Διαφήμιση: Κάντο όπως η Unilever

Δημήτρης Πεφάνης
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Διαφήμιση: Κάντο όπως η Unilever
Πριν από λίγες ημέρες, η Unilever, ένας από τους μεγαλύτερους διαφημιζόμενους παγκοσμίως ανακοίνωσε ότι πλέον θα προβάλλει τα προϊόντα της μόνο σε ένα δίκτυο έμπιστων εκδοτών (trusted publishers) που η ίδια θα επιλέξει.

Η συλλογιστική της εταιρείας είναι ότι έτσι θα μπορέσει να προστατεύσει τη φήμη της, δεν θα πέφτει θύμα διαδικτυακής απάτης και τα μηνύματά της δεν θα προβάλλονται από σελίδες αμφιβόλου ποιότητας, που δημοσιεύουν fake news και clickbait περιεχόμενο, με μοναδικό στόχο την επισκεψιμότητα.
Προφανώς, για να το κάνει αυτό ένας από τους κολοσσούς του λιανεμπορίου, κάτι παραπάνω γνωρίζει, σε παγκόσμιο επίπεδο.

Και εδώ ερχόμαστε στα δικά μας. Στην Ελλάδα του 2019, όπου τα fake news είναι καθημερινό φαινόμενο ενώ το τοπίο των ψηφιακών media είναι το λιγότερο άναρχο. Και μέσα στην αναρχία αυτή, οι διαφημιζόμενοι καλούνται να επενδύσουν χρήματα που καταλήγουν σε αμφίβολη προβολή και κυρίως σε σελίδες που μάλλον κακό κάνουν στην εικόνα τους.

Γιατί τα περισσότερα από τα διαφημιστικά κονδύλια επενδύονται μέσω της Google, στοχεύοντας μεν σε συγκεκριμένα κοινά και δημογραφικά χαρακτηριστικά, χωρίς όμως κανέναν έλεγχο για το περιεχόμενο και το χαρακτήρα των σελίδων που φιλοξενούν τη διαφήμιση.

Έτσι, το να βλέπεις μηνύματα γνωστών εταιρειών δίπλα σε καταφανή fake news, clickbait και προσβλητικό περιεχόμενο είναι πλέον καθημερινό φαινόμενο.

Αυτό ακριβώς έκανε τη Unilever να αναπροσαρμόσει την πολιτική της. Γιατί κατάλαβε ότι το διαφημιστικό μήνυμα επηρεάζεται –αρνητικά ή θετικά- από το περιβάλλον στο οποίο προβάλλεται. Όπως και να το κάνουμε, όλα τα pageviews δεν είναι ίδια και στο τέλος της ημέρας μετράει και η ποιότητα εκτός από την ποσότητα.

Εδώ μπορούν να παίξουν –επιτέλους- κομβικό ρόλο και οι θεσμικοί φορείς της αγοράς, όπως η ΕΕΔΕ, ο ΣΔΕ και ο ΙΑΒ. Ακριβώς για να προστατεύσουν τα συμφέροντα –και τις επενδύσεις- των μελών τους, μπορούν και πρέπει να θέσουν κάποια στάνταρ για το τι θεωρούν αυτοί trusted publishers.

Το πρωτογενές περιεχόμενο, η δημοσιογραφική ομάδα, η απουσία fake news είναι βασικά κριτήρια που μπορούν να διαχωρίσουν την ήρα από το στάχυ. Και έτσι, καθώς τα διαφημιστικά κονδύλια θα καταλήγουν –στην πλειονότητά τους- σε εκδότες που πραγματικά κάνουν δημοσιογραφική δουλειά και δεν αντιγράφουν ούτε παραπλανούν συστηματικά- θα μπει επιτέλους τάξη στο χάος.

Η Unilever έδειξε το δρόμο. Θα τον ακολουθήσουν άραγε οι υπόλοιποι;

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider