Προσφεύγουν στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών αλλά σπάνια βρίσκουν το δίκιο τους

Θανάσης Κουκάκης
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Προσφεύγουν στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών αλλά σπάνια βρίσκουν το δίκιο τους

Σπανίως βρίσκουν το δίκιο τους με την εφορία οι φορολογούμενοι και οι επιχειρήσεις που προσφεύγουν στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, καθώς αμφισβητούν φόρους και πρόστιμα που τους έχουν βεβαιωθεί.

Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία από τη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών, μόλις 5.902 υποθέσεις ενδικοφανών προσφυγών σε σύνολο 40.940 έχουν γίνει δεκτές, ήτοι ποσοστό περίπου 14,42%.

Οι ενδικοφανείς προσφυγές υποβάλλονται για την επανεξέταση των πράξεων της φορολογικής διοίκησης στο πλαίσιο της διοικητικής διαδικασίας.

Στόχος είναι η επίλυση των φορολογικών διαφορών σε σύντομες προθεσμίες, ώστε να επιτυγχάνεται η συντομότερη είσπραξη δημόσιων εσόδων και η αποσυμφόρηση των διοικητικών δικαστηρίων από υποθέσεις που μπορούν να επιλυθούν σε επίπεδο φορολογικής διοίκησης.

Ο νόμος ορίζει ότι όποιος φορολογούμενος θεωρεί ότι αδικήθηκε από κάποια απόφαση επιβολής φόρου ή προστίμου της φορολογικής διοίκησης δεν έχει το δικαίωμα να προσφύγει απευθείας στα διοικητικά δικαστήρια, αλλά είναι υποχρεωμένος να ασκήσει «ενδικοφανή προσφυγή» υποβάλλοντας σχετική αίτηση στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών του υπουργείου Οικονομικών, καταβάλλοντος το 50% των αμφισβητούμενων ποσών.

Μοναδική περίπτωση να αποφύγει κανείς το 50% είναι να δώσει επαρκή στοιχεία τα οποία να δικαιολογούν αναστολή για σοβαρούς λόγους οικονομικής αδυναμίας.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider