H BMW στρέφεται στα ηλεκτρικά οχήματα και αναζητά να αυξήσει το μερίδιο αγοράς στην ηλεκτροκίνηση με την εισαγωγή αυτό-οδηγούμενων οχημάτων ενώ παράλληλα διευρύνει την γκάμα της στα πολυτελή μοντέλα, κίνηση που θα βοηθήσει στη χρηματοδότηση της νέας στρατηγικής.

Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Harald Krueger, υιοθέτησε τη στρατηγική αυτή κατά την πρώτη σημαντική κατά την πρώτη ανασκόπηση από τη στιγμή που ανέλαβε καθήκοντα CEO πέρυσι. Οι καινοτομίες συμπεριλαμβάνουν την εισαγωγή περισσότερων σπορ αμαξιών συμπεριλαμβανομένου και του X7 καθώς και πολλές εκδόσεις μοντέλων όπως είναι η  BMW Σειρά 7 , όπως ανέφερε ο Krueger από το Μόναχο την Τετάρτη όπου έχει έδρα η εταιρεία.

Δέκα χρόνια μετά την κατάκτηση της κορυφής στη διεθνή αγορά των πολυτελών αυτοκινήτων, η BMW βρίσκεται σε ένα σταυροδρόμι. Ύστερα από αρκετά χρόνια συνεχούς ανάπτυξης νέων μοντέλων όπως είναι το coupe SUV ή τα επταθέσια τύπου wagon, η επιχείρηση έχει πλέον «λίγους άσους στο μανίκι» της οι οποίοι θα της επιτρέψουν να αναπτυχθεί περαιτέρω. Στον ανταγωνισμό, η επιχείρηση Daimler AG, «διεκδικεί το στέμμα» καθώς κατόρθωσε να φθάσει την BMW λανσάροντας πολλά νέα μοντέλα αλλά και αναβαθμίζοντας τα bestseller της.

Σύμφωνα με τον Sascha Gommel, αναλυτή της τράπεζας Commerzbank, «δεν θα είναι εύκολο για την BMW να αναπτυχθεί μελλοντικά σε νέα τμήματα της αγοράς, καθώς εδώ και αρκετά χρόνια είχε την πρωτοκαθεδρία. Η διττή αυτή προσέγγιση η οποία περιστρέφεται γύρω από μια στρατηγική εξελιγμένων μοντέλων αλλά και της διεύρυνσης της γκάμας των σειρών που ήδη υπάρχουν στοχεύει στο να βοηθήσει την BMW να διατηρήσει τα περιθώρια μεικτού κέρδους σε ένα ποσοστό της τάξεως του 10% μέχρι το 2020. Η BMW προέβλεψε αύξηση πωλήσεων για ένα ακόμη έτος καθώς και αύξηση εσόδων και κερδών, αν και το ποσοστό της αύξησης των κερδών αναμένεται να είναι οριακό. Τα έσοδα από το κομμάτι της κατασκευής αυτοκινήτων θα αυξηθούν ελάχιστα, σε αντίθεση με τη σημαντική αύξηση που σημείωσαν πέρυσι, σημείωσε σε σχετική ανακοίνωση η επιχείρηση.

Η μετοχή της  BMW αναπτύχθηκε κατά 4,2% (κατά 3,34 ευρώ) στα 82,90 ευρώ και φέτος σημείωσε πτώση 17% σε σύγκριση με το 13% που έχασε η Daimler τη συγκεκριμένη περίοδο.

Η πιο πρόσφατη κίνηση στρατηγικής σημασίας που έκανε η εταιρεία ήταν το 2007 όταν ο τότε CEO της εταιρείας, Nobert Reithofer ώθησε τη σπορ σειρά να επενδύσει δισεκατομμύρια για να μειώσει την κατανάλωση καυσίμων και κατασκεύασε το πρώτο ηλεκτρικό όχημα και πρωτοπόρησε έτσι στη μαζική παραγωγή οχημάτων με ανθρακονήματα. Όπως ανέφερε ο Krueger, θα προστεθεί και μια έκδοση με ανοιχτή οροφή για το μοντέλο I8 και προσθέτει ότι «πρέπει να εργαστούμε προκειμένου να τελειοποιηθούμε στο επιχειρηματικό κομμάτι ενώ παράλληλα εξακολουθούμε να αναπτυσσόμαστε με στόχο να εξασφαλίσουμε τις απαραίτητες επενδύσεις».

Σε αντίθεση με τους ανταγωνιστές όπως είναι η Mercedes-Benz και η Audi, η BMW (μαζί με τη Rolls-Royce και τα Mini) δεν ανήκει σε κάποιον όμιλο κάτι που σημαίνει ότι πρέπει η ίδια να αναλάβει όλο το κόστος της επένδυσης και της ανάπτυξης νέων τεχνολογιών. Η ανάπτυξη είναι αργή καθώς η Daimler και η Volskwagen προωθούν οχήματα όπως η Μercedes και η Audi και τα οποία τείνουν αν κατακτήσουν την κορυφή ενώ άλλες μάρκες όπως η Maserati, η Jaguar και η Alfa Romeo προσφέρουν επίσης κάποιες πολυτελείς επιλογές στο καταναλωτικό κοινό.

Όπως εκτιμά ο Dominic O’ Brien, αναλυτής της BNP Paribas, «δεν υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορεί να κάνει η BMW στο θέμα της εισαγωγής νέων προϊόντων. Τα τρία κομβικά σημεία είναι το θέμα της μείωσης εκπομπών, τα αυτοκίνητα που είναι συνδεδεμένα στο Internet και η αυτόνομη οδήγηση. Bέβαια αυτά θα κρατήσουν τις δαπάνες για έρευνα και ανάπτυξη σε υψηλά επίπεδα».