Εάν δεν θέλεις να χάσεις τη δουλειά σου, μην κάνεις αυτά τα λάθη

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Εάν δεν θέλεις να χάσεις τη δουλειά σου, μην κάνεις αυτά τα λάθη

Δεν υπάρχει άνθρωπος στην πορεία της επαγγελματικής του ζωής που να μην έχει βρεθεί αντιμέτωπος με το «φάντασμα» της απόλυσης.

Ακόμη και οι πιο ικανοί, εργατικοί και πιο παραγωγικοί υπάλληλοι είχαν την ατυχία να χάσουν τη δουλειά τους, καθώς υπάρχουν μια σειρά από λόγοι που μπορούν να οδηγήσουν έναν εργαζόμενο στην πόρτα εξόδου της εταιρείας του. Πρόκειται για μια σειρά από λάθη, στα οποία μπορεί να υποπέσει, ακόμη κι ο πιο πιστός εργαζόμενος μιας επιχείρησης!

Σύμφωνα με τα ευρήματα πρόσφατης έρευνας του Ινστιτούτου ePolicy – η οποία διενεργήθηκε σε δείγμα μεγαλύτερο των 300 εταιρειών και την οποία δημοσιεύει το περιοδικό Forbes – μια στις τρεις επιχειρήσεις έχει προβεί σε απολύσεις εργαζόμενων λόγω κακής χρήσης, από την πλευρά τους, της τεχνολογίας.

Ψηλά στην ατζέντα των λόγων απόλυσης φιγουράρει και η… κατάχρηση των social media. Ενδεικτικό είναι μάλιστα πως όλοι μας μαθαίνουμε σχεδόν σε εβδομαδιαία βάση πως κάποιος γνωστός μας έχασε τη δουλειά του λόγω ενός post στα social media. Aλλά οι λόγοι απόλυσης δεν είναι μόνο αυτοί, καθώς κόσμος χάνει καθημερινά τη δουλειά του, ακόμη και για αιτίες που σε πρώτη φάση μοιάζουν… αθώες.

Το Forbes, μέσα από έναν χρήσιμο οδηγό, παρουσιάζει ορισμένες από αυτές τις αιτίες:

- Μην υπέρ-δεσμεύεσαι για τα επαγγελματικά σου καθήκοντα και μην υπόσχεσαι για πράγματα που δεν μπορείς να κάνεις…

Κάθε φορά που ένας υπάλληλος αποδέχεται μια νέα δουλειά έχει την τάση να υπέρ-προβάλλει τις ικανότητές του και να υπόσχεται για καθήκοντα τα οποία τελικώς δεν μπορεί να αναλάβει. Μην αναλαμβάνεις ποτέ περισσότερες ευθύνες από όσες μπορείς να αντέξεις και μην αποδέχεται προθεσμίες – για την ολοκλήρωση συγκεκριμένης εργασίας – που ξέρεις εκ προοιμίου ότι δεν μπορείς να τηρήσεις.

- Μην εκφράζεις αρνητισμό…

Σε προσέλαβαν στην καινούρια δουλειά για να κάνεις τη ζωή του προϊσταμένου σου και των συναδέλφων σου ευκολότερη, όχι δυσκολότερη. Υπάλληλοι με έντονο το αίσθημα του αρνητισμού, που δεν σταματούν να εκφράζουν παράπονα για το καθετί, τείνουν να κουράζουν τους πάντες και τελικά δεν μπορούν να μακροημερεύσουν σε μια επιχείρηση. Γιατί; Γιατί συνήθως εκείνος που κάνει πιο δύσκολη τη ζωή του αφεντικού του, είναι ο πρώτος που εγκαταλείπει την εταιρεία.

- Προσοχή στην έλλειψη συναισθηματικής νοημοσύνης.

Όλοι είναι σε θέση να γνωρίζουν πως κάποιος δύναται να χάσει τη δουλειά του εάν δεν συμπεριφέρεται όμορφα στους συναδέλφους του. Μην έχεις συναισθηματικές «εκρήξεις» στον εργασιακό σου χώρο, γιατί είναι ό,τι χειρότερο μπορείς να κάνεις μπροστά στους συναδέλφους σου.

- Μην κάνεις κακή χρήση ή κατάχρηση των προμηθειών/πηγών που διαθέτει η εταιρεία σου.

Όσο παράξενο κι αν ακούγεται, υπάρχουν πολλοί εργαζόμενοι που… χωρίς δεύτερη σκέψη παίρνουν κόλλες αναφοράς στο σπίτι, χωρίς καν να συνειδητοποιήσουν πως έχουν αδειάσει από χαρτί όλους τους εκτυπωτές της εταιρείας! Ακόμη κι αν εσύ δεν το πιστεύεις, στα μάτια κάποιον αυτό είναι πραγματική κλοπή!

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider