Η σκληρή μάχη στην αγορά αναψυκτικών

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Η σκληρή μάχη στην αγορά αναψυκτικών

Σκληρή μάχη με στόχο την κατάκτηση μεγαλύτερου μεριδίου αγοράς από την πίτα των 500 εκατ ευρώ ετησίως δίνουν οι εταιρίες –ελληνικές και πολυεθνικές –που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των αναψυκτικών.

Νέοι παίκτες, λανσάρισμα νέων καινοτόμων προϊόντων αλλά και επενδύσεις αρκετών δεκάδων εκατομμυρίων είναι το σκηνικό που επικρατεί τα τελευταία χρόνια σε έναν από τους πιο «κινητικούς»» κλάδους της ελληνικής οικονομίας, όπου οι εγχώριες εταιρίες έχουν κάνει αισθητή την παρουσία τους μπαίνοντας «σφήνα» στους πολυεθνικούς κολοσσούς.

Αν και μέχρι σήμερα η Coca Cola 3Ε είναι εκείνη που συνεχίζει να κατέχει την μερίδα του λέοντος στα αναψυκτικά και η Pepsico να κατέχει πλέον την τρίτη θέση, η εμφάνιση νέων παικτών (Βίκος), αλλά και η πολύ καλή πορεία των μικρών του κλάδου (Λουξ, Green Cola κλπ) απειλούν να αλλάξουν άρδην τα μέχρι τώρα δεδομένα.

Στον κλάδο των αναψυκτικών, ο οποίος έχει συρρικνωθεί στη διάρκεια των τελευταίων επτά χρόνων που διαρκεί η οικονομική κρίση, η πατρινή επιχείρηση Λουξ κατόρθωσε να κερδίσει τη δεύτερη θέση στον κλάδο αναπτυσσόμενη χρόνο με τον χρόνο, να παραμείνει κερδοφόρα και να μην έχει τραπεζικό δανεισμό.

Η εταιρεία κατάφερε στην εποχή της κρίσης να αυξήσει την εξαγωγική της δραστηριότητα, η οποία ωστόσο παραμένει ακόμη σε χαμηλά επίπεδα. Έτσι εξαγωγές της Λουξ αποτελούν το 5% του όγκου των πωλήσεών της και πραγματοποιούνται σε 20 χώρες (Γερμανία, Καναδάς, ΗΠΑ, Ιταλία, Αυστραλία, Κύπρος, Κίνα, Ηνωμένο Βασίλειο, Σκωτία, Ισραήλ, Μάλτα, Παναμάς, Ελβετία, Ρουμανία, Κορέα, Αλβανία, Κατάρ, Ντουμπάι, Βέλγιο και Ολλανδία).

Στη διάρκεια του 2016 εκτιμά ότι θα αυξηθούν, δεδομένου ότι προστέθηκαν πέντε νέες αγορές. Επίσης ολοκληρώνεται η νέα μονάδα παραγωγής στο εργοστάσιο στο Κεφαλόβρυσο της Αχαΐας, επένδυση ύψους 5,5 εκατ. ευρώ, η οποία, πραγματοποιήθηκε χωρίς τραπεζικό δανεισμό.

«Σφήνα» στις δύο πολυεθνικές του κλάδου των αναψυκτικών επιδιώκει να μπει η Green Cola, η εταιρεία που ξεκίνησε από την ακριτική Ορεστιάδα, η οποία σημειώνει διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης την ώρα που το σύνολο της αγοράς υποχωρεί για μια ακόμη χρονιά.

Με μερίδιο 5,5% στα αναψυκτικά τύπου cola, η εταιρεία βρίσκεται στην τρίτη θέση και ο νέος εκτελεστικός πρόεδρος κ. Γιάννης Χήτος, θεωρεί θέμα μηνών η Green Cola να σκαρφαλώσει στγη δεύτερη θέση.

Η δυναμική αυτή ανάπτυξη αποτέλεσε άλλωστε ισχυρότατο κίνητρο για τον κ. Γ. Χήτο να επενδύσει στην Green Cola, συμμετέχοντας με 3 εκατ. ευρώ στην αύξηση μετοχικού κεφαλαίου και κατέχοντας πλέον το 25% της εταιρείας.

Στον αντίποδα, ένας ισχυρός πολυεθνικός Ομιλος, η Pepsico εδώ και αρκετούς μήνες έχει εκφράσει την επιθυμία του να αποχωρήσει από την ελληνική αγορά έχοντας κατά καιρούς συζητήσεις με διάφορες εταιρίες (Λουξ, ΕΠΑΠ, Βίκος κλπ), χωρίς ωστόσο μέχρι σήμερα να υπάρχει καμία συμφωνία.

Η μεγάλη συρρίκνωση του μεριδίου αγοράς της Pepsico (ανέρχεται στο 7,2% περίπου) σε συνδυασμό με τις ζημιές που καταγράφει τα τελευταία χρόνια, την έχουν οδηγήσει στην απόφαση για παραχώρηση των εγκαταστάσεων της μαζί με την άδεια χρήσης των σημάτων της (Pepsi Cola, 7Up, Gatorade, Lipton Ice Tea και ΗΒΗ), με αντάλλαγμα την καταβολή ενός ποσοστού επί των συνολικών πωλήσεων υπό μορφήν δικαιωμάτων.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.