Μπαίνοντας στην τελευταία εβδομάδα του Νοεμβρίου και με την ημερομηνία επαναλειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων να παραμένει άγνωστη, η ανησυχία των εμπόρων ενόψει Χριστουγέννων μεγαλώνει.

Το ενδεχόμενο να χαθεί ο χριστουγεννιάτικος τζίρος ιδιαίτερα σε μία εξαιρετικά δύσκολη χρονιά, θεωρείται καταστροφικό, κυρίως για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις του κλάδου, πολλές εκ των οποίων ήδη βρίσκονται σε οριακή κατάσταση.

«Κάθε μέρα από τον Δεκέμβριο είναι κρίσιμη για την αγορά» δήλωνε στο insider.gr o πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Σταύρος Καφούνης.

Την επείγουσα ανάγκη να επαναλειτουργήσουν οι μικρομεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις επισημαίνει και η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας με επιστολή που απέστειλε τις προηγούμενες μέρες προς τον Πρωθυπουργό.

Η ΕΣΕΕ τονίζει, μεταξύ άλλων, πως τα μικρά και μεσαία εμπορικά καταστήματα «όπως επανειλημμένως έχει καταγραφεί στις επιδημιολογικές μετρήσεις και έχει αναγνωρίσει η ίδια η κυβέρνηση, δεν αποτελούν πηγές μετάδοσης της πανδημίας» ενώ εισηγείται να ανοίξουν πρώτα τα μικρά και μεσαία εμπορικά καταστήματα, καθώς αυτά έχουν το συγκριτικό πλεονέκτημα της αποτελεσματικής εποπτείας χώρων και πελατών, λόγω της ελεγχόμενης προσέλευσης των καταναλωτών.

Οι έμποροι επισημαίνουν παράλληλα την ανάγκη, όταν ανοίξουν τα καταστήματά τους να υπάρχει σχεδιασμός και τα κατάλληλα μέτρα προστασίας ώστε σε κάθε περίπτωση να αποφευχθεί ένα τρίτο lockdown που θα είναι καταστροφικό αλλά και οριστικό για αρκετές επιχειρήσεις.

Η διαφορετική Black Friday

Δεδομένο είναι πάντως ότι η Black Friday της ερχόμενης Παρασκευής, θα είναι εντελώς διαφορετική από τις προηγούμενες χρονιές καθώς θα πραγματοποιηθεί μόνο διαδικτυακά, μέσω Οnline προσφορών.

Για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις πάντως, η πλειονότητα των οποίων δεν διαθέτει ηλεκτρονικό κατάστημα, η συγκεκριμένη ημέρα ουσιαστικά θα χαθεί.

Όπως επεσήμανε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ και του ΠΕΣΑ, Βασίλης Κορκίδης, μόνο το 17% των μικρών εμπορικών επιχειρήσεων διαθέτει πλήρως λειτουργικό e-shop.  «Η Black Friday με "προ πανδημίας" τζίρο κοντά στο 1 δισ. ευρώ σε ένα τριήμερο και περίπου 1,5 δισ. ευρώ σε διάστημα μιας εβδομάδας, θεωρείται πλέον πετυχημένη προωθητική ενέργεια και προσμετράται στη Χριστουγεννιάτικη αγορά, ενώ για το εμπόριο, ουσιαστικά σηματοδοτεί την έναρξη της εορταστικής περιόδου» τονίζει ο κ. Κορκίδης για τη σημασία που έχει η συγκεκριμένη ημέρα για την αγορά.

Σε κάθε περίπτωση, ο Νοέμβριος και οι τρεις εβδομάδες του lockdown με μηδενικό τζίρο για τις επιχειρήσεις, ήρθε να προστεθεί και να επιδεινώσει την δύσκολη κατάσταση στην οποία ήδη βρισκόταν το λιανεμπόριο το τελευταίο 8μηνο. Ο Δεκέμβριος λόγω των Χριστουγέννων θα μπορούσε να δώσει μία «ανάσα», όπως τονίζουν στελέχη του κλάδου ακόμη κι αν η αγορά ανοίξει με πολύ αυστηρούς περιορισμούς και με τους καταναλωτές σε διαφορετική διάθεση για ψώνια από τις άλλες χρόνιες. Όλα τα παραπάνω βεβαίως εφόσον και όταν, οι υγειονομικές συνθήκες επιτρέψουν το άνοιγμα των εμπορικών καταστημάτων.

Διαβάστε επίσης:

«Κάθε μέρα του Δεκεμβρίου είναι κρίσιμη για την αγορά»