Στην τελική ευθεία το έργο – «κλειδί» για την οδική αναβάθμιση της Εύβοιας

Γιώργος Παπακωνσταντίνου

Θέμα χρόνου φαίνεται να είναι η δημοπράτηση από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ενός σημαντικού για την Εύβοια οδικού έργου. Ο διαγωνισμός για το μεγάλο έργο της «Παράκαμψης Χαλκίδας και Ψαχνών» δείχνει να εισέρχεται στην τελική ευθεία ενώ ήδη «τρέχουν» διαδικασίες για συμβούλους που θα ολοκληρώσουν τις μελέτες, παρά τις σχετικές καθυστερήσεις που συνηθίζεται να παρατηρούνται σε τέτοιου είδους διαδικασίες.

H ωρίμανση της Παράκαμψης Χαλκίδας και Ψαχνών προχωρά, καθώς πρέπει να σημειωθεί ότι πρόκειται έργο που επιθυμεί εδώ και πολλά χρόνια η κοινωνία της Εύβοιας και οι τοπικές αρχές του νησιού. Έρχεται μάλιστα σε μια περίοδο που το νησί έχει υποστεί μια από τις μεγαλύτερες καταστροφές μετά τις πυρκαγιές του φετινού καλοκαιριού, σε συνδυασμό με τις πλημμύρες που στη συνέχεια έπληξαν την Εύβοια.

Πάντως, το ακριβές κόστος του έργο είναι ένα ερωτηματικό καθώς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αφενός εμφανίζεται απρόθυμη να χρηματοδοτεί τέτοιους είδους περιφερειακά οδικά projects, όπως έχει αποδειχθεί άλλωστε και σε άλλες περιπτώσεις, αφετέρου, ήδη κυκλοφορεί η πληροφορία ότι η σχετική μελέτη ανάλυσης κόστους - οφέλους των εγχώριων αρχών και σε συνεργασία με την ομάδα εμπειρογνωμόνων της Ε.Ε. δείχνει σχετικό… «κούρεμα» του προϋπολογισμού προς τα 150 εκατ. ευρώ, έναντι των αρχικών εκτιμήσεων για άνω των 200 εκατ. ευρώ. Η Κομισιόν γενικότερα δεν συναινεί στη χρηματοδότηση ενός πανάκριβων οδικών αξόνων με χαμηλή κυκλοφορία. Ο διαγωνισμός του νέου, μικρότερου σε κόστος, οδικού άξονα της Εύβοιας έχει εξαγγελθεί από το υπουργείο Υποδομών και αναμένεται σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Η παράκαμψη της Χαλκίδας και των Ψαχνών, συνολικού μήκους περίπου 25 χιλιομέτρων, θα αποτελέσει σημαντική αναβάθμιση του οδικού δικτύου της Εύβοιας, ενώ θα συμβάλλει καθοριστικά στην αποσυμφόρηση του αστικού ιστού της Χαλκίδας, της Ν. Αρτάκης και των Ψαχνών με την διερχόμενη κυκλοφορία να διοχετεύεται στη νέα οδό και στην απόδοση στην κυκλοφορία ενός ενιαίου και ασφαλούς οδικού άξονα από τη Χαλκίδα έως και το πέρας της Παράκαμψης των Ψαχνών. Όπως είχε τονίσει ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής στόχος είναι η παράκαμψη Χαλκίδας να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ της περιόδου 2021-2027 και η δημοπράτηση του έργου να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους ή αρχές του 2022.

Να σημειωθεί ότι προ ημερών ο υφυπουργός Υποδομών, Γ. Καραγιάννης, με τον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, και ευρύ κυβερνητικό κλιμάκιο επισκέφτηκαν τη Βόρεια Εύβοια για να παρουσιάσουν ολιστικό πρόγραμμα ανασυγκρότησης της περιοχής που επλήγη από τις πυρκαγιές του καλοκαιριού.

«Η οδική πρόσβαση παραμένει το κλειδί για την μετάβαση της βόρειας Εύβοιας σε μία νέα αναπτυξιακή εποχή. Γι’ αυτό και το έργο αυτό θα το δρομολογήσουμε και θα είναι το σημαντικότερο έργο υποδομής, το οποίο θα συνδεθεί τελικά με το σχέδιο για την Εύβοια», σημείωσε ο Πρωθυπουργός. «Μιλάμε για ένα δρόμο 56 χιλιόμετρα, μιλάμε για μία νέα χάραξη η οποία θα μειώσει σημαντικά τη διαδρομή από την βόρεια Εύβοια προς την Χαλκίδα και σε συνδυασμό με την παράκαμψη της Χαλκίδας, την παράκαμψη των Ψαχνών, θα αλλάξει τελείως τον χαρακτήρα των οδικών υποδομών στην βόρεια Εύβοια. Ένα έργο με εξασφαλισμένους πόρους, το οποίο θα σπάσει την οδική απομόνωση της βόρειας Εύβοιας και θα καταστήσει την υλοποίηση όλου του υπόλοιπου σχεδίου μας πολύ πιο εύκολη», τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Όπως ανέφερε ο υφυπουργός Υποδομών, Γ. Καραγιάννης, «ο Πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοίνωσε την κατασκευή ενός εμβληματικού έργου, του Βόρειου Οδικού Άξονα της Εύβοιας, που θα συνδέσει με ταχύτητα και ασφάλεια τη Βόρεια Εύβοια με την πρωτεύουσα του Νομού και θα αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής των πολιτών της ευρύτερης περιοχής. Παράλληλα, τις επόμενες ημέρες θα δημοπρατήσουμε το έργο Παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών, ένα έργο προϋπολογισμού 210 εκατ. ευρώ, που θα βελτιώσει τη σύνδεση της Αθήνας με την Εύβοια αλλά και της Χαλκίδας με τη Βόρεια Εύβοια».

Συνολικά, ο νέος άξονας θα έχει ως αφετηρία το τέλος της Παράκαμψης Ψαχνών και θα είναι συνολικού μήκους 56 χιλιομέτρων, εκ των οποίων το νέο τμήμα είναι 47 χλμ., ενώ τα υπόλοιπα 9 χλμ. αντιστοιχούν σε αναβάθμιση του υφιστάμενου οδικού δικτύου. Στη βάση της πρότασης αυτής προβλέπεται σύντμηση του χρόνου που απαιτεί η διαδρομή κατά 40 λεπτά. Αναφορικά με το κομμάτι «Παράκαμψη Χαλκίδας και Παράκαμψη Ψαχνών», το μήκος του έργου είναι 25,6 χλμ. εκ των οποίων η Παράκαμψη Ψαχνών είναι 4,6 χλμ. Περιλαμβάνει την κατασκευή του τμήματος από την Υψηλή Γέφυρα της Χαλκίδας μέχρι και την Παράκαμψη Ψαχνών, μήκους περίπου 23 χλμ., καθώς και τη συνδετήρια αρτηρία Β – Ν. Εύβοιας λίγο πριν την παράκαμψη Βασιλικού, μήκους 2,3 χλμ.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

TAGS: