Νέες προοπτικές για την αεριοκίνηση στην Ελλάδα δημιουργεί η ανάπτυξη του δικτύου αλλά και η αυξανόμενη εμπιστοσύνη που δείχνουν καταναλωτές και επιχειρήσεις στα οχήματα φυσικού αερίου. Αν και το θεσμικό πλαίσιο για την αεριοκίνηση έχει ολοκληρωθεί, μένουν πολλά ακόμη να γίνουν όσον αφορά στην παροχή κινήτρων (επιδοτήσεις, φοροαπαλλαγές κλπ).

Το δίκτυο πρατηρίων επεκτείνεται και ήδη στην Αττική λειτουργούν πρατήρια στην Ανθούσα, την Κηφισιά, τη Φιλαδέλφεια, τα Άνω Λιόσια, στο Ρέντη και την Παιανία ενώ προσεχώς θα λειτουργήσουν πρατήρια στην Ηλιούπολη και τον Ασπρόπυργο.

Οικονομίδης (ΔΕΠΑ): Νέα πρατήρια φυσικού αερίου σε όλη την Ελλάδα

Στο επιχειρηματικό σχέδιο της ΔΕΠΑ για την ανάπτυξη και διάδοση του φυσικού αερίου αναφέρθηκε ο κ. Στέφανος Οικονομίδης, Διευθυντής Δραστηριοτήτων, Επικεφαλής Έργου Ανάπτυξης Αεριοκίνησης της ΔΕΠΑ. Όπως σημείωσε, στόχος της ΔΕΠΑ είναι η αύξηση του δικτύου πρατηρίων σε πανελλαδική κλίμακα καθώς και η αύξηση των ελαφρών και βαρέων οχημάτων.

«Συζητείται το θέμα του διλήμματος αν θα πρέπει πρώτα να γίνουν αυτοκίνητα ή σταθμοί. Στη ΔΕΠΑ αποφασίσαμε να το λύσουμε εξαρχής: την ίδρυση πρατηρίων και παράλληλα η δημιουργία στόχων οχημάτων. Σε συνεργασία με τα ΕΛΠΕ έχουμε δημιουργήσει ένα δίκτυο 11 πρατηρίων και άλλα δυο είναι έτοιμα να λειτουργήσουν ενώ στα επόμενα τρία χρόνια το δίκτυο θα επεκταθεί. Θα δημιουργήσουμε 13 σταθμούς, κατασκευάζουμε τρίτο σταθμό στη Θεσσαλονίκη, στη Χαλκίδα, στην Καρδίτσα και την Τρίπολη και σε άλλες περιοχές για να καλύψουμε το ηπειρωτικό κομμάτι της χώρας. Το επόμενο δίμηνο θα λειτουργήσει πρατήριο στα Ιωάννινα, ένα πρατήριο σταθμός καθώς θα λειτουργήσει στο αστικό ΚΤΕΛ το οποίο θα λειτουργεί και ως δημόσιο πρατήριο.

Το φυσικό αέριο θα συμβάλει στην ανταγωνιστικότητα και τη δημιουργία θέσεων εργασίας αποτελώντας μοχλό για την πράσινη ανάπτυξη», σημείωσε ο κ. Οικονομίδης.

Τα επόμενα βήματα για την ανάπτυξη της αεριοκίνησης

Η ανάπτυξη της αεριοκίνησης έχει μέχρι στιγμής στηριχτεί σε επιχειρηματικές πρωτοβουλίες. Ωστόσο, σε όλες τις χώρες όπου παρατηρήθηκε αύξηση της χρήσης του φυσικού αερίου κίνησης (Ιταλία κλπ) παρατήθηκε ότι η δοκιμασμένη “συνταγή” συνεργιών επιχειρήσεων και δημόσιου τομέα ή κρατικών φορέων απέφερε καρπούς.

Τι ζητούν οι επιχειρήσεις:

• Βελτίωση του νομοθετικού πλαισίου και την καθιέρωση προτύπων CN

• Εξειδικευμένες επιδοτήσεις επενδύσεων, μέσω αναπτυξιακών προγραμμάτων του Δημοσίου και της Ευρωπαϊκής Κοινότητας.

• Ανάπτυξη κινήτρων στους οδηγούς για αγορά αυτοκινήτων Φ.Α., όπως χαμηλά τέλη κυκλοφορίας, χαμηλά τέλη ταξινόμησης • Επικοινωνιακές δράσεις που αφορούν τα «κοινωνικά» οφέλη, αλλά και τις επιχειρηματικές ευκαιρίες που προσφέρουν τα «πράσινα καύσιμα»

Γιατί το φυσικό αέριο αποτελεί μοχλό της «πράσινης ανάπτυξης»

Το φυσικό αέριο αποτελεί μοχλό ανάπτυξης καθώς δημιουργεί νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες με άμεση συνέπεια την αύξηση των θέσεων απασχόλησης και τη συμβολή στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων. Συγκεκριμένα, με το φυσικό αέριο επιτυγχάνεται:

•Δραστικός περιορισμός των επικίνδυνων ρύπων

•Δημιουργία νέων επιχειρηματικών ευκαιριών

•Αύξηση του κύκλου εργασιών στον κλάδο της αυτοκίνησης

•Αύξηση της απασχόλησης

•Εξοικονόμηση Χρηματικών Πόρων

•Ανταγωνιστικά προϊόντα

•Απεξάρτηση από το πετρέλαιο

Τι πρέπει να ξέρουμε για την αεριοκίνηση

-Τα οχήματα που κινούνται με CNG παράγουν 25% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα σε σχέση με τη βενζίνη και 35% λιγότερο σε σχέση με αυτά που κινούνται με πετρέλαιο

-Η τιμή του φυσικού αερίου είναι περίπου 65% χαμηλότερη σε σύγκριση με τη βενζίνη, 30% χαμηλότερη σε σύγκριση με το πετρέλαιο και περίπου 40% χαμηλότερη σε σύγκριση με το LPG.

-H χρήση φυσικού αερίου συμβάλλει θετικά στην πραγματοποίηση του ευρωπαϊκού στόχου για εξοικονόμηση ενέργειας και απαντά στις επιταγές της ΕΕ για θέσπιση κινήτρων προκειμένου να περιοριστεί η εξάρτηση από το πετρέλαιο

-Έχει περισσότερη ενέργεια από τα άλλα καύσιμα (1 κιλό φυσικό αέριο κίνησης είναι ενεργειακά ισοδύναμο με 1,5 λίτρα βενζίνη, 1,3 λίτρα πετρέλαιο και 2 λίτρα υγραέριο)

-To φυσικό αέριο δεν μπορεί να νοθευτεί καθώς παρέχεται υπό πίεση με ειδικούς αγωγούς κατευθείαν από το εθνικό σύστημα μεταφοράς στα πρατήρια.