H PSA ανατρέπει τα δεδομένα στις πωλήσεις των αυτοκινήτων

Viber Whatsapp Μοιράσου το
H PSA ανατρέπει τα δεδομένα στις πωλήσεις των αυτοκινήτων
Οι έμποροι προτιμούν να πωλούν μεγάλα και ακριβά αυτοκίνητα. Ωστόσο η PSA θα επιβραβεύει πλέον εκείνους, που ταξινομούν κυρίως μοντέλα χαμηλής κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων.

Τα πάνω κάτω φέρνουν τα αυστηρότερα όρια εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα, για τα αυτοκίνητα που θα ταξινομούνται στην Ευρώπη από το 2021 και μετά. Οι εταιρείες είναι υποχρεωμένες να αλλάξουν τα πάντα, να λανσάρουν νέα μοντέλα χαμηλής κατανάλωσης και μειωμένων ρύπων, αλλά και να επαναπροσδιορίσουν την πολιτική τους, όσον αφορά στη σύνθεση του στόλου τους.

Μέχρι σήμερα τα πράγματα ήταν απλά για τον αυτοκινητοκατασκευαστή, αλλά και για το δίκτυο των εμπόρων του. Συγκεκριμένα και οι δύο πλευρές προτιμούσαν να πωλούν μεγάλα και ακριβά μοντέλα λόγω του υψηλού ποσοστού κερδοφορίας τους αντί για μικρά και φτηνά αυτοκίνητα με ελάχιστα έως και μηδενικά περιθώρια κέρδους.

Όλα αυτά πρόκειται ωστόσο να αλλάξουν, όπως δείχνει και το…ανατρεπτικό παράδειγμα της PSA. Ο γαλλικός όμιλος, στον οποίο περιλαμβάνονται οι μάρκες Peugeot, Citroen, Opel και DS Automobiles ακολουθεί πλέον μία εκ διαμέτρου αντίθετη πολιτική πωλήσεων, με την οποία ελπίζει να μειώσει τη μέση εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα του στόλου των αυτοκινήτων του. Ετσι προχωράει σε ένα σύστημα bonus – malus για τους εξουσιοδοτημένους εμπόρους της, σύμφωνα με το οποίο θα ανταμείβονται με ειδικά πριμ και μεγαλύτερες εκπτώσεις στις εργοστασιακές τιμές, όσοι εστιάζουν κυρίως στην πώληση μοντέλων με χαμηλές ή ακόμη και μηδενικές εκπομπές ρύπων. Αντίθετα, στους αντιπροσώπους που πωλούν ενεργοβόρα μοντέλα με «τσιμπημένες» καταναλώσεις καυσίμου, δεν θα δίνονται τέτοια πριμ και εκπτώσεις ούτε θα υποστηρίζονται τόσο πολύ οικονομικά από το εργοστάσιο, ώστε να αλλάξουν και εκείνοι εμπορική πολιτική.

Την αρχή την έκανε πριν λίγους μήνες η Peugeot, που αποτελεί και τον στυλοβάτη του γαλλικού ομίλου, ενώ θα ακολουθήσουν και οι υπόλοιπες μάρκες του. Για παράδειγμα η Opel θα αρχίσει να εφαρμόζει τις συγκεκριμένες κατευθύνσεις από τον επόμενο χρόνο, ενώ αυτή την εποχή γίνονται διαπραγματεύσεις μεταξύ της κατασκευάστριας εταιρείας και του συνδέσμου των εξουσιοδοτημένων αντιπροσώπων της.

Η συγκεκριμένη τακτική θα συμβάλλει εκτός των άλλων στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, καθώς οι έμποροι θα έχουν ακόμη μεγαλύτερο οικονομικό κίνητρο να προωθήσουν τις πωλήσεις μοντέλων μηδενικών ρύπων λόγω των αυξημένων bonus και εκπτώσεων. Αυτό σημαίνει στην πράξη, ότι ο πελάτης θα πρέπει να αναμένει στο μέλλον καλύτερες προσφορές για τα αυτοκίνητα χαμηλής κατανάλωσης, αλλά και σαφώς μικρότερες εκπτώσεις για μοντέλα, όπως τα μεγάλα SUV, οι λιμουζίνες, κλπ.

Η στροφή προς τα οικονομικότερα μοντέλα δεν αναμένεται να έχει σημαντικές επιπτώσεις στα δίκτυα των Ελλήνων αντιπροσώπων, καθώς η συντριπτική πλειοψηφία των ταξινομήσεων στη χώρα μας αφορά έτσι και τις μικρότερες κατηγορίες οχημάτων και τα αυτοκίνητα υψηλού κυβισμού και πολυτελείας κατέχουν ένα πολύ μικρό ποσοστό της αγοράς.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider