορίες εφαρμογών που κέρδισαν τους χρήστες

Όπως ήταν αναμενόμενο η κατηγορία Παιχνίδια, Εργαλεία και Διασκέδαση ήταν οι νικητές των εφαρμογών για αυτή την περίοδο στην περίπτωση του Play Store, προσφέροντας μια διέξοδο στους έγκλειστους χρήστες των smartphones. Παρόλα αυτά βέβαια η παραμονή στο σπίτι έφερε στο προσκήνιο κι άλλες κατηγορίες που μέχρι χθες δεν ανθούσαν κι ιδιαίτερα, όπως Υγεία και Ευζωία, Εκπαίδευση και Εργασία οι οποίες είδαν μια αύξηση 40%, 35% και 30% αντίστοιχα σε σχέση με πέρυσι. Μεγάλη άνοδο είχαν και οι εφαρμογές τηλεργασίας, όπως οι Zoom, Google's Hangouts, Meet και Microsoft Teams.

Όσον αφορά στο iOs τώρα, οι κατηγορίες εφαρμογών με την μεγαλύτερη άνοδο ήταν τα Παιχνίδια, οι Φωτογραφίες και Βίντεο αλλά και η Διασκέδαση. Παρόμοια όμως και εδώ ήταν η αύξηση στις κατηγορίες της Υγείας και Ευεξίας Εκπαίδευσης και Έργασίας. Αποτέλεσμα αυτού ήταν εφαρμογές όπως 30 Day Fitness, Calorie Counter (θερμοδομετριτής της YAZIO) και Keep να είναι οι πιο κατεβασμένες εφαρμογές το α' τρίμηνο του 2020.

Η απομόνωση εκτίναξε τα έσοδα σε εφαρμογές γνωριμιών και streaming video

apps download

Όσον αφορά στο είδος των εφαρμογών, τα περισσότερα downloads αφορούσαν non-gaming εφαρμογές όμως οι gaming εφαρμογές είχαν τις μεγαλύτερες εισπράξεις αφού οι χρήστες δαπάνησαν αρκετά περισσότερα σε μικροσυναλλαγές εντός τους σε σχέση με τις λοιπές κατηγορίες. Ειδικότερα οι εφαρμογές που κατέβηκαν περισσότερο στο iOS και στο Android ήταν τα TikTok, WhatsApp, Facebook, Instagram και Facebook Messenger. Από άποψη πόσα ξόδεψαν οι χρήστες σε κάθε εφαρμογή, η απομόνωση της καραντίνας έφερε στην πρώτη θέση το Tinder, με τα Youtube, Netflix, iQIYI και Tencent Video να ακολουθούν. Τέλος τα Facebook, WhatsApp και Facebook Messenger, Wechat και Instagram, μάλιστα είχαν τους περισσότερους ενεργούς χρήστες σε μηνιαία βάση.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider