Πίνουμε καφέ με... 25 κουταλάκια ζάχαρη

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Πίνουμε καφέ με... 25 κουταλάκια ζάχαρη

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ πόση ζάχαρη περιέχουν τα ζεστά –και όχι μόνο– ροφήματα που προσφέρουν μερικές από τις πιο γνωστές αλυσίδες καφέ;

Η οργάνωση Action on Sugar στη Βρετανία κρούει τον κώδωνα του κινδύνου: το 98% των 131 «trendy» ροφημάτων που αγοράζουμε στο δρόμο περιέχουν υπερβολικά επίπεδα ζάχαρης που φτάνουν έως και τα 25 κουταλάκια ζάχαρη –σε μόλις μία κούπα.

Η βρετανική οργάνωση υποστηρίζει ότι οι εν λόγω καφέδες θα έπρεπε να φέρουν προειδοποίηση –ανάλογη με αυτή που αναγράφεται στα πακέτα των τσιγάρων– που θα προειδοποιεί τους καταναλωτές ότι τα υπερβολικά επίπεδα ζάχαρης «βλάπτουν σοβαρά την υγεία».

Ως το «χειρότερο» ρόφημα, υπό αυτό το πρίσμα, ξεχωρίζει το Hot Mulled Fruit των Starbucks, ένα ρόφημα με τσάι μασάλα (chai), χυμό σταφυλιού, πορτοκάλι και κανέλλα. Το συγκεκριμένο ρόφημα περιέχει 25 κουταλάκια ζάχαρη –ποσότητα τριπλάσια από την ενδεδειγμένη ημερήσια ποσότητα για τους ενήλικες.

Στην έρευνα που έκανε η Action on Sugar, διαπίστωσε ότι το 1/3 των ροφημάτων περιέχουν τα ίδια ή υψηλότερα επίπεδα από την Coca-Cola. Για να προσελκύσουν όσους δεν πίνουν καφέ, οι αλυσίδες προσφέρουν ροφήματα με σοκολάτα, τσάι κ.λπ., τα οποία τελικά αποδεικνύεται ότι περιέχουν ακόμη περισσότερη ζάχαρη από τα ροφήματα καφέ.

Στη Βρετανία, υπολογίζεται ότι το 20% του πληθυσμού περνά από μια αλυσίδα καφέ καθημερινά. Στην Ελλάδα, το ποσοστό αυτό είναι πολύ μεγαλύτερο, αλλά πουθενά οι καταναλωτές δεν φαίνεται να έχουν επίγνωση της ζάχαρης που καταναλώνουν.

Η Action on Sugar καλεί τις αλυσίδες καφέ να σταματήσουν να σερβίρουν σε πολύ μεγάλη συσκευασία τα παχυντικά ροφήματα, περιορίζοντας τουλάχιστον έτσι την πρόσληψη θερμίδων. Στο στόχαστρο της οργάνωσης βρίσκονται τα Starbucks επειδή σερβίρουν μεγαλύτερες μερίδες ροφημάτων από τον ανταγωνισμό.

Σύμφωνα με τη βρετανική εφημερίδα Guardian, τα Starbucks έχουν δεσμευτεί να μειώσουν την περιεκτικότητα των ροφημάτων που σερβίρει σε ζάχαρη κατά 25% έως το τέλος του 2020 και διαβεβαιώνει ότι «όλα τα διατροφικά στοιχεία των προϊόντων του διατίθενται τόσο στα καταστήματα όσο και στον ιστότοπό του».

Όπως επισημαίνει η Kawther Hashem, διατροφολόγο και ερευνήτρια της Action on Sugar, τα ζεστά «υπεροφήματα» τείνουν να ταυτιστούν περισσότερα με τα γλυκίσματα παρά με το καθημερινό ρόφημα.

«Είναι φορτωμένα με απίστευτες ποσότητες ζάχαρης και θερμίδων και πολλές φορές συνοδεύουν σνακ με επίσης υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη ή λιπαρά», αναφέρει στον Guardian. «Η συμβουλή μας προς τους καταναλωτές είναι να παραγγέλνουν απλά ζεστά ροφήματα ή να διευκρινίζουν στον πωλητή πόση ζάχαρη θέλουν να περιέχει το ρόφημά τους –καλύτερα στη μορφή ζαχαρίνης παρά σιροπιού».

Η οργάνωση καλεί τον Βρετανό πρωθυπουργό David Cameron να αναλάβει άμεσα δράση στο εν λόγω ζήτημα, συστήνοντας μια ανεξάρτητη εποπτική αρχή για τη διατροφή, η οποία δεν θα «ελέγχεται» από τη βιομηχανία τροφίμων.

Στόχος της είναι η μείωση της ζάχαρης κατά 50% και των λιπαρών κατά 20% σε όλα τα ανθυγιεινά ροφήματα και τρόφιμα σε διάστημα πέντε ετών, καθώς και η απαγόρευση των διαφημίσεων για όλα τα ανθυγιεινά είδη τροφών που απευθύνονται σε ενήλικες και παιδιά.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider