Ποια είναι η «εικόνα» της Αττικής Οδού

Γιώργος Παπακωνσταντίνου

Ο κύκλος εργασιών της Αττικής Οδού αυξήθηκε το πρώτο εξάμηνο του 2021 κατά ποσοστό 5,2% και διαμορφώθηκε σε 75,6 εκατ. ευρώ έναντι 71,8 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα του 2020. Σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2019, όπου ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 94,5 εκατ. ευρώ, τα έσοδα του αστικού αυτοκινητοδρόμου της Αττικής είναι μειωμένα δηλαδή κατά 20,1%.

Τα κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν φέτος στο εξάμηνο, έναντι του περσινού αντίστοιχου διαστήματος του 2020, κατά 9,7% στα 28,6 εκατ. ευρώ, ωστόσο, σε σχέση με το 2019, όπου και έφταναν στα 49,1 εκατ. ευρώ είναι μειωμένα 41,7%. Αντίστοιχα τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν φέτος στο εξάμηνο 18,1% ,στα 23 εκατ. ευρώ, σε σχέση με το εξάμηνο του 2020, αλλά είναι μειωμένα σε σχέση με το 2019 (ήταν στα 35,1 εκατ. ευρώ) κατά 34,4%.

Προφανώς, τόσο η οικονομική κρίση όσο και η πτώση της κυκλοφορίας λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας έχουν παίξει τον ρόλο τους στη μείωση των οικονομικών επιδόσεων σε σχέση με το 2019.

Μειωμένο εμφανίζεται στο εξάμηνο του 2021 και τα «κονδύλι» ταμειακά διαθέσιμα – καταθέσεις της Αττικής Οδού, καθώς έχουν διαμορφωθεί στα 64,9 εκατ. ευρώ έναντι 103,9 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται βέβαια ότι οι δύο βασικοί μέτοχοί της έχουν λάβει φέτος περίπου 82 εκατ. ευρώ αναλογικά με τα ποσοστά τους (Ελλάκτωρ 65,7%, Άβαξ 34,2%) ως δάνειο από τα «ταμεία» του φορέα που λειτουργεί και διαχειρίζεται τον αυτοκινητόδρομο.

Δεδομένου ότι η σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού έχει εισέλθει στην τελική ευθεία και στην τελευταία τριετία της, καθώς λήγει έως τον Οκτώβριο του 2024, ο δανεισμός της διαχειρίστριας εταιρείας τείνει να μηδενιστεί (στα 263 χιλ. ευρώ).  

Το πρώτο τρίμηνο η κίνηση στην Αττική Οδό ήταν μειωμένη κατά 27,8% και τα έσοδά της ήταν μειωμένα κατά 25,6% (διαμορφώθηκαν σε 30,1 εκατ.,). Από το δεύτερο τρίμηνο του 2021, η κίνηση παρουσιάζει αύξηση σε σχέση με τους αντίστοιχους μήνες του 2020, καθώς τα μέτρα lockdown του 2021 έχουν πιο ήπια επίδραση στην κίνηση. Για παράδειγμα, τον Απρίλιο 2021 η κίνηση στην Αττική Οδό παρουσίασε αύξηση 175% σε σχέση με το 2020 και αντίστοιχη αύξηση παρουσιάζουν τα έσοδα του αυτοκινητοδρόμου.

Επίσης, όπως ανέφερε προ ημερών η διοίκηση της Ελλάκτωρ (ελέγχει το 65,6% της παραχώρησης) σε σχετική παρουσίαση σε αναλυτές αλλά και βάσει της εξαμηνιαίας οικονομικής κατάστασης (πρόσφατα η εισηγμένη ανακοίνωσε μεγέθη 6μήνου 2021), «στον κλάδο των Παραχωρήσεων ε τη σταδιακή άρση των απαγορευτικών μέτρων κυκλοφορίας από την Ελληνική Κυβέρνηση για τον περιορισμό της εξάπλωσης της πανδημίας COVID-19, η κυκλοφορία στην Αττική Οδό ήταν αυξημένη κατά 4,1% την περίοδο Ιανουαρίου – Ιουνίου 2021 έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2020 και βελτιωμένη στο 2ο τρίμηνο 2021 στους υπόλοιπους αυτοκινητόδρομους σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020».

Μάλιστα, όπως ειπώθηκε στο conference call, κατά τους δύο αμέσως προηγούμενους καλοκαιρινούς μήνες (Ιούλιο-Αύγουστο) η κίνηση στην Αττική Οδό επέστρεψε σε επίπεδα προ πανδημίας, δηλαδή σε «εποχές 2019».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

TAGS: