Newsletter Final List

Ενημερωθείτε για τα τελευταία νέα μας!

Εγγραφή στο Newsletter Final List feed
21 ΑΠΡ 2017 | 07:00
Τελευταία Ενημέρωση:21 ΑΠΡ 2017 | 12:30

Εντός του Μαΐου ο προτιμητέος επενδυτής για τον ΟΛΘ

Επενδυτές ΟΛΘ: Είμαστε έτοιμοι να αναλάβουμε το λιμάνι - Κεντρική Εικόνα/Video

Λήγει σήμερα Παρασκευή στις 5 το απόγευμα η προθεσμία υποβολής βελτιωμένων προσφορών που ζήτησε το ΤΑΙΠΕΔ από τους υποψήφιους επενδυτές για το 67% του Οργανισμού Λιμένα Θεσσαλονίκης. Ωστόσο τα νέα για το ποιος θα αναλάβει την αποκρατικοποίηση δεν αναμένονται πριν από την επόμενη εβδομάδα, καθώς οι προσφορές θα αποσφραγισθούν στην επόμενη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ.

Όπως εκτίμησε και ο πρόεδρος του ΟΛΘ Κωνσταντίνος Μέλλιος ο προτιμητέος επενδυτής-πλειοδότης αναμένεται να ανακηρυχθεί μέσα στο πρώτο μισό του Μαίου.

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι και τα τρία επενδυτικά σχήματα που υπέβαλαν αρχικές προσφορές θα συμμετάσχουν και σε αυτή τη φάση με τα δύο από αυτά να θεωρούνται φαβορί.

Στην κούρσα για το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας παραμένουν οι άραβες της DP World, η κοινοπραξία της Deutsche Invest Equity Partners της γαλλικής CGA CGM και του ομίλου Σαββίδη. Αουτσάιντερ θεωρείται η Φιλλιπινέζικη International Container Terminal Services (ICTS), η οποία ωστόσο αναμένεται να υποβάλει και αυτή δεσμευτική προσφορά χωρίς να αποκλείεται και κάποια έκπληξη.

Είναι πιθανό να υπάρξει μια περαιτέρω παράταση στην διαδικασία αν κριθεί ότι τουλάχιστον δύο προσφορές είναι πάρα πολύ κοντά, σε κάθε περίπτωση ο νέος επενδυτής αναμένεται να εγκατασταθεί στο λιμάνι μέσα στο δεύτερο μισό του έτους. Το ύψος του τιμήματος που θα προσφερθεί για την αξιοποίηση του ΟΛΘ για τα επόμενα 40 χρόνια παραμένει κρίσιμο με την αγορά να υπολογίζει ένα premium της τάξης του 20% με 25% από την κεφαλαιοποίηση του ΟΛΘ.

Εκτός του τιμήματος ο νέος μεγαλομέτοχος του ΟΛΘ θα πρέπει να υλοποιήσει επενδύσεις ύψους 180 εκατ. ευρώ έως το 2021 και να αυξήσει τον όγκο διακίνησης των εμπορευματοκιβωτίων στις 550.000 TEU μέσα σε εννέα χρόνια.

Αυτό που μένει να φανεί είναι το αν θα υπάρξει κάποιος από τους τρεις ενδιαφερόμενους που εκτός από το λογιστικό κομμάτι του τιμήματος θα υπολογίσει και άλλες παραμέτρους που θα οδηγήσουν μια προσφορά σε σημαντικά υψηλότερα επίπεδα από τις άλλες, όπως έχει γίνει σε αντίστοιχους διαγωνισμούς (π.χ. 14 αεροδρόμια, Αστέρας Βουλιαγμένης). Τα στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ, πάντως, εμφανίζονται αισιόδοξα δεδομένου ότι για μια φορά σε έναν σημαντικό διαγωνισμό υπάρχουν περισσότεροι από ένας υποψήφιοι.

Best of Internet