Ηλεκτροκίνηση στο delivery επιβάλλει η νέα τάξη πραγμάτων

Newsroom
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Ηλεκτροκίνηση στο delivery επιβάλλει η νέα τάξη πραγμάτων

Καθώς τα κέντρα των πόλεων κατακλύζονται πλέον από οχήματα delivery τα οποία λόγω της πανδημίας εκτελούν έναν μεγάλο όγκο παραγγελιών οι οποίες υπό κανονικές συνθήκες θα εκπληρώνονταν στα φυσικά καταστήματα, η ανάγκη για καθαρές μεταφορές επεκτείνεται σε άλλη μία κατηγορία επιχειρήσεων. Αυτή είναι και η πρόταση της ιρλανδικής μεταφορικής εταιρείας An Post, η οποία τον Δεκέμβριο παρέδωσε14 εκατομμύρια δέματα, αριθμός διπλάσιος σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι το 30% του στόλου της είναι ηλεκτρικά οχήματα.

Ο διευθύνοντας σύμβουλος της εταιρείας, David McRedmond, δήλωσε ότι εγείρεται σοβαρό θέμα για τις κυβερνήσεις να νομοθετήσουν προκειμένου οι μεταφορές να είναι ηλεκτροκίνητες. «Εάν η πανδημία μας έχει διδάξει κάτι, αυτό είναι ότι υπάρχουν σημαντικές επιπτώσεις σε παγκόσμιο επίπεδο... Δεν είμαστε μεγαλύτεροι από τον πλανήτη μας», πρόσθεσε ο McRedmond.

Η αύξηση της κίνησης στο κέντρο της πόλης μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στις κυβερνήσεις, καθώς προσπαθούν να επιτύχουν τους στόχους της βιωσιμότητας, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ιρλανδικής ταχυδρομικής εταιρείας An Post.

«Θέτει ένα ζήτημα για τις κυβερνήσεις καθώς αυτό που θα συμβεί στα κέντρα πόλεων είναι ότι θα υπάρχει μποτιλιάρισμα, καθώς οι εταιρείες παράδοσης θα ανταγωνίζονται μεταξύ τους… Πρώτον, θα πρέπει να εφαρμοστούν πρότυπα, σύμφωνα με τα οποία (τα φορτηγά) πρέπει να είναι ηλεκτρικά», σημείωσε σχετικά.

Ορισμένες πόλεις έχουν θεσπίσει κανόνες σχετικά με την κυκλοφοριακή ρύπανση, με το κεντρικό Λονδίνο να έχει εισαγάγει μια ζώνη εξαιρετικά χαμηλών εκπομπών (ULEZ) το 2019. Τα μεγαλύτερα οχήματα όπως τα φορτηγά πρέπει να πληρούν τα καθορισμένα πρότυπα εκπομπών ή να πληρώνουν 100 λίρες την ημέρα προκειμένου να μπορούν να κυκλοφορούν σε αυτή τη ζώνη.

Η An Post, η οποία είναι κρατική στοχεύει να είναι ανθρακικά ουδέτερη έως το 2030 ενώ όλα τα οχήματα που λειτουργεί στις ιρλανδικές πόλεις είναι ηλεκτρικά, δήλωσε ο McRedmond. Ωστόσο, τα EV μπορούν να καλύψουν μόνο μικρές αποστάσεις αν και η τεχνολογία δεν απέχει πολύ από το να επιτρέψει και μεγαλύτερα ταξίδια.

Οι παραδόσεις ηλεκτρονικού εμπορίου αυξήθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας ενώ ο McRedmond βλέπει αυτήν την τάση να ενισχύεται καθώς συντελείται σταδιακά μια «διαρθρωτική αλλαγή» «Οι αριθμοί που βλέπουμε τώρα, όσον αφορά την παράδοση δεμάτων, είναι οι αριθμοί που θα περιμέναμε το 2023 ή το 2024 χωρίς πανδημία», κατέληξε.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider