Στη μεγαλύτερη μέχρι τώρα επένδυσή της προχωρά η Alibaba με την αγορά της Lazada Group η οποία δραστηριοποιείται επίσης στον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου κατά κύριο λόγο στην περιοχή της νοτιανατολικής Ασίας. Με τον τρόπο αυτό η Alibaba παύει να εξαρτάται από την εγχώρια αγορά ενώ το ύψος της συνολικής επένδυσης αναμένεται να διαμορφωθεί στα 1 δισ. δολάρια.

Η μεγαλύτερη κινεζική online επιχείρηση θα πληρώσει 500 εκατ. δολάρια για νέες μετοχές ενώ αντίστοιχο ποσόν θα δώσει και προκειμένου να αγοράσει μετοχές από υπάρχοντες επενδυτές, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία.

Μεταξύ των επενδυτών που πωλούν μερίδια συγκαταλέγονται η γερμανική Rocket Internet SE,  η βρετανική αλυσίδα σούπερ μάρκετ Tesco και η Investment AB Kinnevik.

H κινεζική εταιρεία αποκτά μερίδιο αγοράς σε μια περιοχή όπου αναπτύσσεται με γοργούς ρυθμούς το ηλεκτρονικό εμπόριο καθώς και η χρήση του Internet και των mobile εφαρμογών. O δισεκατομμυριούχος Jack Ma, ο οποίος είναι επικεφαλής της επιχείρησης έθεσε ως στόχο τουλάχιστον το 50% των εσόδων να προέλθουν από το εξωτερικό ενώ με τη συμφωνία που έγινε με τη Lazada προστίθεται η δυνατότητα πωλήσεων ρούχων και ηλεκτρονικών σε άλλες έξι αγορές της Νοτιανατολικής Ασίας.

Καθώς ο αρχικός στόχος της Alibaba ήταν να κυριαρχήσει στο ηλεκτρονικό εμπόριο στην αγορά όπου εδρεύει , η εταιρεία εξακολουθεί να εξαρτάται από την Κίνα τουλάχιστον όσον αφορά στο μεγαλύτερο όγκο της επιχειρηματικής της δραστηριότητας.

«Η συμφωνία αυτή δείχνει σα να έχει τάσεις φυγής η επιχείρηση», αναφέρει ο Saemin Ahn, συνεργάτης της Rakuten Ventures, η οποία διαχειρίζεται κεφάλαια 285 δις. δολαρίων και επενδύει στις ΗΠΑ και την Ασία.

Σύμφωνα με την Marie Sun, αναλύτρια στη Morningstar Investment Service, η εταιρεία έχει το περιθώριο να κάνει τέτοιου είδους επενδύσεις καθώς έχει τα περιθώρια. Ακόμη αναζητά νέες ευκαιρίες μελλοντικής ανάπτυξης και για αυτό αναζητά νέες αγορές, συμπληρώνει η αναλύτρια.

Πάνω από το 86% των εσόδων της εταιρείας προήλθαν από την Κίνα κατά το τρίμηνο Οκτωβρίου-Δεκεμβρίου και η εταιρεία είχε κάνει και άλλες προσπάθειες στο παρελθόν για επέκταση μέσω άμεσων επενδύσεων (είχε αγοράσει για παράδειγμα την 11 Μain Inc κλπ).Ακόμη, η εταιρεία προωθεί ένα ακόμη δικό της site, το AliExpress σε αναδυόμενες αγορές όπως είναι αυτή της Ρωσίας και της Βραζιλίας. Ειδικά όσον αφορά στη Ρωσία, όπου οι καταναλωτές αναζητούν online ευκαιρίες, η Aliexpress διευκολύνει το καταναλωτικό κοινό για τον πρόσθετο λόγο ότι κάνει απευθείας αποστολή από τους πωλητές στην Κίνα προς τις ξένες αγορές (άλλες χώρες προορισμού). Το συγκεκριμένο site αναδείχθηκε ως το μεγαλύτερο της χώρας το 2014 σύμφωνα με το δίκτυο ερευνών TNS.

 «Με την αγορά της Lazada, η Alibaba αποκτά πρόσβαση σε μια πλατφόρμα με μεγάλη πελατειακή βάση εκτός Κίνας ενώ ακολουθεί ένα «δοκιμασμένο» management και αποτελεί έναν  αξιόπιστο οργανισμό.