Την επαναπροκήρυξη του διεθνούς πλειοδοτικού διαγωνισμού για την πώληση του 100% των μετοχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποφάσισε το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ κατά τη συνεδρίασή του στις 20 Ιανουαρίου 2016.

Όπως τονίζει σε ανακοίνωσή του το ΤΑΙΠΕΔ, στόχος του είναι να προσελκύσει μεγαλύτερο επενδυτικό ενδιαφέρον για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία λειτουργεί μέχρι σήμερα ως μοναδικός πάροχος σιδηροδρομικών υπηρεσιών στην Ελλάδα.

Οι υποψήφιοι επενδυτές μπορούν να εκδηλώνουν το ενδιαφέρον τους προς τους χρηματοοικονομικούς συμβούλους του ΤΑΙΠΕΔ από την 1η Φεβρουαρίου 2016, ενώ καταληκτική ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών έχει οριστεί η 26η Απριλίου 2016.

Χρηματοοικονομικοί σύμβουλοι του ΤΑΙΠΕΔ είναι η Επενδυτική Τράπεζα Ελλάδας και η Kantor Management Consultants, Νομικοί Σύμβουλοι η δικηγορική εταιρεία Hogan Lovells International LLP και το Δικηγορικό Γραφείο M. & Π. Μπερνίτσα και Τεχνικός Σύμβουλος η Louis Berg.

Η εξέλιξη αυτή ήταν αναμενόμενη ύστερα από τις πιέσεις της Κομισιόν για ανάκτηση παράνομων κρατικών ενισχύσεων ύψους 750 εκατ. ευρώ, εφόσον η ΤΡΑΙΝΟΣΕ παραμείνει στο Δημόσιο.

Τα έσοδα πάντως από την αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν αναμένεται να είναι πολλά. Γι' αυτό ακριβώς και στόχος είναι η ιδιωτικοποίηση, αφού αν δεν προχωρήσει η εξαγορά της από ιδιώτες, η εταιρεία θα κλείσει οριστικά. Κεφάλαια ύψους 750 εκατ. ευρώ εννοείται πως δεν υπάρχουν για να επιστραφούν, κάτι που σημαίνει πως αν η εταιρεία παραμείνει στο Δημόσιο, το λουκέτο θεωρείται δεδομένο, όπως έχει διαμηνύσει πολλάκις στην ελληνική πλευρά η Κομισιόν.

Αντίθετα με τη ΤΡΑΙΝΟΣΕ συνεχίζεται κανονικά ο «δίδυμος» διαγωνισμός, της Εταιρείας Συντήρησης Τροχαίου Υλικού (Rosco), που εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί, έχοντας μετά και την τελευταία επίσκεψη Hollande στην Ελλάδα, ως φαβορί τους Γάλλους (Alstom).