Newsletter Final List

Ενημερωθείτε για τα τελευταία νέα μας!

Εγγραφή στο Newsletter Final List feed
04 ΦΕΒ 2016 | 13:16

Οι Ρώσοι κάνουν «shopping therapy» παρά την κρίση

Οι Ρώσοι κάνουν «shopping therapy» παρά την κρίση - Κεντρική Εικόνα/Video

Η οικονομική ύφεση, η οποία ήδη μετρά μια διετία στη Ρωσία, έχει οδηγήσει πολλούς Ρώσους στην περικοπή δαπανών. Αυτό βέβαια δεν ισχύει για όλους καθώς ανάμεσά τους υπάρχουν αρκετοί που θεωρούν ότι η περίοδος κρίσης είναι η πιο κατάλληλη για να «στοκάρει» κάποιος με τα αγαπημένα του παιχνίδια, πολυτελή αμάξια και ακριβά ρολόγια.

«Η κρίση δεν έχει επηρεάσει τις καθημερινές μου καταναλωτικές συνήθειες ή τις διακοπές μου», αναφέρει ο 25χρονος Yaroslav Gafurov, ο οποίος ζει στη Μόσχα. Καταναλωτές όπως ο Gafurov «συγκράτησαν» αρκετούς κλάδους και βοήθησαν αρκετές επιχειρήσεις πολυτελών προϊόντων να ανακοινώσουν το 2015 αποτελέσματα πολύ καλύτερα από τα αναμενόμενα (ορισμένες και καλύτερα από κάθε άλλη χρονιά) παρά το γεγονός ότι οι πωλήσεις της λιανικής σημείωσαν στο σύνολό τους πτώση 10%.

Περίπου οι μισοί Ρώσοι μπορούν μετά βίας να αγοράσουν τα βασικά είδη διατροφής όπως είναι το φαγητό, σύμφωνα με τις εθνικές στατιστικές μετρήσεις.

Νέα καταστήματα

Η τάση αυτή οδηγεί αρκετές επιχειρήσεις πολυτελών προϊόντων σε ενέργειες επέκτασης και στο άνοιγμα νέων καταστημάτων στη ρωσική πρωτεύουσα. Η GUM, ο όμιλος πολυκαταστημάτων στην Κόκκινη Πλατεία στο Κρεμλίνο υποδέχθηκε τα νέα καταστήματα των οίκων Bulgari και Jimmy Choo τα οποία άνοιξαν πέρυσι ενώ η Hermes διπλασίασε τον χώρο των πωλήσεων.

 «Οι πωλήσεις δεν έχουν άνοδο και αυτό δεν μεταφράζεται μόνο σε ρούβλια αλλά και σε σκληρό νόμισμα», είπε ο Alexander Pavlov, αντιπρόεδρος του Mercury (εμπορεύεται πολυτελή είδη) και του TsUM, του σημαντικότερου πολυκαταστήματος πολυτελών ειδών στη Μόσχα. Μερικοί εύποροι πελάτες έχουν μειώσεις τις δαπάνες τους σε ταξίδια στην Ευρώπη και κάνουν τα περισσότερα ψώνια τους εντός της Ρωσίας», σύμφωνα με το Moscow’s Fashion Consulting Group.

Η Prada ανακοίνωσε ότι οι πωλήσεις στη Ρωσία πέρυσι κατέγραψαν σημαντική άνοδο ενώ η ρωσική αγορά είχε τη μεγαλύτερη δυναμική για την Rolls-Royce.

Ωστόσο, αυτού του είδους η ανάπτυξη οδηγεί σε πόλωση ανάμεσα στους πολύ πλούσιους και τους πολύ φτωχούς, σύμφωνα με τα στοιχεία της κυβέρνησης τα οποία κατέδειξαν ότι περίπου 4 εκατομμύρια πολιτών ζει κάτω από το όριο της φτώχειας. Και από την άλλοι, οι τυχεροί που έχουν ρευστό, δεν έχουν πολλές ελκυστικές επιλογές για αγορές.

Κατά τις τελευταίες δύο δεκαετίες η χώρα έχει υποστεί τρεις χρηματοοικονομικές κρίσεις, επεσήμανε ο Vladimir Kholyaznikov, επικεφαλής της KupiVIP Group, εμπορικής επιχείρησης που πουλά online προϊόντα υψηλής μόδας. «Αυτό έμαθες στους Ρώσους ότι όταν έχεις χρήματα, το πιο ασφαλές πράγμα που έχεις να κάνεις, είναι να τα ξοδέψεις», ανέφερε σχετικά.

Ο κ. Kholyaznikov ανέφερε ότι οι παραγγελίες στην εταιρεία του αυξήθηκαν κατά 55% την προηγούμενη χρονιά. Ωστόσο και οι Ρώσοι της μεσαίας οικονομικής τάξης έχουν επιδοθεί στο «σπορ» του καταναλωτισμού από τη στιγμή που το ρούβλι άρχισε να πέφτει στο τέλος του 2014.

Σύμφωνα με τον αναλυτή της Berenberg Bank στο Λονδίνο, Zuzanna Pusz, «αυτή ήταν μια αναμενόμενη αντίδραση για τα ρωσικά δεδομένα. Ιστορικά υπάρχει μεγάλη αστάθεια στο νόμισμά τους αλλά από την άλλη υπάρχει και αρκετός πλούτος. Μπορεί να έχεις χρήματα τη μια μέρα και την επόμενη να τα χάσεις. Για το λόγο αυτό προσπαθούν να τα επενδύσουν με κάποιον τρόπο και ένας συνήθης τρόπος επένδυσης είναι τα ρολόγια ή τα αντικείμενα αξίας».

Σύμφωνα με την Maria Vakatova, συνεργάτη της Watcom Group, «είναι δύσκολο για τους αγοραστές πολυτελών ειδών να αλλάξουν ξαφνικά τρόπο ζωής. Ακόμη και σε δύσκολες εποχές, υπάρχει κόσμος που είναι διατεθειμένος να ξοδέψει ακόμη και μισό εκατομμύριο ρούβλια σε μια βόλτα στα καταστήματα».

Όπως αναφέρουν οι έμποροι ειδών μόδας, είδη όπως ακριβές τσάντες και παπούτσια, τα οποία είναι επώνυμα και φέρουν εμφανώς λογότυπα και διακριτικά της μάρκας. Αντιθέτως, τα ανώνυμα προϊόντα έχουν υποστεί τις τραγικές συνέπειες της κρίσης. Αυτό επιβεβαιώνει και ο Denis Bogatyrev, επικεφαλής της BNS Group η οποία διαθέτει 180 καταστήματα μόδας σε όλη τη Ρωσία και την τελευταία χρονιά άνοιξε τέσσερα νέα Michael Kors καταστήματα στη Μόσχα. 


Προσθήκη νέου σχολίου

CAPTCHA
Η ερώτηση αποσκοπεί στην πρόληψη αυτόματων υποβολών

Best of Internet