Οι πιο επιτυχημένες εφαρμογές για iPhone του 2015

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Οι πιο επιτυχημένες εφαρμογές για iPhone του 2015

Την ώρα που η τάση για κινητά με όλο και μεγαλύτερη οθόνη διογκώνεται αφού οι χρήστες προτιμούν την άμεση πρόσβαση στον παγκόσμιο ιστό μέσω του έξυπνου κινητού τους τηλεφώνου, η «βιομηχανία» των εφαρμογών μοιάζει να κερδίζει το στοίχημα τόσο των κερδών όσο και των downloads. Τα παραδείγματα αναρίθμητα, μερικά εκ των οποίων μοιάζουν ντυμένα με ατόφιο χρυσάφι.

Η εταιρεία ερευνών AppAnnie δημοσίευσε προσφάτως τη λίστα με τους πιο επιτυχημένους εκδότες εφαρμογών για το 2015, οι οποίοι κατάφεραν να ωθήσουν την εν λόγω οικονομία σε νέα δυσθεώρητα ύψη.

Με μια πρώτη ματιά εκείνοι που φαίνεται να πρωτοστατούν είναι οι εκδότες εφαρμογών gaming - γεγονός αναμενόμενο αφού σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα έδειξε πως το 41% των κατόχων smartphones χρησιμοποιεί το κινητό του σε εβδομαδιαία βάση για gaming ή για άλλες ψυχαγωγικές εφαρμογές, καταναλώνοντας τουλάχιστον 1 ώρα την ημέρα σε αυτό. Αξίζει να σημειωθεί πως τα mobile games είναι αυτά που παίρνουν το μεγαλύτερο μερίδιο της διαφημιστικής πίτας των κινητών από άποψη κερδών.

Από την λίστα δεν θα μπορούσαν να λείπουν φυσικά και τα app του instant messaging. Σε μια πρόσφατη έρευνα του Pew Research Center, το 36% των εφήβων της Αμερικής, δηλαδή περισσότεροι από 1.900 έφηβοι, επιλέγουν για την επικοινωνία τους εφαρμογές όπως το WhatsApp, Kik, Facebook Messenger, Viber, WeChat κ.ά. Βέβαια οι εφαρμογές είναι ιδιαιτέρως δημοφιλείς στη γενιά των Millenials – σχεδόν το 50% των κατόχων έξυπνων κινητών τηλεφώνων ηλικίας 18 έως 29 ετών χρησιμοποιεί αποκλειστικά τέτοιου είδους εφαρμογές για να επικοινωνήσει με τους οικείους του. Τα στοιχεία από τις εταιρείες επικοινωνίας έρχονται να επιβεβαιώσουν το γεγονός πως το SMS έχει παραχωρήσει τη θέση του στo instant messaging. Το 2012 η επικοινωνία μέσω SMS έφτασε στο ζενίθ της, αφού πληκτρολογήθηκαν 59 δισ. μηνύματα όμως από τον επόμενο χρόνο ξεκίνησε η πτώση - το 2013 πληκτρολογήθηκαν περίπου 38 δισεκατομμύρια και το 2014 μόλις 22,5 δισεκατομμύρια μηνύματα.

Στη πρώτη δεκάδα μάλιστα από τη λίστα με τους top 52 που δημοσίευσε η AppAnnie τρεις είναι εκείνοι που ξεχωρίζουν. Η ιαπωνική Mixi, η οποία εκτινάχθηκε στην τρίτη θέση, η ΝοτιοΚορεάτικη Netmarble η οποία έπεσε στην 8 και η κινεζική NetEase η οποία έκανε το ντεμπούτο της καταλαμβάνοντας την ένατη θέση.

Η Ανατολική Ασία κυριαρχεί

Το προπύργιο της Ανατολικής Ασίας στο Top 52 συνεχίζεται, με τους εκδότες από την Κίνα την Ιαπωνία και την Νότια Κορέα να καταλαμβάνουν τις 28 από τις 52 θέσεις της συνολικής κατάταξης. Ακολουθούν οι Ηνωμένες Πολιτείες με 17 από τις 52 εφαρμογές ενώ στην τρίτη θέση βρίσκεται η Ευρώπη παρουσιάζοντας μόνο 7 εφαρμογές από τις 52.

Ανάμεσα στους 13 πρωτοεμφανιζόμενους του 2015 εκείνοι που ξεχωρίζουν είναι οι: Spotify και Pandora, που προσφέρουν υπηρεσίες ψηφιακής μουσικής και η InterActiveCorp (IAC), η εταιρεία πίσω από το Tinder, το OKCupid Dating και το Match.com. Όπως επισημαίνουν οι ειδικοί του κλάδου μάλιστα οι εν λόγω υπηρεσίες αναμένεται να είναι αυτές που θα ανανεώσουν την «βιομηχανία» των εφαρμογών.


Ποιοι είναι όμως οι δέκα κορυφαίοι στη λίστα των εφαρμογών(App Store και Google Play).

  1. Στην κορυφή της λίστα έρχεται η Φινλανδική Supercell, με τη διάσημη gaming εφαρμογή Clash of Clans αλλά και το Clash Royale που ακολούθησε. 'Οταν η SoftBank αγόρασε την πλειοψηφία των μετοχών της Supercell τον Ιούνιο του 2015 , η εταιρεία εκτιμήθηκε στο αστρονομικό ποσό των 5.5 δισ. δολαρίων.
  2. Δεύτερη στη λίστα των επιτυχιών έρχεται η King με το περίφημο Candy Crash Saga. Να θυμίσουμε πως η King υπήρχε σχεδόν 15 χρόνια μέχρι να εντοπιστεί από ένα fund το 2011 και να στρέψει την προσοχή της αποκλειστικά στο gaming. Την επόμενη χρονιά τα έσοδα της άγγιξαν τα 12 εκατ. δολάρια με ζημίες μόλις 1 εκατ. ενώ το 2013 κατέληξε τα καθαρά κέρδη της να φτάνουν τα 12 εκατ. δολάρια από έσοδα που άγγιζαν τα 65 εκατ. δολάρια. Κατά την εισαγωγή της στο NYSE η αξία της έφτανε τα 9 δισ. δολάρια. Πλέον καθημερινά τουλάχιστον 120.000.000 άνθρωποι παίζουν ένα από τα παιχνίδια της.
  3. Το gaming καταλαμβάνει εξίσου και την τρίτη και τέταρτη θέση με τις εταιρείες Mixi και GungΗo Online αντιστοίχως. Η μεγάλη επιτυχία της Ιαπωνικής Mixi θεωρείται το Monster Strike το οποίο αφού κατέκτησε την Ιαπωνική αγορά έκανε ένα δυνατό ντεμπούτο και στην παγκόσμια. Τον πρώτο χρόνο κυκλοφορίας του συγκέντρωσε 14 εκατ. χρήστες και παρέμεινε στην κορυφαία τριάδα των ιαπωνικών mobile game για περισσότερους από 13 μήνες.
  4. Όσο για την GungΗo Online που ακολουθεί να σημειώσουμε πως χάρη σε ένα και μόνο παιχνίδι, το Puzzle & Dragons, κατάφερε να συγκεντρώσει το 91% των εσόδων ολόκληρης της εταιρείας, ήτοι 1,6 δισ. δολάρια.
  5. Στην πέμπτη θέση την τιμητική του έχει το instant messaging με την Line, την Ιαπωνική εταιρεία η οποία δημιουργήθηκε το 2011 και μέσα σε 18 μήνες κατάφερε να συγκεντρώσει 100 εκατ. χρήστες και μέσα στους επόμενους έξι να φτάσει τους 200 εκατ. Το 2013 έγινε το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο της Ιαπωνίας και την αμέσως επόμενη χρονιά έφτασε του 560 εκατ. χρήστες παγκοσμίως, εκ των οποίων 170 εκατ. ενεργούς. Η εταιρεία ξεκίνησε λίγο μετά τον καταστροφικό σεισμό της Ιαπωνίας το 2011 με στόχο να «αποκαταστήσει» τη φθορά του τηλεπικοινωνιακού δικτύου δίνοντας την δυνατότητα στους χρήστες να επικοινωνούν μέσω διαδικτύου. Σήμερα μέσω της εφαρμογής αυτής, οι χρήστες μπορούν να ανταλλάζουν γραπτά μηνύματα, βίντεο, εικόνες, ηχητικά μηνύματα, αλλά και να πραγματοποιήσουν διαδικτυακές κλήσεις, όπως το γνωστό σε μας Skype.
  6. To instant messaging καταλαμβάνει και την έκτη θέση με την Tencent, δημιουργό της διασημότερης εφαρμοφής instant messaging στην Κίνα και την τέταρτη σε χρήστες παγκοσμίως, WeChat. Παρόλο που στην παγκόσμια αρένα η WeChat δεν έχει καταφέρει να κερδίσει αρκετά credits – 6.650 εκατομμύρια μηνιαίους χρήστες, στην κινεζική αγορά μονοπωλεί το ενδιαφέρον των χρηστών καταφέρνοντας να εδραιώσει την εφαρμογή άμεσων μηνυμάτων για πολλές περισσότερες της επικοινωνίας υπηρεσίες. Μέσα από τη WeChat στην Κίνα μπορεί κανείς να επικοινωνήσει, να καλέσει ταξί ή να πραγματοποιήσει Online αγορές μέσω της υπηρεσίας WeChat Pay.
  7. Η Machine Zone, με το Game of War βρίκσεται στην έβδομη θέση
  8. Ακολουθεί η νοτιοκορεάτικη Netmarble με τα Marvel Future Fight, Seven Knights, Monster Taming και Raven, παιχνίδια που συγκεντρώνουν μέχρι στιγμής 100 εκατ. downloads παγκοσμίως, καταλαμβάνει την 8η θέση.
  9. Στην προτελευταία θέση της δεκάδας συναντάμε τον μεγαλύτερο e-mail πάροχο της Κίνας – την εταιρεία Netease, η οποία τον Ιούνιο του 2015 είχε 790 εκατ. εγγεγραμμένες διευθύνσεις e-mail και 10.900 εργαζόμενους. Το χαρτοφυλάκιο της Netease έχει βέβαια επεκταθεί και στο gaming.
  10. Last but not least, στην τελευταία θέση δηλαδή της χρυσής δεκάδας, βρίκσεται και πάλι το gaming με την αμερικανική Electronic Arts, από τις παλαιότερες εταιρείες (1982) στο χώρο του computer gaming. Το 2011 υπήρξε η τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία ηλεκτρονικών παιχνιδιών μετά την Nintendo και την Activision Blizzard (με το διάσημο WoW( World of Warcraft) ενώ είναι από τις βασικότερες που λανσάρει συνδρομητικά παιχνίδια για Xbox. Αξίζει να σημειωθεί πως κάθε χρόνο η Electronic Arts αποκομίζει εντυπωσιακά έσοδα από επιπρόσθετο περιεχόμενο το οποίο γίνεται διαθέσιμο για τα παιχνίδια της αμερικανικής εταιρείας. Σύμφωνα με δηλώσεις που έγιναν από τον Blake Jorgensen, CFO της EA, στα πλαίσια του Morgan Stanley investor conference, η πώληση επιπλέον υλικού για τους τίτλους της εταιρείας αποφέρει ένα ποσό της τάξεως του 1,3 δισ. δολαρίων, με το μισό περίπου από το ποσό αυτό, 650 εκατομμύρια δηλαδή, προέρχεται από την παροχή περιεχομένου για παιχνίδια που έχουν ενσωματωμένο το Ultimate Team mode, ήτοι τις ετήσιες καταχωρήσεις των FIFA, Madden και NHL.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider