Ford Puma: Υβριδική τεχνολογία που αποδίδει (pics & vid)

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Ford Puma: Υβριδική τεχνολογία που αποδίδει (pics & vid)
Η ήπια υβριδική τεχνολογία του νέου Ford Puma εξασφαλίζει στην πράξη κάτι θεωρητικά πολύ δύσκολο: δυναμικές επιδόσεις αλλά και πολύ χαμηλή κατανάλωση.

Στην ελληνική αγορά, το Ford Puma παίζει το ρόλο του πρωτοπόρου της ηλεκτρικής εποχής της μάρκας, καθώς εισάγεται μόνο ως ήπια υβριδικό, με τον πολλαπλά βραβευμένο κινητήρα βενζίνης EcoBoost του λίτρου σε δύο εκδόσεις ισχύος.

insider

Όπως είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε σε πολλές περιπτώσεις, το νέο Ford Puma είναι ένα πολυτάλαντο αυτοκίνητο. Το πιο σημαντικό όμως χαρακτηριστικό του είναι η νέα τεχνολογία ήπιας υβριδικής υποβοήθησης του κινητήρα, η οποία αποδίδει στην πράξη σημαντικά οφέλη.

Εμείς οδηγήσαμε την κορυφαία έκδοση με τον κινητήρα των 155 ίππων και το επίπεδο εξοπλισμού ST-Line X, όπου διαπιστώσαμε ότι ένα τόσο μικρό τρικύλινδρο μοτέρ με χωρητικότητα μόλις 999 κ.εκ., μπορεί να είναι ταυτόχρονα πολύ ισχυρό αλλά και πολύ οικονομικό.

insider

Αναφορικά με τις επιδόσεις, στην έκδοση της δοκιμής η Ford ανακοινώνει μέγιστη ταχύτητα 205 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 9.0 δευτερόλεπτα. Ταυτόχρονα, στις πραγματικές συνθήκες της δοκιμής, η μέση κατανάλωση που πετύχαμε ήταν μόλις 6,2 λίτρα/100 χλμ., τιμή εξαιρετικά χαμηλή με βάση τις επιδόσεις. Πως όμως επιτυγχάνεται αυτό το εντυπωσιακό αποτέλεσμα;

Πως λειτουργεί το υβριδικό σύστημα

Το Puma είναι το πρώτο από τα 14 ηλεκτροκίνητα οχήματα που η Ford δεσμέύτηκε να παρουσιάσει μέχρι το τέλος του 2020. Η τεχνολογία EcoBoost Hybrid ενισχύει τον βενζινοκινητήρα EcoBoost 1.0 του Puma, μέσω ενός ηλεκτρικού κινητήρα ισχύος 16 περίπου ίππων, ο οποίος παίζει επίσης το ρόλο μίζας / γεννήτριας (BISG). Αντικαθιστώντας τον κανονικό εναλλάκτη, το BISG επιτρέπει την ανάκτηση και την αποθήκευση ενέργειας που συνήθως χάνεται κατά τη διάρκεια της πέδησης και της ακινητοποίησης για να φορτίσει μια μπαταρία ιόντων λιθίου 48-volt.

insider

Το BISG λειτουργεί επικουρικά προς τον κινητήρα εσωτερικής καύσης ως υποβοήθηση ροπής κατά τη διάρκεια της κανονικής οδήγησης και επιτάχυνσης. Το έξυπνο, αυτορυθμιζόμενο σύστημα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας παρακολουθεί συνεχώς τον τρόπο με τον οποίο οδηγείται το νέο Ford Puma, για να καθορίσει πότε και πόσο εντατικά να φορτίζει τη μπαταρία. Ταυτόχρονα, για την υποβοήθηση του κινητήρα εσωτερικής καύσης, χρησιμοποιεί δύο διαφορετικά “σενάρια”:

1. Σενάριο υποκατάστασης ροπής.

Στην εκκίνηση ή στην επιτάχυνση από χαμηλές ταχύτητες, ο ηλεκτρικός κινητήρας παρέχει ροπή στρέψης έως και 50 Nm, μειώνοντας το απαιτούμενο έργο του βενζινοκινητήρα. Έτσι επιτυγχάνεται οικονομία καυσίμου έως και 9% βάσει του πρωτοκόλλου μέτρησης WLTP.

2. Σενάριο υποβοήθησης ροπής.

Σε μεγάλες ταχύτητες, ο ηλεκτρικός κινητήρας συμβάλλει με ροπή έως και 20 Nm, επιπλέον της μέγιστης που αποδίδει ο βενζινοκινητήρας, για καλύτερες επιδόσεις και ταυτόχρονη μείωση κατανάλωσης.

Το ήπιο υβριδικό σύστημα BISG του νέου Ford Puma έδωσε επίσης τη δυνατότητα στους μηχανικούς της Ford να μειώσουν τη σχέση συμπίεσης του κινητήρα EcoBoost και να προσθέσουν ένα μεγαλύτερο υπερσυμπιεστή για περισσότερη ισχύ, μηδενίζοντας σχεδόν την υστέρηση απόκρισης (turbo-lag) με τα δύο σενάρια λειτουργίας που αναλύθηκαν παραπάνω.

insider

Ταυτόχρονα το BISG μπορεί να εκκινήσει τον κινητήρα σε περίπου 300 χιλιοστά του δευτερολέπτου, επιτρέποντας στο σύστημα Auto Start-Stop να λειτουργεί σε ένα ευρύτερο φάσμα σεναρίων για ακόμη μεγαλύτερη εξοικονόμηση καυσίμου. Έτσι ο κινητήρας σβήνει ακόμη και σε ταχύτητες κάτω από 15 χλμ./ώρα. Επίσης ο κινητήρας απενεργοποιείται και στην περίπτωση που ο οδηγός δεν έχει βάλει νεκρά, αλλά κρατά το πεντάλ του συμπλέκτη πατημένο και η ταχύτητα έχει πέσει κάτω από 15 χλμ./ώρα.

insider

Απόδοση και αξιοπιστία

Το σημαντικότερο αποτέλεσμα όλων των παραπάνω θεωρητικών επεξηγήσεων είναι, ωστόσο, η πρακτική τους εφαρμογή. Ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται τίποτα από τη συνεχή εναλλαγή σεναρίων λειτουργίας του συστήματος, παρά μόνο από τις σχετικές ενδείξεις στον στάνταρ ψηφιακό πίνακα οργάνων του νέου Ford Puma. Αντιλαμβάνεται όμως ξεκάθαρα τις εντυπωσιακές επιδόσεις παρά τον λιλιπούτειο κινητήρα των 999 κ.εκ. και την αντιστρόφως ανάλογη κατανάλωση, που τον κάνει να χαμογελά σε κάθε επίσκεψη στο πρατήριο.

Για τους σκεπτικιστές μάλιστα της νέας τεχνολογίας αναφορικά με την αξιοπιστία και την αντοχή της στο χρόνο, η Ford δίνει ένα επιχείρημα που δεν αφήνει το παραμικρό περιθώριο αμφισβήτησης: 8 χρόνια ή 160.000 χιλιόμετρα εργοστασιακή εγγύηση.

 

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider