KPMG: Δύσκολες αποφάσεις θα πρέπει να πάρουν οι ασφαλιστικές

Κώστας Κετσιετζής
Viber Whatsapp Μοιράσου το
KPMG: Δύσκολες αποφάσεις θα πρέπει να πάρουν οι ασφαλιστικές

Ενισχυμένος μπαίνει στην εποχή της οδηγίας Solvency II και των νέων κεφαλαιακών απαιτήσεων o κλάδος της ιδιωτικής ασφάλισης, σύμφωνα με την ανάλυση της KPMG η οποία αναδεικνύει σημαντική βελτίωση στην κεφαλαιοποίηση και την ρευστότητα των ασφαλιστικών εταιρειών. Ωστόσο, όπως σημειώνει, ο Γενικός Διευθυντής στο Ελεγκτικό Τμήμα Ασφαλιστικών Επιχειρήσεων της KPMG κ. Φίλλιπος Κάσσος, η κεφαλαιακή επάρκεια πολλών εταιρειών υπολείπεται σε πολλές περιπτώσεις του ύψους που επιβάλλεται από την οδηγία.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η εφαρμογή της νέας οδηγίας θα έχει επίδραση στο σύνολο σχεδόν των λειτουργιών των ασφαλιστικών επιχειρήσεων και θα αλλά και την καθημερινότητα του αλλά και την μεσο-μακροπρόθεσμη στρατηγική.

Μάλιστα, οι διοικήσεις των ασφαλιστικών θα κληθούν να πάρουν δύσκολές πολλές φορές αποφάσεις που μπορεί να διαταράξουν τη συνήθη λειτουργία της εταιρείας με στόχο τη διαφορετική προσέγγιση της δραστηριότητας τους αλλά και τον τρόπο αντιμετώπισης του πελάτη.

«Ο επανασχεδιασμός των δομών και λειτουργειών της επιχείρησης, η επαναξιολόγηση των προϊόντων και των τρόπων διείσδυσης της αγοράς, η σύναψη νέων στρατηγικών συμμαχιών με έμπειρους συνεργάτες και η καινοτομία θα πρέπει να αποτελούν την ατζένα της κάθε επιχείρησης για την άμεση λήψη αποφάσεων στη βάση του νέου περιβάλλοντος λειτουργίας», προθέτει ο κ. Κάσσος.

Η πορεία της ιδιωτικής ασφαλιστικής αγοράς

Σύμφωνα με την ανάλυση της KPMG επί των οικονομικών καταστάσεων είκοσι εταιρειών ιδιωτικής ασφάλισης για τη χρήση του 2014, οι εταιρείες αύξησαν κεφάλαια και ρευστότητα κατά συνολικά 2 δισ. Στη βελτίωση αυτή συνέβαλε η σημαντική συνεχιζόμενη κερδοφορία του κλάδου αυτοκινήτου μέσω της παρακράτησης των κερδών στις περισσότερες των περιπτώσεων.

Ειδικότερα τα κεντρικά συμπεράσματα της έκθεσης έχουν ως εξής:

Αυξημένη συνολική κερδοφορία με συντελεστή Κερδών προ Φόρων προς Ίδια Κεφάλια στο 22% που οφείλεται στη κερδοφορία του κλάδου αυτοκινήτων, στη συγκράτηση του λειτουργικού κόστους και στη διαχείριση των επενδύσεων που προήλθε από την αύξηση της κεφαλαιοποίησης.

Σημαντική μείωση του δείκτη ζημιών στην Αστική Ευθύνη Αυτοκινήτου κατά 12 μονάδες στο 2014 σε σχέση με το προηγούμενο έτος με συνολική μείωση κατά 23 μονάδες στην τετραετία. Οι παρατηρήσεις αυτές επιβεβαιώνονται και από τα στατιστικά στοιχεία της Ελληνικής Αστυνομίας με 14% μείωση στο σύνολο των ατυχημάτων και 26% στα θανατηφόρα ατυχήματα στην τελευταία τριετία.

Μερική αύξηση των εξόδων πρόσκτησης η οποία οφείλεται κυρίως στη βελτίωση του δείκτη ζημιών στο αυτοκίνητο αλλά και του αυξανόμενου ανταγωνισμού.

Ραγδαία μείωση του ύψους των απαιτήσεων κατά 50% αλλά και μείωση της μέσης εισπραξιμότητας κατά 14 ημέρες σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Οι απαιτήσεις από ασφάλιστρα καλύπτουν πλέον μόνο το 4% του ενεργητικού με τάσεις περαιτέρω μείωσης λόγω της εφαρμογής της νέας οδηγίας για την είσπραξη των ασφαλίστρων. Ωστόσο, η τάση μείωσης των απαιτήσεων που παρατηρήθηκε στον κλάδο αυτοκινήτου δε φαίνεται να ακολουθεί και τους λοιπούς κλάδους ασφάλισης για τους οποίους προσφέρεται σιωπηρά μεγαλύτερη περίοδος χάριτος.

Συνεχιζόμενη σταδιακή αύξηση των ασφαλιστικών αποθεμάτων στην Αστική Ευθύνη Αυτοκινήτου που έφτασε πλέον το 230% επί της παραγωγής σε σχέση με το 150% το 2011, που είναι ωστόσο αποτέλεσμα και πολλών άλλων παραγόντων, όπως η μείωση της παραγωγής, η αυξημένη εποπτεία και η βελτίωση αποτελεσμάτων.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider