Επεκτείνεται η συμμαχία μεταξύ της Ford και της Volkswagen, καθώς οι δύο εταιρείες σχεδιάζουν να ενώσουν τις δυνάμεις τους στους τομείς της ηλεκτροκίνησης και της αυτόνομης οδήγησης. Αυτό ανακοίνωσαν ο CEO της VW, Χέρμπερτ Ντις και ο ομόλογός του της Ford, Τζιμ Χάκετ, στη Νέα Υόρκη. Στο πλαίσιο της στενότερης συνεργασίας, θα επενδύσει η Volkswagen 2,6 δις δολάρια στη θυγατρική εταιρεία της Ford, Αrgo AI, για την εξέλιξη ρομποτικών οχημάτων. Οι Αμερικανοί θα παράγουν από την πλευρά τους εκατοντάδες χιλιάδες ηλεκτροκίνητα οχήματα για την ευρωπαϊκή αγορά, τα οποία θα βασίζονται στην ειδική πλατφόρμα E-Auto ΜΕΒ της VW, που έχει εξελιχθεί αποκλειστικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Η επένδυση των 2,6 δις δολαρίων της Volkswagen στην Argo AI περιλαμβάνει ένα δις δολάρια σε οικονομικά μέσα, όπως επίσης την απορρόφηση του τμήματος ΑID της γερμανικής μάρκας από τη θυγατρική της Ford. Το συγκεκριμένο τμήμα ήταν μέχρι τώρα υπεύθυνο εντός του ομίλου Volkswagen για την ανάπτυξη οχημάτων ρομποτικής τεχνολογίας, απασχολεί περίπου 200 άτομα και η αξία του εκτιμάται στα 1,6 δις δολάρια. Μάλιστα, η τωρινή έδρα της AID στο Μόναχο θα λειτουργήσει μελλοντικά ως ευρωπαϊκή έδρα της Argo AI.

Με την ολοκλήρωση αυτού του deal θα αγγίζει η συνολική αποτίμηση της Argo AI τα επτά δις δολάρια, ενώ Ford και VW συμφώνησαν να διατηρήσουν μελλοντικά ένα ισχυρό πλειοψηφικό μετοχικό μερίδιο και μάλιστα στην ίδια αναλογία όπως σήμερα για την κάθε μία εταιρεία. Επίσης, εντός της επόμενης τριετίας θα αγοράσει η Volkswagen από τη Ford επιπρόσθετες μετοχές της Argo, αξίας 500 εκατ. δολαρίων, ενώ και οι Αμερικανοί έχουν δεσμευτεί να επενδύσουν μεγάλα ποσά στο νέο συμμαχικό σχήμα.

Η επίσημη ανακοίνωση των δύο γιγάντων της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας επιβεβαίωσε τις φήμες, που κυκλοφορούσαν τους τελευταίους μήνες, ότι η Ford ενδιαφερόταν έντονα για την ηλεκτρική πλατφόρμα ΜΕΒ του ομίλου VW. Μάλιστα, θα είναι ο πρώτος κατασκευαστής εκτός του γερμανικού ομίλου, ο οποίος θα κάνει χρήση της, ενώ σχεδιάζει να κατασκευάσει σε έξι χρόνια πάνω από 600.000 ηλεκτροκίνητα μοντέλα για την ευρωπαϊκή αγορά. Η VW σκοπεύει να χρησιμοποιήσει το συγκεκριμένο προσαρμοζόμενο πάτωμα για την παραγωγή 15 εκατομμυρίων ηλεκτρικών οχημάτων τα επόμενα δέκα χρόνια.

Ford και Volkswagen είχαν δώσει ήδη τον Ιανουάριο μία πρόγευση της συμμαχίας τους, όταν ανακοίνωσαν τη συνεργασία τους στον κλάδο των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων και ξεκίνησαν τις διαπραγματεύσεις για μία στενότερη εταιρική σχέση μεταξύ τους. Οι συνεργασίες μεταξύ των μεγάλων αυτοκινητιστικών ομίλων θεωρούνται πλέον μονόδρομος εξαιτίας του υψηλού κόστους των νέων τεχνολογιών, της μεγάλης πίεσης από την πλευρά των ρυθμιστικών Αρχών, των χαμηλών περιθωρίων κερδοφορίας και των αναταράξεων στις μεγάλες αγορές. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα των μεγάλων αντιπάλων, Daimler και BMW, οι οποίες συμμάχησαν στον τομέα της αυτόνομης οδήγησης και της εξέλιξης και παραγωγής ρομποτικών οχημάτων, προκειμένου να εξοικονομήσουν πόρους.