Ειδήσεις
Λάμπρος Σδρόλιας

Ο βασικός στόχος και μάλιστα επείγουσας προτεραιότητας, σύμφωνα και με τις απαιτήσεις του νέου νόμου, είναι η, μέχρι τα τέλη Αυγούστου του 2018, ανάπτυξη του Οργανισμού Λειτουργίας του Ιδρύματος και κατά συνέπεια του νέου Εσωτερικού Κανονισμού.

Το γεγονός αυτό θα δημιουργήσει μια ξεκάθαρη οργανωτική κατεύθυνση και λειτουργική προοπτική, ώστε το Τ.Ε.Ι. Θεσσαλίας να συνεχίσει να δημιουργεί και να παράγει εκπαιδευτικό και όχι μόνο έργο. Και μάλιστα έργο με μια μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία που θα ενισχύσει το ίδιο το ίδρυμα στα δύσκολα μονοπάτια του εγχώριου και διεθνούς εκπαιδευτικού ανταγωνισμού.

Μέσα από τη διαδικασία αυτή θα προκύψει και η επαναλειτουργία των υπηρεσιακών συμβουλίων, που μαζί με την αντιπρυτανεία και τη διεύθυνση διοικητικού προσωπικού, θα αποτελούν την καθοδηγητική ομάδα στην τελική εισήγηση προς τον πρύτανη και τη συνέλευση του Ιδρύματος για την ιεραρχική εξέλιξη του διοικητικού προσωπικού, και σίγουρα πάντως πάνω σε πιο αξιοκρατικές βάσεις και καινοτόμες αντιλήψεις που θα ενδυναμώσουν την παραγωγική του διάθεση μέσα σε ένα κλίμα δικαιοσύνης και ίσων ευκαιριών.

Μέσω δε, της αυτονόητης δημιουργίας του οργανογράμματος που θα προκύψει από τον παραπάνω Οργανισμό Λειτουργίας, θα διευκολυνθεί η διαδικασία της κινητικότητας προσώπων με αυξημένα τυπικά προσόντα, εμπειρίες και δεξιότητες, που θα συμβάλουν αφενός στην ελάφρυνση του πιεστικού έργου του διοικητικού προσωπικού και αφετέρου στην κάλυψη ανενεργών, αλλά σημαντικών για το ίδρυμα θέσεων εργασίας.

Τα τελευταία δύσκολα για την πατρίδα μας χρόνια, υπάρχει αναμφισβήτητα μια γενικευμένη ανησυχία αναφορικά με τον ρόλο που καλούνται να διαδραματίσουν στα επόμενα χρόνια τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας μας, και κυρίως τα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματά της.

Ο νέος νόμος που εκδόθηκε τον Αύγουστο, ο Ν. 4485/2017 (Α’ 114), αναγνώρισε και αποκατέστησε σε μεγάλο βαθμό τη σημαντική και πολύπλευρη συμβολή των Τ.Ε.Ι στους εκάστοτε τοπικούς, περιφερειακούς, αλλά και εθνικούς κοινωνικοοικονομικούς αναπτυξιακούς στόχους, αντικρούοντας έτσι την αναχρονιστική αντίληψη ότι αυτά περιορίζονται μόνο σε ευκαιριακές και πιο απτές πτυχές της τοπικής αναπτυξιακής διαδικασίας.

Απόρροια όλων αυτών ήταν η μερική μεν, αλλά σαφώς έμπρακτη και με διαφαινόμενη συνέχεια, αναβάθμιση των Τ.Ε.Ι. σε σχέση με τα Πανεπιστήμια και Πολυτεχνεία, εισάγοντας το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων σε αυτά δομικά και λειτουργικά στοιχεία όμοια με εκείνα των Πανεπιστημίων και Πολυτεχνείων. Έτσι π.χ. η αλλαγή της ονοματολογίας του εκπαιδευτικού προσωπικού από μέλη ΕΠ σε μέλη ΔΕΠ, η τυπική και ουσιαστική μετονομασία των ακαδημαϊκών θέσεων που ενέχουν και διοικητικό ρόλο σε Πρυτανεία, Αντιπρυτανεία, Κοσμητεία, και Προεδρία, το δικαίωμα εκπόνησης διδακτορικών διατριβών στο Εκπαιδευτικό Προσωπικό, κλπ., σηματοδοτούν κάποια από τα βασικά στοιχεία της μεταρρύθμισης.

Έτσι, στο Τ.Ε.Ι. Θεσσαλίας προέκυψε και η δημιουργία μιας νέας σημαντικής θέσης, αυτής της Αντιπρυτανείας Διοικητικών Υποθέσεων, της οποίας με τις τελευταίες πρυτανικές και αντιπρυτανικές εκλογές έχω την τιμή να κατέχω.

Τα βασικά χαρακτηριστικά και το περιεχόμενο της θέσης αυτής έχουν να κάνουν κυρίως με τρεις βασικούς άξονες:

  • Την αντιμετώπιση όλων των ζητημάτων που αφορούν τα διοικητικά θέματα του προσωπικού του Ιδρύματος.
  • Την εποπτεία της εύρυθμης λειτουργίας των διοικητικών υπηρεσιών και της υποχρέωσης της αναδιάρθρωσης αυτών με βάση την κείμενη νομοθεσία, αλλά και τη διακριτική συνεισφορά των αρμοδίων στελεχών, εάν και εφόσον αυτή καταστεί συμπληρωματικά αναγκαία.
  • Την προσαρμογή και αποτελεσματικότητα των διαδικασιών λειτουργίας των υπηρεσιών αυτών στις συνεχείς και σύνθετες διαφοροποιήσεις του εκπαιδευτικού και λειτουργικού περιβάλλοντος του Ιδρύματος.

Το διοικητικό προσωπικό του Τ.Ε.Ι. Θεσσαλίας προσφέρει καθημερινά ένα σημαντικό έργο, και μάλιστα σε δύσκολες όσο και αβέβαιες συνθήκες. Η μέχρι σήμερα προσφορά του δεν έχει δυστυχώς εκτιμηθεί επαρκώς, ενώ η λέξη «κίνητρο» αποτελεί για αυτούς μια αφηρημένη και όχι διακεκριμένη-υλική οντότητα.

Το προσωπικό αυτό έχει την ανάγκη μιας συνεχούς εξέλιξης και ανάπτυξης, και υποχρέωση της Αντιπρυτανείας Ακαδημαϊκών Υποθέσεων είναι η δημιουργία προϋποθέσεων εκπαίδευσης και επιμόρφωσής του, ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί στις σύγχρονες απαιτήσεις της δουλειάς του. Άλλωστε τα σύγχρονα εργασιακά αντικείμενα απαιτούν εργαλεία δύσκολα στον χειρισμό τους, όπως π.χ. η εκτεταμένη χρήση ηλεκτρονικών εφαρμογών, οι ηλεκτρονικές εγγραφές, η εξειδικευμένη γνώση της μεγάλης και πολύπλοκης εκπαιδευτικής και διοικητικής νομοθεσίας, οι ειδικές γνωμοδοτήσεις, κλπ., γεγονός που επιβεβαιώνει την αντίληψη αυτή.

Έχει όμως και το δικαίωμα της ενεργούς συμμετοχής του σε κάθε νέο οργανωτικό ξεκίνημα, στην ανάπτυξη του οράματος της αλλαγής, στη δημιουργία των τελικών επιτευγμάτων της, και στην αναγνώριση του μεγέθους της συνεισφοράς του σε αυτή.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.