Όλο και πιο δύσπιστοι γίνονται οι Ελβετοί απέναντι στο τραπεζικό σύστημα και πλέον ένας στους τρεις παραδέχεται ότι έχει μειωθεί η εμπιστοσύνη του στις τράπεζες κατά τους τελευταίους 12 μήνες. Αυτό είναι το συμπέρασμα μελέτης της Ernst & Young, η οποία δημοσιεύθηκε τη Δευτέρα ενώ όπως σημειώνεται μόνο το 11% δηλώνει να έχει αυξηθεί η εμπιστοσύνη του προς τα τραπεζικά ιδρύματα. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η έρευνα και για την εμπιστοσύνη που δείχνουν οι καταναλωτές στις τράπεζες σε παγκόσμιο επίπεδο καθώς το δείγμα που χρησιμοποιήθηκε αφορούσε 52.000 πελάτες τραπεζών από όλη την υφήλιο εκ των οποίων οι 1500 ήταν Ελβετοί.

Ο Olaf Toepfer της ελβετικής EY αναφέρει ότι  «έχουν περάσει σχεδόν 10 χρόνια από τη στιγμή που ξέσπασε η οικονομική κρίση και ο τραπεζικός τομέας δεν έχει καταφέρει να ξανακερδίσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών». Σε διεθνές επίπεδο, η εμπιστοσύνη προς τις τράπεζες είναι ακόμη πιο μειωμένη και μόνο ένας στους τέσσερις καταναλωτές δείχνει να εμπιστεύεται τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα.

Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, οι Ελβετοί παρουσιάζουν τα μεγαλύτερα ποσοστά εμπιστοσύνης που φθάνουν το 57% στις δικές τους τράπεζες (ελβετικές) και το 83% απευθύνεται  στις εγχώριες τράπεζες και το 60% θεωρεί ότι τα χρήματά τους είναι τοποθετημένα σε ασφαλή ιδρύματα ενώ σε παγκόσμιο επίπεδο μόνο το 48% αισθάνεται σίγουρο για τις τραπεζικές του καταθέσεις. Ωστόσο, αν και το 57% των Ελβετών θεωρεί ότι η τράπεζα που τον εξυπηρετεί είναι εύκολα προσβάσιμη, μόνο το 1/3 θεωρεί ότι είναι ευέλικτη. Ακόμη, μόνο το 30% θεωρεί ότι η τράπεζα που έχει απευθυνθεί ανταποκρίνεται πλήρως στις απαιτήσεις του και μόνο ένας στους τρεις θεωρεί ότι τα προϊόντα και οι υπηρεσίες καλύπτουν τις ανάγκες του.

Ακόμη, ένας Ελβετός στους τρεις παραδέχεται ότι χρησιμοποιεί το διαδίκτυο πολύ πιο συχνά από ό,τι στο παρελθόν ενώ σε διεθνές επίπεδο το 41% χρησιμοποιεί τις διαδικτυακές υπηρεσίες των τραπεζών. Τη χρονιά που πέρασε, τρεις Ελβετοί στους τέσσερις διευθέτησαν τα θέματά τους με τις τράπεζες μέσω διαδικτύου και μάλιστα το 25% εξ αυτών το έκανε μέσω κινητού και το 22% μέσω τάμπλετ. Σε διεθνές επίπεδο, το 50% της πελατείας που διαθέτει internet χρησιμοποίησε smartphone και το 30% τάμπλετ. Ακόμη πάνω από το 30% των Ελβετών αγόρασε κατά το τελευταίο δωδεκάμηνο χρηματοπιστωτικά προϊόντα μέσω διαδικτύου αλλά οι τέσσερις από τους πέντε εξακολούθησαν να εμπιστεύονται το φυσικό υποκατάστημα της τράπεζας που τους είχε αρχικά προσφέρει την εκάστοτε χρηματοπιστωτική υπηρεσία.

Με πληροφορίες από την Tribune de Geneve

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.