Καραμανλής: Είμαστε εδώ για να διασφαλίσουμε ότι κρίσιμα έργα θα υλοποιηθούν

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Καραμανλής: Είμαστε εδώ για να διασφαλίσουμε ότι κρίσιμα έργα θα υλοποιηθούν
«Να δώσουμε οριστικές λύσεις σε μεγάλα έργα που έχει ανάγκη ο τόπος, αλλά πολλά από αυτά τα παραλάβαμε να αντιμετωπίζουν πολύπλοκα προβλήματα» τόνισε ο υπουργός Μεταφορών.

«Η δική μας σχολή βασίζεται στους χαμηλούς τόνους και την υπευθυνότητα. Υλοποιείται στην πράξη με σχέδιο και συστηματική προσπάθεια που καμιά φορά μπορεί να φαίνεται ότι αργεί, αλλά τελικά αποδίδει καρπούς. Και μόνο αυτή η υπεύθυνη σχολή πολιτικής έχει τα εχέγγυα να δημιουργήσει στην πράξη ανάπτυξη για τη χώρα και καλύτερη ποιότητα ζωής για τους πολίτες».

Αυτά τόνισε μεταξύ άλλων από τη Λάρισα στο πλαίσιο του «ΙΙ Ευρωπαϊκού Forum Ανάπτυξης», ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής. Ο ίδιος έκανε αναφορά σε τέσσερις βασικές προτεραιότητες σχεδίου, τις οποίες, όπως εξήγησε, έχει ξεχωρίσει, γιατί και οι τέσσερις υπηρετούν τον ίδιο μεγάλο στόχο: την ανάπτυξη.

Μεταξύ άλλων ο κ. Καραμανλής τόνισε: «να δώσουμε οριστικές λύσεις σε μεγάλα έργα που έχει ανάγκη ο τόπος, αλλά πολλά από αυτά τα παραλάβαμε να αντιμετωπίζουν πολύπλοκα προβλήματα».

«Ιδίως προβλήματα που χρόνιζαν, από το Πάτρα-Πύργος μέχρι το Μετρό της Θεσσαλονίκης, λύνονται με εντατική μελέτη, σφαιρική αντιμετώπιση και τελικά εύστοχες, ρεαλιστικές παρεμβάσεις. Είμαστε εδώ για να διασφαλίσουμε ότι κρίσιμα έργα που έχει ανάγκη ο τόπος θα υλοποιηθούν. Με υψηλή ποιότητα, εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, το συντομότερο δυνατό και όσο γίνεται χαμηλότερο κόστος. Αυτή είναι η δέσμευσή μας» επεσήμανε.

Παράλληλα, μίλησε για στοχευμένες θεσμικές παρεμβάσεις, για το καθεστώς ανάθεσης, υλοποίησης και λειτουργίας των έργων. Θέλουμε διαφάνεια, απλούστευση διαδικασιών και σεβασμό στον φορολογούμενο, τόνισε χαρακτηριστικά ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Πρόσθεσε επίσης ότι αναλαμβάνουμε συγκεκριμένες δράσεις που εκσυγχρονίζουν τη χώρα και την καθημερινότητά μας:

«Από τη διαλειτουργικότητα των διοδίων, για να σταματήσει αυτό το αστείο, για να πας από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη να πρέπει να έχεις 3-4 διαφορετικούς πομποδέκτες για τα διόδια… Έως σημαντικά αντιπλημμυρικά έργα και παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας σε όλη τη χώρα, τα υδατοδρόμια, και βέβαια την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού μας δικτύου».

Αναφερόμενος στην τέταρτη προτεραιότητα του σχεδίου είπε:

«Προετοιμάζουμε το στρατηγικό σχεδιασμό της νέας γενιάς έργων που χρειάζεται η Ελλάδα, που θα αναζωογονήσουν την αγορά και θα αλλάξουν την εικόνα της χώρας. Έργα με τεκμηριωμένη σχέση κόστους - οφέλους, σκοπιμότητα και βιωσιμότητα. Δυστυχώς, η προηγούμενη κυβέρνηση δεν έκανε τίποτα προς αυτή την κατεύθυνση. Δεν άφησε και πολλά πίσω της".

Μιλώντας για τη Θεσσαλία ο αρμόδιος Υπουργός ανέφερε:

«Προφανώς το πρώτο και μεγάλο θέμα που σας απασχολεί -και δικαίως, γιατί είναι πολύ σοβαρό- είναι το θέμα του Αχελώου. Ξέρετε ότι απασχολεί σοβαρά και την κυβέρνησή μας. Πριν λίγες μέρες, μάλιστα, έγινε και μια ευρεία σύσκεψη στην οποία μετείχαν όλοι οι εμπλεκόμενοι υπουργοί -γιατί δεν είναι θέμα μόνον ενός Υπουργείου. Το ζήτημα δεν είναι απλό. Οφείλω να σας πω ότι μελετάμε όλες τις απόψεις και επανεξετάζουμε πολλές πτυχές του έργου. 'Αλλωστε, οι αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας δημιουργούν συγκεκριμένο πλαίσιο και συγκεκριμένα περιθώρια για το τι μπορεί και τι δεν μπορεί να γίνει. Γενικότερα μιλώντας, πολλά μπορεί να κάνει μια κυβέρνηση, αλλά εκείνο που δεν έχει κανένα νόημα είναι να προχωρήσει αγνοώντας το ΣτΕ ή την Ευρωπαϊκή Επιτροπή».

Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στη συνέχεια σε συγκεκριμένα δεδομένα που αφορούν την Θεσσαλία:

«Το πρώτο είναι ότι η Θεσσαλία αντιμετωπίζει ένα σοβαρότατο και επείγον υδατικό και οικολογικό πρόβλημα, εξαιτίας της υπεραντλήσεως μη ανανεούμενων υπόγειων υδάτινων αποθεμάτων. Δεν μπορούμε να ενδιαφερόμαστε για το περιβάλλον και να το αγνοούμε αυτό, ούτε να συζητάμε για βιώσιμη ανάπτυξη και να μην λύνουμε ένα τέτοιο πρόβλημα. Το άλλο δεδομένο, για το οποίο δεν έχω ακούσει πειστικό αντίλογο, είναι ότι το πρόβλημα μπορεί να αντιμετωπιστεί με την ήπια μεταφορά από τον Αχελώο ποσότητας νερού μικρότερης από το 10% των υδάτων του ποταμού που ούτως ή άλλως χύνονται στη θάλασσα. Και το τρίτο και αναμφισβήτητο δεδομένο είναι ότι για το σύνολο των έργων του Αχελώου μέχρι σήμερα έχουν δαπανηθεί πάνω από 650 εκατομμύρια ευρώ - τα οποία θα πάνε οριστικά χαμένα αν εγκαταλειφθεί πλήρως το έργο. Συγκεκριμένα, 352 για το φράγμα της Συκιάς που δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα και άλλα 300 για το φράγμα της Μεσοχώρας, της ΔΕΗ, που έχει ολοκληρωθεί αλλά δεν έχει τεθεί σε λειτουργία».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider