Χρεωστικές κάρτες επιλέγουν όλο και περισσότεροι Έλληνες

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Χρεωστικές κάρτες επιλέγουν όλο και περισσότεροι Έλληνες

Αύξηση της χρεωστικής κάρτας για online πληρωμές και, γενικά, της ηλεκτρονικής τραπεζικής, διαπιστώνει η η ετήσια έρευνα Ηλεκτρονικού Εμπορίου, που πραγματοποιεί τα τελευταία οκτώ χρόνια το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) με τη συμμετοχή Ελλήνων online καταναλωτών και παρουσιάστηκε στο 12ο E-Business Forum, που διοργανώνουν το ΕΙΠ της ΕΕΔΕ και το ELTRUN του ΟΠΑ.

Σύμφωνα με την έρευνα, παρ' ό,τι η αντικαταβολή παραμένει ακόμη ο πιο δημοφιλής τρόπος πληρωμής, με το 56% των online καταναλωτών συνήθως να την προτιμά, η χρεωστική κάρτα χρησιμοποιείται πλέον συχνά από τους μισούς online καταναλωτές. Συγκεκριμένα, το 51% χρησιμοποιεί συχνά την κάρτα από 44% που ήταν προ capital controls το 2014.

Σημαντική είναι αντίστοιχα η μείωση της συχνής χρήσης του PayPal στο 15%. Τα παραπάνω σχετίζονται άμεσα με την αύξηση των συναλλαγών ηλεκτρονικής τραπεζικής, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την πληρωμή οφειλών προς το δημόσιο που γίνεται ψηφιακά πλέον συστηματικά από το 63% των online καταναλωτικών (σε σχέση με το 50% προ capital control).

Η έρευνα επιβεβαιώνει, επίσης, την πολυκαναλική τάση των τελευταίων δύο ετών και τη δύναμη των ψηφιακών μέσων ακόμη και στις φυσικές αγορές, αφού για τους online καταναλωτές το 1/3 των συνολικών τους αγορών σε φυσικά καταστήματα το πραγματοποιούν, αφού κάνουν έρευνα στο Internet και στις υπηρεσίες σύγκρισης προϊόντων/τιμών. Υπάρχει, όμως και το αντίθετο φαινόμενο με 1/6 των συνολικών online αγορών να πραγματοποιείται, αφού έγινε πρώτα επίσκεψη σε φυσικό κατάστημα.

Οι 9 στους 10 πλέον online καταναλωτές έχουν καθημερινά πρόσβαση στο Internet, μέσω του κινητού τους, ενώ 8/10, μέσω του φορητού Η/Υ, 7/10 μέσω του tablet και μόνο 6/10 μέσω του σταθερού H/Y. Το κινητό πλέον εδραιώνεται ως ψηφιακό μέσο και για σημαντικές ψηφιακές συναλλαγες για τους online καταναλωτές, αφού 1/4 το χρησιμοποιεί καθημερινά/συχνά για online banking, 1/5 για αναζήτηση προσφορών, 1/5 για χρήση mobile εφαρμογών των εταιρειών (προμηθευτών ή λιανεμπόρων) και 1/6 για αναζήτησή τιμών, ενώ βρίσκονται ήδη σε φυσικό κατάστημα.

Οι πέντε πιό δημοφιλείς κατηγορίες για τις online αγορές παραμένουν οι ίδιες με αυτές του 2015. Στην πρώτη θέση με 84% των online αγοραστών να δηλώνουν ότι αγόρασαν το πρώτο εννεάμηνο 2016 ταξιδιωτικές υπηρεσίες (π.χ. εισιτήρια), το 70% διαμονή σε καταλύματα (π.χ. ξενοδοχεία), το 69% εξαρτήματα και περιφερειακό εξοπλισμό, το 69% εισιτήρια για εκδηλώσεις και το 62% είδη ένδυσης και υπόδησης.

Γενικά, όμως, υπάρχει μία αύξηση 5% κατά μέσο όρο στις κατηγορίες που αγοράζουν οι online καταναλωτές με τη μεγαλύτερη αύξηση +10% στις παραγγελίες έτοιμου φαγητού (έχουν εμφανιστεί δυναμικές ηλεκτρονικές αγορές και καινοτόμες υπηρεσίες παράδοσης), +9% στην πληρωμή λογαρασμών, (λόγω capital controls, αλλά και νέων υπηρεσιών πληρωμών, όπως ψηφιακό πορτοφόλι), +7% στην αγορά/ενοικίαση αυτοκινήτου, +6% στα είδη λιανεμπορίου (εφέτος λειτούργησαν τρία νέα online σούπερ-μάρκετ με σημαντικές προσφορές και έξτρα υπηρεσιές πληροφόρησης/παράδοσης).

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider