Ο κινηματογράφος γίνεται «σπορ πολυτελείας» στη Βρετανία

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Ο κινηματογράφος γίνεται «σπορ πολυτελείας» στη Βρετανία

Ξεχάστε τους συνοικιακούς κινηματογράφους και τα οικογενειακά σινεμά. Η βιομηχανία της έβδομης τέχνης κάνει στροφή στην πολυτέλεια με στόχο να προσελκύσει τους θεατές που είναι πρόθυμοι να πληρώσουν αρκετά παραπάνω για να δουν μια ταινία –με όλες τις ανέσεις, φυσικά.

Στη Βρετανία, τα multiplex ξηλώνουν τα καθίσματα από τις αίθουσες για να δημιουργήσουν περισσότερο χώρο, προσθέτουν λιλιπούτεια πιάτα στο μενού και ντύνουν τους καναπέδες με βελούδο.

«Είναι ένα εντελώς διαφορετικό μοντέλο –πάνω απ’ όλα μπαίνει η ποιότητα», εξηγεί ο Crispin Lilly, διευθύνων σύμβουλος της αλυσίδας μπουτίκ κινηματογράφων Everyman. «Μειώνουμε τον αριθμό των θέσεων, χωρίς να μειώνεται η κερδοφορία μας. Αντιθέτως, η μέση δαπάνη των θεατών αυξάνεται, παρέχουμε λιγότερες εκπτώσεις και σερβίρουμε μοναδικά ποτά», συμπληρώνει.

Στις αίθουσες της Everyman, τα καθίσματα –που θυμίζουν στάδιο– έχουν αντικατασταθεί από άνετους καναπέδες, μπαρ και εστιατόρια, ώστε να μπορούν οι θεατές να παραγγείλουν το δείπνο τους και να το απολαύσουν παρακολουθώντας την ταινία.

Την ίδια τακτική ακολουθεί κατά πόδας και η αλυσίδα κινηματογράφων Vue. Στις αίθουσες VIP που έχει ανοίξει σε ολόκληρη τη Βρετανία, οι θεατές «βουλιάζουν» στα καθίσματα που ρυθμίζονται σε θέση… σεζλόνγκ. «Είναι η νέα τάση που έχει δώσει ώθηση στον κλάδο», σημειώνει ο CEO της εταιρείας, Tim Richards. «Μπορεί να χάνουμε περίπου τρεις κανονικές θέσεις για κάθε ανακλινόμενο κάθισμα, αλλά η αύξηση στις κρατήσεις και τη ζήτηση είναι εντυπωσιακή».

Ένα πρόσθετο κέρδος, μάλιστα, στον κλάδο είναι ότι ολοένα περισσότερες εισηγμένες εταιρείες κλείνουν τις πολυτελείς –πλέον αίθουσες– για την παρουσίαση των ετήσιων γενικών συνελεύσεων και τις εταιρικές τους εκδηλώσεις.

Όταν η αμερικανική αλυσίδα κινηματογράφων AMC –κινεζικών πλέον συμφερόντων– εξαγόρασε τον προηγούμενο μήνα τα Odeon Cinemas έναντι 921 εκατ. δολαρίων, εξήγγειλε ότι θα επενδύσει σε στρατηγικές που θα αφορούν στην «εμπειρία του θεατή». Με λίγα λόγια, στην παροχή περισσότερων πολυτελών θέσεων. Στοχεύοντας στα υψηλά βαλάντια, η εταιρεία προσδοκά αύξηση τόσο σε επίπεδο πληρότητας όσο και εισπράξεων. Όπως αποκαλύπτει, μάλιστα, οι θεατές εκδηλώνουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τις λίγες πολυτελείς αίθουσες που λειτουργούν σήμερα, σε σύνολο 242 αιθουσών που απαρτίζουν το δίκτυό της.

Στη «ναυαρχίδα» της αλυσίδας, τις αίθουσες Odeon Whiteleys, καλοντυμένοι σερβιτόροι σερβίρουν πίτες με αρνίσιο σουβλάκι και τζατζίκι, τις οποίες παραγγέλνουν οι πελάτες από την οθόνη αφής που βρίσκεται στο κάθισμά τους.

«Έχουμε καταλάβει ότι πολλοί από τους πελάτες μας θέλουν να απολαύσουν μια ολοκληρωμένη εμπειρία όταν πηγαίνουν σινεμά, συνδυάζοντας την ταινία με ποτό ή φαγητό», εξηγεί ο Simon Soffe, εκπρόσωπος της εταιρείας. «Ανοίξαμε το πρώτο μας σινεμά-εστιατόριο στη Βρετανία το 2012 και εξακολουθεί μέχρι σήμερα να παρουσιάζει τη μεγαλύτερη πληρότητα. Επίσης, έχει τις υψηλότερες επιδόσεις και σε επίπεδο ηλεκτρονικών κρατήσεων –αν σκεφτεί κανείς ότι για να βρει κανείς θέση πρέπει να κλείσει δύο εβδομάδες νωρίτερα».

Πολλοί, βέβαια, επαγγελματίες του χώρου αντιμετωπίζουν με δυσπιστία τη νέα αυτή τάση. «Οι πολυτελείς και υπερπολυτελείς αίθουσες θεωρούνται εδώ και καιρό το δισκοπότηρο του κλάδου όσον αφορά στην αύξηση των εσόδων των εταιρειών, αλλά κανείς δεν έχει καταφέρει να επιτύχει τα προσδοκώμενα αποτελέσματα», υποστηρίζει ο αναλυτής της Mintel, Michael Oliver. «Μπορεί να πηγαίνει καλά στο Λονδίνο, αλλά υποψιάζομαι ότι δεν θα έχει την ίδια επιτυχία στις περιοχές χαμηλότερων εισοδημάτων».

«Υπάρχει θέμα και με την τιμολόγηση –ήδη τα εισιτήρια στο σινεμά έχουν αυξηθεί σημαντικά εν όψει πληθωρισμού και πλέον ανέρχονται στις 10 λίρες –που αποτελούν κρίσιμο ψυχολογικό φράγμα για τους θεατές. Το Λονδίνο, βέβαια, έχει ξεπεράσει για πολύ αυτό το όριο», καταλήγει.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider