To Instagram θα...φρεσκάρει τη βιομηχανία της μόδας

Viber Whatsapp Μοιράσου το
To Instagram θα...φρεσκάρει τη βιομηχανία της μόδας

Την ώρα που ο μήνας της μόδας φτάνει στο τέλος του, με τελευταία στάση την Διεθνή Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού, πέρα από τις ενδυματολογικές δημιουργίες υπάρχει κι ένα ακόμα σημείο, άξιο αναφοράς. Κοιτάζοντας από μακριά τους μεγάλους οίκους αλλά και τις εταιρείες retail αναρωτιέται κανείς ποιοί από όλους θα είναι εκείνοι που θα ακολουθήσουν το παράδειγμα της Burberry και θα ιυοθετήσουν το νέο μοντέλο πωλήσεων που προτάσει να «βλέπουμε και να αγοράζουμε στη στιγμή».

Ο λόγος για τη νέα τακτική της βρετανικής εταιρείας ειδών πολυτελείας σύμφωνα με την οποία τα προϊόντα της θα είναι διαθέσιμα αμέσως μετά την επίδειξη μόδας. Αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι οι καταναλωτές είχαν πρόσβαση στα νέα μοντέλα των σχεδιαστών 6 μήνες μετά την παρουσίασή τους στο catwalk.

Ακόμα βέβαια κι αν αποφασίσουν κι άλλοι διάσημοι οίκοι να ακολουθήσουν το παράδειγμα της Burburry είναι σίγουρο πως λείπει ακόμα ένα σημαντικό κομμάτι ολοπκληρωθεί το παζλ των εσόδων που ευελπιστούν να αποκομίσουν οι σχεδιαστές με αυτή τους την κίνηση. Ποιό είναι αυτό; Τα δημοφιλή κι αγαπημένα κοινωικά δίκτυα, τα οποία δεν φαίνεται να έχουν μπει πλήρως στο παιχνίδι.

Εάν το διαδικτυακό catwalk έχει προοπτικές να υλοποιηθεί τότε σίγουρα χρειάζεται την βοήθεια του Instagram.

H δημοφιλής εφαρμογή της Facebook είναι σίγουρα η αγαπημένη των fashionistas κυρίως χάρη στις glamorous-στυλάτες φωτογραφίες που ανεβαίνουν και μπορούν να αγγίξουν την τελειότητα με τη βοήθεια των φίλτρων που διαθέτει.

Επώνυμες εταιρείες ένδυσης όπως οι Dior (8,9 εκατ. followers ή αλλιώς ακόλουθοι), Marc Jabos ( 4,2 εκατ. followers) καθώς και έμποροι όπως οι H&M(12,8 εκατ. followers), Top Shop ( 6,3 εκατ. followers) ξερογλείφονται στην προοπτική οι ακόλουθοι να μετατραπούν σε πελάτες. Βέβαια από άποψη χρηστών, το Ιnstagram με 400 εκατ. ενεργούς χρήστες συγκρινόμενο με το Facebook 1,6 εκατ. χρηστών δεν παρουσιάζεται το καταλληλότερο για απευθείας πώληση.

Όμως είναι σιγουρο πως ένα κουμπί απευθείας πώλησης( shop now), όπως αυτό που έχει βάλει η Asos, ένας από τους μεγαλύτερους διαδικτυακούς retailers, στο προφίλ της στο Facebook, θα ήταν μάνα εξ ουρανού για την βιομηχανία μόδας.

Το shop now button που βρίσκεται δίπλα από το like της εκάστοτε σελίδας στην ουσία δεν πραγματοποιεί πώληση μέσω του Facebook, απλά σε ανακατευθύνει στην επίσημη ιστοσελίδα για παράδειγμα της Asos μέσω της οποίας και πραγματοποιήσεις την αγορά σου.

Παρόλο που η Facebook ( η οποία εξαγόρασε το Instagram το 2012, έναντι 1 δισ. δολαρίων), μοιάζει να θεωρεί πως είναι ακόμα νωρίς για μια τέτοιου είδους στρατηγική εσόδων, φοβούμενη μήπως καταστρέψει τον προσεκτικά διαμορφωμένο «παλμό» των σχεδιαστών, η αλλαγή μοιάζει να έρχεται.

Αρκεί να σκεφτεί κανείς πως λάνσαρε ήδη από τον Σεπτέμβριο μια σειρά από νέα «buttons» που μπορούν να μπουν στη σελίδα όπως το Learn Now (Μάθε τώρα), Install Now (εγκατέστησε τώρα) και Shop Now (Ψώνισε τώρα), τα οποία στην ορολογία της βιομηχανίας είναι γνωστά ως direct response-ads(άμεσης ανταπόκρισης), δηλαδή ως κουμπιά που παρακινούν τον χρήστη να δράσει αντί να διαβάσει απλα΄ένα μήνυμα μιας εταιρείας.

Το «Shop Now» κουμπί μάλιστα οδηγεί, ανακατευθύνει για την ακρίβεια, τους χρήστες στο retail site ενώ χρησιμοποιώντας έναν In app browser, όπως αποκαλείται, καταφέρνει να διατηρεί το χρήστη στο περιβάλλον του Instagram.

Ενδεικτικές για τα βήματα που σκοπεύει να κάνει η Facebook στο Instagram και στη βιομηχανία της μόδας ή στο εμπόριο γενικότερα θα μπορούσαν να θεωρηθούν και οι προβλέψεις των αναλυτών. Σύμφωνα με αυτές οι διαφημίσεις του Instagram θα μετατραπούν σε τεράστιο έσοδο για το Facebook, σε αντίθεση με την μέχρι πρότινος πενιχρή συμβολή του στα κέρδη της μαμάς εταιρείας.

Ο Emarketer προβλέπει 600 εκατ. κέρδη από τις διαφημίσεις του Instagram αυτό το χρόνο, ενώ μέχρι το 2017 προβλέπει να αγγίζουν τα 2,8 δισ. δολάρια ήτοι το 10% του συνολικού διαφημιστικού τζίρου του ομίλου. Ο αναλυτής της Barclay’s Paul Vogel παρουσιάζεται ακόμα πιο αισιόδοξος, προβλέποντας τα έσοδα του Instagram να αγγίξουν από φέτος το 1,3 δισ. ευρώ

Τα διαφημιστικά γραφεία που συνεργάζονται μάλιστα στενά με την Facebook και τις μεγάλους οίκους μόδας συμπληρώνουν πως το Instagram θα λανσάρει τη λειτουργία της «απευθείας αγοράς» ακόμα και μέσα στο χρόνο. Εκπρόσωποι της εταιρείας αρνήθηκαν να σχολιάσουν τις συγκεκριμένες δηλώσεις.

Η αλήθεια είναι πως το Instagram πρέπει να βρει τρόπο να σταθεί στα δικά του πόδια. Ειδικά αν σκεφτεί κανείς πως άλλα κοινωνικά δίκτυα έχουν το προβάδισμα. Τo Twitter για παράδειγμα προσφέρει ήδη από τον Σεπτέμβριο την δυνατότητα αγοράς εισάγοντας τα στοιχεία της πιστωτικής σου κάρτας. Το Pinterest από την άλλη είναι προηγείται μερικά βήματα στο ηλεκτρονικό εμπόριο αφού διαθέτει εδώ και καιρό τα λεγόμενα Buyable pins(pins που μπορούν να αγοραστούν).

Το σίγουρο είναι πως σε μια συγκυρία που θεωρείται άστατη, η αγορά της μόδας ψάχνει την επόμενη φωτεινή ευκαιρία. Ένας μεγάλος αριθμός των εμπόρων λιανικής πώλησης, συμπεριλαμβανομένων των Burberry και Gucci, ήδη χρησιμοποιούν την εφαρμογή Snapchat για την προώθηση των εμπορικών τους σημάτων καθόλη τη διάρκεια του μήνα της μόδας.

Βέβαια το Snapchat, με βάση χρηστών που αγγίζει τα 100 εκατ. είναι αδιαμφισβήτητα λιγότερο ώριμο στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου. Παρόλα αυτά έλκει τους διαφημιστές με το επιχείρημα πως είχε αυξημένη δημοφιλία σε ηλικίες από 13-34 ετών.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider