«Να φτιάξουμε το καλύτερο παγωτό με αγνά υλικά, όπως θα το έφτιαχνε κάποιος στο σπίτι του» — αυτή ήταν η αρχική ιδέα πίσω από τη δημιουργία της Kayak, της ελληνικής εταιρείας που εδώ και τρεις δεκαετίες έχει ταυτιστεί με το premium, χειροποίητο παγωτό. Ο ιδιοκτήτης και δημιουργός της, Άκης Σταυρίδης, μιλά στο insider.gr για τη φιλοσοφία της Kayak, την επιμονή στην ποιότητα, την καινοτομία στις γεύσεις και τη διεθνή πορεία του brand που σήμερα πρωταγωνιστεί σε πεντάστερα ξενοδοχεία και εστιατόρια σε όλο τον κόσμο.
Με συνεχή ανάπτυξη -οι ενοποιημένες πωλήσεις του Ομίλου έφτασαν τα 16 εκατ. ευρώ το 2025, αυξημένες κατά 13%-, η Kayak επενδύει σε βιωσιμότητα, νέες αγορές και γευστικές εμπειρίες που αναδεικνύουν την ελληνική δημιουργικότητα. Από τις ιδιαίτερες γεύσεις με μαστίχα και λουκούμι έως τα vegan και sugar free παγωτά, η εταιρεία συνεχίζει να αποδεικνύει πως η πολυτέλεια μπορεί να είναι προσιτή και… απολαυστικά ελληνική.
Ακολουθεί η συνέντευξη του κ. Σταυρίδη στο insider.gr:
Ποια ήταν η αρχική ιδέα πίσω από τη δημιουργία της Kayak;
Η «Kayak» είναι μια καταξιωμένη ελληνική εταιρεία που εδώ και τρεις δεκαετίες δραστηριοποιείται στο χώρο της παραγωγής παγωτού και γλυκού. Η αρχική ιδέα της οικογένειας μου ήταν να φτιάξουμε το καλύτερο παγωτό με αγνά υλικά όπως θα το έφτιαχνε κάποιος σπίτι του, αλλά και με φαντασία στους γευστικούς συνδυασμούς. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι, αν και η παραγωγή μας έχει μεγαλώσει πολύ σε σχέση με το ξεκίνημα μας, εμείς συνεχίζουμε να ψήνουμε τις δικές μας μαρέγκες για την Πάβλοβα, να αλέθουμε μόνοι μας το φιστίκι Αιγίνης και να κάνουμε την δική μας πάστα, να ψήνουμε τα δικά μας brownies για το παγωτό brownies και πολλά άλλα.
Η Kayak έχει συνδεθεί με την έννοια του premium, χειροποίητου παγωτού. Πώς ορίζετε εσείς την έννοια της «πολυτέλειας» στο παγωτό
Η φιλοσοφία των παγωτών Kayak είναι η συνεχής αναζήτηση της τέλειας συνταγής, μέσα από τη μίξη των καλύτερων συστατικών, «πειράζοντας» τις παραδοσιακές συνταγές, ακολουθώντας τις γαστρονομικές τάσεις της εποχής με αποτέλεσμα μια μοναδική γαστριμαργική εμπειρία. Όλα τα παγωτά Κayak παράγονται με τις πιο αγνές πρώτες ύλες όπως 100% φρέσκο ελληνικό γάλα, φρέσκια κρέμα γάλακτος, πραγματικά φρούτα, αληθινούς ξηρούς καρπούς και εκλεκτές σοκολάτες. Άλλωστε οι πελάτες μας είναι, μεταξύ άλλων, τα περισσότερα πεντάστερα ξενοδοχεία, γνωστοί σεφ και εστιατόρια για τα οποία δημιουργούμε και custom αποκλειστικές γεύσεις για τα μενού τους.

Η ποιότητα των πρώτων υλών είναι κεντρικό στοιχείο της φιλοσοφίας σας. Μπορείτε να μας μιλήσετε για τη διαδικασία επιλογής των υλικών;
Η επιλογή πρώτων υλών είναι μία χρονοβόρα διαδικασία με βασικό κριτήριο την ποιότητα των υλικών και σίγουρα δεν θυσιάζουμε την γεύση και την ποιότητα ΚΑΥΑΚ για το κόστος. Οι γευστικές δοκιμές γίνονται blind από έμπειρο προσωπικό εντός εταιρείας. Προμηθευόμαστε τις πιο ακριβές premium σοκολάτες όπως η Valhrona, Jivara, Nyangbo, Μanjari, βράζουμε στο γάλα πραγματικά sticks βανίλιας Μαδαγασκάρης για να πάρουμε το μέγιστο άρωμα και γενικά παραμένουμε πιστοί στον σκοπό μας να φτιάνουμε το καλύτερο παγωτό όπως θα το έφτιαχνε κάποιος για την οικογένεια του.
Τα τελευταία χρόνια βλέπουμε τη στροφή του κοινού προς πιο υγιεινές επιλογές. Πώς ανταποκρίνεται η Kayak σε αυτήν την τάση;
Στην γκάμα μας έχουμε επιλογές vegan, sugar free, gluten free, lactose free που καλύπτουν τις ανάγκες του κοινού. Επίσης ο όμιλος ΚΑΥΑΚ διαθέτει τα Chillbox που έχουν frozen yogurt που φτιάχνεται με ελληνικό γιαούρτι, ελληνικό γάλα και είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες με χαμηλά λιπαρά και το GOAT IT που είναι παγωτό φτιαγμένο από κρητικό κατσικίσιο γάλα.
Η Kayak είναι μια ελληνική εταιρεία που έχει καταφέρει να έχει διεθνές προφίλ. Ποια θεωρείτε ότι είναι τα στοιχεία που έκαναν το brand να ξεχωρίσει εκτός Ελλάδας;
Πιστεύω αυτό που μας ξεχωρίζει είναι, πέρα από την ποιότητα, οι καινοτόμοι συνδυασμοί που βγάζουν μια premium ελληνικότητα, όπως για παράδειγμα οι γεύσεις μαστίχα ροζ πιπέρι, το λουκούμι τριαντάφυλλο, το τσουρέκι πραλίνα κλπ. Θεωρώ επίσης ότι και αρχιτεκτονικά τα καταστήματα μας ξεχωρίζουν και αποπνέουν μία πολυτέλεια που αρέσει στο κοινό.

Πώς συνδυάζετε τη «γευστική πολυτέλεια» με την προσβασιμότητα στο κοινό; Είναι εύκολο να κρατάτε ισορροπία ανάμεσα στην υψηλή ποιότητα και τις προσιτές τιμές;
Η πολυτέλεια και η ποιότητα προφανώς συνοδεύονται και από ένα αυξημένο παραγωγικό κόστος και, σαν εταιρεία, είναι αρχή μας να μην θυσιάζουμε την ποιότητα για το κόστος. Πάντως είναι γεγονός ότι το παγωτό παραμένει μία προσιτή απόλαυση και διασκέδαση σχεδόν για όλον τον κόσμο. Γενικά παρατηρούμε ότι ο κόσμος είναι διαθετιμένος να πληρώσει κάτι παραπάνω παραπάνω προκειμένου να πάρει κάτι πραγματικά ποιοτικό και ξεχωριστό.
Πώς καταφέρνει η Kayak να καινοτομεί συνεχώς στις γεύσεις της; Υπάρχει μια εσωτερική «ομάδα δημιουργίας γεύσεων»; Πώς γεννιέται μια νέα συνταγή;
Υπάρχει συνεχής παρακολούθηση των τάσεων τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, αλλά και γενικότερα οι εργαζόμενοι στην ΚΑΥΑΚ έχουν εντρυφήσει στην φιλοσοφία της για συνεχή αναζήτηση νέων ιδιαίτερων γεύσεων. Είναι στο DNA μας να είμαστε δεκτικοί στο να πειραματιστούμε και με μη προφανής συνδυασμούς και να δοκιμάζουμε πολλά πράγματα πριν καταλήξουμε στην τέλεια συνταγή για κάθε χρονιά.
Η εταιρεία έχει καταφέρει να διακριθεί 19 φορές με βραβείο στον διεθνή διαγωνισμό GREAT TASTE. Πώς νιώθετε που η Kayak συνεχίζει να μπαίνει στον παγκόσμιο χάρτη του καλού παγωτού; Σας δίνει ακόμα μεγαλύτερο κίνητρο για να πρωτοπορήσετε στον κλάδο;
Οι διακρίσεις αυτές μας κάνουν περήφανους, γιατί αποδεικνύουν ότι οι ισχυρισμοί μας για ποιότητα με έμφαση στις άριστες πρώτες ύλες, αλλά και η προσήλωση σε ιδιαίτερες γεύσεις και μοναδικούς συνδυασμούς είναι πραγματικοί και επισφραγίζονται και από τους ειδικούς σε διεθνές επίπεδο. Να τονίσω εδώ ότι στον διαγωνισμό GREAT TASTE η γευσιγνωσία είναι blind και είμαστε η μοναδική Ελληνική εταιρεία παραγωγής παγωτού με τόσες διακρίσεις.
Μπορείτε να μοιραστείτε κάποια αποτελέσματα για την εταιρεία σας και πώς αναπτύσσεται
Ο όμιλος Kayak παρουσιάζει ισχυρή ανάπτυξη και το 2025. Πιο συγκεκριμένα, oι ενοποιημένες πωλήσεις του Ομίλου το 2025 ανέρχονται σε 16 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 13% σε σχέση με το 2024. Στη σημαντική αύξηση των πωλήσεων του Ομίλου συνεισέφεραν και τα τρία brands του Ομίλου: Kayak, Chillbox, Goatit. Γενικά το 2025, ο Όμιλος συνεχίζει τη δυναμική του ανάπτυξη, ως αποτέλεσμα της επέκτασης του δικτύου καταστημάτων κυρίως σε τοποθεσίες που παρουσιάζουν έντονη τουριστική ανάπτυξη (Σαντορίνη, Κρήτη, Νάξος κλπ), καθώς και σε ενέργειες υποστήριξης των πωλήσεων συνεργατών (διαφήμιση, εξοπλισμός κλπ). Διψήφια αύξηση παρατηρείται και στα καταστήματα λιανικής τόσο για το Kayak όσο και για το Chillbox με νέα καταστήματα, αλλά και καλύτερη απόδοση των υφιστάμενων. Η εταιρεία δείχνει μεγάλο ενδιαφέρον στην ανάπτυξη του franchise, που προήλθε από την αξιολόγηση της εξαγοράς της Chillbox το 2020 και τα θετικά αποτελέσματα αυτής. Η επέκταση της αλυσίδας Chillbox στο εξωτερικό είναι ένας βασικός πυλώνας ανάπτυξης και είμαστε σε προχωρημένες συζητήσεις με χώρες όπως οι Σαουδική Αραβία, Γερμανία, Ισπανία κλπ
Πώς ανταποκρίνεστε απέναντι σε πρακτικές βιωσιμότητας (sustainability) στη σύγχρονη βιομηχανία παγωτού; Υπάρχουν πρακτικές που εφαρμόζει ήδη η Kayak προς αυτή την κατεύθυνση;
«Η εταιρεία δίνει μεγάλη σημασία σε αυτό και προσπαθεί διαρκώς να εφαρμόζει πρακτικές που μειώνουν την κατανάλωση ενέργειας. Καταρχήν έχουμε τοποθετήσει φωτοβολταϊκά που καλύπτουν το 80% της ενέργειας που καταναλώνουμε. Επίσης ανανεώνουμε σταδιακά τον στόλο των φορτηγών μας με νέα που έχουν χαμηλότερη κατανάλωση και χαμηλότερες εκπομπές ρίπων. Τέλος τα κυπελάκια συσκευασμένου παγωτού είναι πλήρως ανακυκλώσιμα.

www.kayak.gr | Instagram kayak.gr | Facebook It is Kayak | TikTok kayakicecream