Στο κλείσιμο ακόμα περισσότερων καταστημάτων προχωρά η διεθνής αλυσίδα εμπορίας ενδυμάτων, H&M, σύμφωνα με ανακοίνωσή της εξαιτίας περαιτέρω πτώσης των πωλήσεων κατά τους τελευταίους τρεις μήες η οποία έστειλε τις μετοχές της επιχείρησης.

Οι μετοχές της δεύτερης μεγαλύτερης εταιρείας λιανικής πώλησης ενδυμάτων παγκοσμίως έπεσαν κατά 13%, στο χαμηλότερο δηλαδή επίπεδο από το 2009.

Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε η σουηδική εταιρεία οι πωλήσεις την περίοδο Σεπτεμβρίου-Νοεμβρίου υπήρξαν χαμηλότερες από τιε εκτιμήσεις.

«Η τριμηνιαία έκθεση για τα φυσικά καταστήματα της H & M, δείχνει ότι επηρεάστηκαν αισθητά από την συνεχιζόμενη αρνητική κατάσταση της και της συνεχιζόμενης αλλαγής στον κλάδο» ανέφερε  η εταιρεία σε δήλωσή της.

Οι πωλήσεις του τετάρτου τριμήνου μειώνονται κατά 4% από έτος σε έτος, ή κατά 2% σε τοπικό νόμισμα, φτάνοντας τα 50,4 δισ. κορώνες (6 δισ. δολάρια)απέχοντας αισθητά από την αύξηση της τάξης του 2% εώς 5% στο τοπικό νόμισμα που προέβλεπε το Reuters

Ο κύριος ανταγωνιστής της H&M, Inditex, ο ιδιοκτήτης της Zara, έχει καταφέρει να προηγηθεί τα τελευταία χρόνια δημιουργώντας μια πιο ευέλικτη αλυσίδα εφοδιασμού που επιτρέπει την προσαρμογή στην ζήτηση. Όπως φάνηκε η «Hennes & Mauritz» έχασε ακόμα περισσότερο έδαφος σε σχέση με το Zara της Inditex. Η τελευταία ανακοίνωσε καθαρό κέρδος για το Σεπτέμβριο ύψους 2,3 δισ. ευρώ, με άνοδο 6% σε σχέση με το προηγούμενο έτος ενώ το τρίτο τρίμηνο, το καθαρό κέρδος αυξήθηκε 2,7% στα 975 εκατ.

Ωστόσο σε μια προσπάθεια να ενισχύσει την παρουσία του στο ηλεκτρονικό εμπόριο, η H&M δήλωσε ότι επεκτείνει τη συμφωνία συνεργασίας με την Tmall της Alibaba, προσθέτοντας και άλλες μάρκες στην κινεζική ψηφιακή πλατφόρμα. 

Να υπενθυμίσουμε ότι η εταιρεία είχε προχωρήσει σε κλείσιμο καταστημάτων και στις αρχές του καλοκαιριού, εξαιτίας της πτώσης των πωλήσεων. 

Συγκεκριμένα τον Ιούνιο είχε ανακοινώσει το κλείσιμο τεσσάρων καταστημάτων στην Ιταλία, δύο εκ των οποίων στο Μιλάνο στη πλατεία Σαν Μπαμπίλα και στην Πόρτα Βενέτσια ενώ έδειξε το δρόμο της απόλυσης σε 82 εργαζόμενους του σουηδικού ομίλου.

Ο γραμματέας του ιταλικού συνδικάτου UilTucs Μικέλε Ταμπουλέρι, τότε είχε καταγγέλει την σουηδική φίρμα ότι στην πραγματικότητα δεν βρίσκεται σε κρίση όπως υποστηρίζει η διοίκηση, λέγοντας ότι το 2016 έκλεισε με 756 εκατ. ευρώ έσοδα και 16 εκατ. ευρώ κέρδη. Επιπλέον ισχυριζόταν ότι πριν από έξι μήνες οι εργαζόμενοι είχαν λάβει διαβεβαιώσεις για νέες προοπτικές απασχόλησης μετά και τις έντονες ανησυχίες τους για το άνοιγμα ενός νέου μεγάλου πολυκαταστήματος στην οδό Μπουένος Άιρες, λίγα μέτρα από το κατάστημα της Πόρτα Βενέτσια.

Οι εργαζόμενοι έχουν και στο παρελθόν εκφράσει φόβους ότι στρατηγική της σουηδικής φίρμας είναι να απολύσει τους παλαιούς εργαζόμενους και να προσλάβει άλλους με πολύ χαμηλότερους μισθούς, καθώς παρά τις όποιες διαβεβαιώσεις που είχε δώσει πριν έξι μήνες η εταιρία, τώρα επιβεβαίωσε την απόφασή της για το κλείσιμο αυτών των δύο καταστημάτων ανακοινώνοντας παράλληλα την «αδυναμία της» να ξαναπροσλάβει στο διπλανό κατάστημα τους ίδιους εργαζόμενους για λόγους βιωσιμότητας.