Οι  low cost αεροπορικές υπηρεσίες αποτελούν μια διευρυνόμενη αγορά σε παγκόσμιο επίπεδο με εταιρείες όπως η Ryanair, Easyjet και Air Berlin να κατέχουν τις τρεις πρώτες θέσεις και να ακολουθεί η Norwegian, η οποία από το Φεβρουάριο άρχισε να ακολουθεί μια πιο επιθετική πολιτική και ανακοίνωσε ότι θα «χτυπούσε» τις αμερικανικές εταιρίες  στις πτήσεις που φεύγουν από το Ρουασί για Νέα Υόρκη,  Λος Άντζελες και Φλόριδα με εισιτήρια κάτω των 180 ευρώ. Για να υποστηρίξει τη νέα υπηρεσία έχει παραγγείλει 38 Boeing 787 αλλά αυτή δεν είναι η μόνη περίπτωση που αεροπορική εταιρεία επαναπροσδιορίζει τη στρατηγική της για να εισχωρήσει στο χώρο των low cost.

Η εταιρεία Air Caribes του ομίλου Dubreuil δημιουργεί θυγατρική για αυτό το λόγο. Για την εταιρεία Air Caribes, αυτή η επιλογή δεν έχει να κάνει με μια νέα μόδα ή έναν νέο «εθισμό» αλλά για μια στρατηγική κίνηση καθώς αποτελεί έναν ανερχόμενο κλάδο της οικονομίας, όπως αναφέρει ο Jean-Paul Dubreuil, πρόεδρος του εποπτικού συμβουλίου του ομίλου Dubreuil. Όπως αναφέρει, η low cost εταιρεία που θα ανήκει στον όμιλο ονομάζεται French Blue και καλείται να εκμεταλλευθεί το στρατηγικό κενό που υπάρχει στη γαλλική αγορά και τα περιθώρια ανάπτυξης που παρατηρούνται στις low cost μεγάλων αποστάσεων. Ουσιαστικά, απευθύνεται σε εκείνη την πελατεία που ταξιδεύει για λόγους αναψυχής και η οποία επιλέγει τις πτήσεις της κυρίως με βάσει τις τιμές. Οι τιμές της French Blue θα είναι 10% χαμηλότερες από ό,τι στον ανταγωνισμό.

Σε πρώτη φάση , έχουν προγραμματιστεί τέσσερις εβδομαδιαίες πτήσεις  από το Ορλί στην Πούντα Κάνα ενώ μέχρι το 2017 θα τεθεί σε λειτουργία και το δρομολόγιο για τον Άγιο Μαυρίκιο και τη Ρεϋνιόν.

Για να καταφέρει να εδραιωθεί σε αυτό το νέο κομμάτι, η French Blue θα πρέπει  να ανατρέξει σε ορισμένες «δοκιμασμένες συνταγές» που της χάρισαν την πρωτιά στις πτήσεις μεσαίων αποστάσεων.  Ουσιαστικά  πρέπει να καταφέρει να μειώσει στο ελάχιστο τα κόστη της και κυρίως τα έξοδα προσωπικού. Η νέα εταιρεία θα βρίσκεται υπό την σκέπη μιας θυγατρικής η οποία θα δημιουργηθεί αποκλειστικά για αυτή την περίπτωση.

Όπως εκτιμά ο Marc Rochet, πρόεδρο της French Blue, το μέσον για να επιτευχθεί αυτό είναι να «ξεκινήσουμε από το μηδέν και να δημιουργήσουμε κάτι το οποίο θα είναι πιο μοντέρνο και αποτελεσματικό» σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Ένας τρόπος είναι να προσλάβει προσωπικό λιγότερο έμπειρο και επομένως με χαμηλότερο μισθό.

Ο κ. Rochet θέλει να εκμεταλλευθεί και τις ελευθερίες που αφήνει η νέα ρύθμιση για τα όρια των πτητικών ωρών που προβλέπει ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ασφάλειας της Αεροπορίας  και η οποία επιτρέπει στις αεροπορικές εταιρίες να αφήνουν τους πιλότους τους να έχουν μέχρι και 900 πτητικές ώρες ετησίως. Πριν από το λανσάρισμα, ο επικεφαλής της Air Caraïbes στοχεύει στις 850 πτητικές ώρες αντί για τις 750 ώρες που έκανε προηγουμένως το προσωπικό της.  Με τον τρόπο αυτό η Air Caraibes αναζητά να κρατήσει τις τιμές της κατά 20%-030% μειωμένες σε σχέση με την Air Franc e.

Ο όμιλος Dubreuil αναζητά να επενδύσει 500 εκατ. ευρώ σε αυτό το νέο εγχείρημα με την προϋπόθεση ότι θα κάνει απόσβεση μέσα σε δύο χρόνια, αναφέρει ο κ. Rochet. Για να στεφθεί το εγχείρημα με επιτυχία θα πρέπει να τοποθετηθεί στην αγορά της μαζικής κατανάλωσης, συμπληρώνει.  Μια αγορά-στόχος είναι αυτή της Δομηνικανής Δημοκρατίας , η οποία σημειώνει αύξηση στην τουριστική ανάπτυξη 15% ετησίως.

Με πληροφορίες από τη Le Monde