Δεν χρειάζεται η εταιρική σφραγίδα υπενθυμίζει η Γενική Γραμματεία Εμπορίου

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Δεν χρειάζεται η εταιρική σφραγίδα υπενθυμίζει η Γενική Γραμματεία Εμπορίου
Η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή ευελπιστεί ότι πλέον το σχετικό θέμα να γίνει κατανοητό από όλους τους συναλλασσόμενους.

Την κατάργηση της υποχρέωσης χρήσης σφραγίδας από τους νόμιμους εκπροσώπους εταιρειών υπενθυμίζει η γενική γραμματεία Εμπορίου με εγκύκλιο που υπογράφει ο γ.γ. Δημήτρης Αυλωνίτης. Και αυτό διότι όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση «φαίνεται ότι υπάρχουν ακόμα παρανοήσεις και παρερμηνείες σε διάφορα σημεία».

«Αν και οι σχετικές διατάξεις ισχύουν σχεδόν έξι χρόνια δεν έχουν γίνει μέχρι σήμερα κτήμα όλων των εμπλεκόμενων, με αποτέλεσμα να υφίσταται ακόμα η εσφαλμένη πεποίθηση σε πολλούς, ότι η δημιουργία μηχανικής εταιρικής σφραγίδας και η χρήση της είναι νομική υποχρέωση αντί του ορθού ότι ανήκει στη διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης εάν θα επιλέξει ο νόμιμος εκπρόσωπος αυτής να θέσει τα στοιχεία της εταιρείας χειρόγραφα ή με μηχανικό μέσο», σημειώνεται στην ανακοίνωση της γενικής γραμματείας.

Η πρόβλεψη αυτή υπάρχει στο νόμο 4156/2013. Η παράγραφος 12 του Άρθρου 3 αναφέρει: «Για κάθε πράξη εκπροσώπησης ή διαχείρισης νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου αρκεί η υπογραφή του νομίμου εκπροσώπου του νομικού προσώπου, το όνομα του και η περιγραφή της ιδιότητας του. Διατάξεις που προβλέπουν την υποχρεωτική ύπαρξη / χρήση εταιρικής σφραγίδας για την απόδειξη της εκπροσώπησης ή / και διαχείρισης των νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου καταργούνται».

Σημειώνεται ότι αυτή η πρακτική, που έρχεται σε αντίθεση με τη σχετική διάταξη του ν. 4156/2013, έχει επισημανθεί και από την Παγκόσμια Τράπεζα ως διοικητικό βάρος, στο πλαίσιο των σχετικών ετήσιων μετρήσεων για το επιχειρηματικό περιβάλλον στην Ελλάδα (έκθεση Doing Business).

Έτσι, με εγκύκλιό του της 12/04/2019 ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή κ. Δημήτρης Αυλωνίτης, ενημερώνει κάθε εμπλεκόμενο σε συναλλαγές με εμπορικές εταιρείες, για το περιεχόμενο της διάταξης και επιπλέον , για την αντιμετώπιση του σχετικού προβλήματος πληροφόρησης που δημιουργείται ειδικά στις νεοσύστατες εταιρείες κατά τις συναλλαγές τους, το οποίο τις επιβαρύνει και διοικητικά και οικονομικά, η σχετική πληροφορία για την ισχύουσα διάταξη θα εμπεριέχεται πλέον στην ανακοίνωση σύστασης της εταιρείας.

Με τις παραπάνω ενέργειες, η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή ευελπιστεί ότι πλέον το σχετικό θέμα να γίνει κατανοητό από όλους τους συναλλασσόμενους.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider