Τα Mc Donald's «τρέχουν» για να «προλάβουν το πρωινό»

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Τα Mc Donald's «τρέχουν» για να «προλάβουν το πρωινό»

Χρειάστηκαν τέσσερα χρόνια προκειμένου τα McDonald’s να δοκιμάσουν και να λανσάρουν στην αγορά τα γνωστά σάντουιτς πρωινού McGriddles το 2003. Aκόμη και για την αντικατάσταση της μαργαρίνης με βούτυρο για τα McMuffins απαιτήθηκαν έξι μήνες προκειμένου η μεγαλύτερη αλυσίδα εστιατορίων στον κόσμο να λάβει τη σχετική απόφαση.

Και οι αλλαγές ήταν απαραίτητες προκειμένου τα McDonald’s να μπορέσουν να αντεπεξέλθουν στον αυξανόμενο ανταγωνισμό, ειδικά στο κομμάτι του πρωινού, έχοντας απέναντί τους τα Burger King, τα Taco Bell και τα Dunkin Donuts. Έτσι, τεράστιες ποσότητες βουτύρου έπρεπε να φθάσουν στα 14.000 εστιατόρια που υπάρχουν στις ΗΠΑ.

Ωστόσο, είναι πολύ πιο απλή υπόθεση το να προστεθεί ένα συστατικό στο ήδη υπάρχον μενού, ακόμη και αν αυτό παραξενέψει τους πελάτες και προκαλέσει αϋπνίες στους προμηθευτές από το να λανσαριστεί ένα καινούριο προϊόν. Ωστόσο, όπως εκτιμά η Sara Senatore, αναλύτρια της Sanford C. Bernstein & Co, «η εταιρεία πρέπει να είναι σε θέση να κινηθεί με τους ρυθμούς που κινείται η αγορά. Ο έξω κόσμος έχει αλλάξει πιο γρήγορα απ’ ό,τι τα McDonald’s. Ουσιαστικά, έχουν μείνει πίσω».

Από όταν ανέλαβε τα ηνία πριν από έναν χρόνο ο νέος Διευθύνων Σύμβουλος, Steve Easterbrook, προχώρησε σε δομικές αλλαγές. Απέλυσε υπαλλήλους, προσάρμοσε τη λειτουργία της κουζίνας ενώ η πιο μεγάλη καινοτομία του ήταν η εισαγωγή του πρωινού το οποίο πλέον ήταν διαθέσιμο καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας. Οι μετοχές της εταιρείας σημείωσαν άνοδο 24% κατά τους 15 μήνες όπου συντελέστηκαν οι αλλαγές.

Σε ένα τόσο ανταγωνιστικό περιβάλλον το παιχνίδι κρίνεται στη λεπτομέρεια. Τα Burger King έχουν λανσάρει τα burritos με αβγό, τα Taco Bell το πρωινό τους 1 ευρώ και τα Dunkin Donuts λανσάρουν ένα νέο κρουασάν με ομελέτα.

Το πρώτο McMuffin με αβγό δημιουργήθηκε από τον franchisee Herb Peterson ο οποίος αναζητούσε έναν τρόπο ώστε να μπορεί κάποιος να τρώει αβγά benedict οδηγώντας. Η πρώτη συνταγή περιείχε βούτυρο και ξεκίνησε να εκτελείται τη δεκαετία του 1970.

Μια άλλη αλλαγή που έκανε πρόσφατα η αλυσίδα είναι η χρήση ακατέργαστου λευκού αλευριού αντί του κατεργασμένου και όπως σημειώνει ο Terry Smith, ιδιοκτήτης τριών εστιατορίων McDonalds η γεύση έχει βελτιωθεί αρκετά και αυτό το έχουν παρατηρήσει και οι πελάτες.

H αλλαγή στην τιμολογιακή πολιτική έδωσε επίσης ώθηση στις πωλήσεις. Το πρώτο τρίμηνο, τα McDonald’s είχαν 23 εκατομμύρια περισσότερους πελάτες σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Οι same-store πωλήσεις σημείωσαν αύξηση 6,2% τη συγκεκριμένη περίοδο και ήταν η μεγαλύτερη εδώ και τέσσερα έτη.

«Αναθεωρούμε τον τρόπο που προσεγγίζουμε την καινοτομία», αναφέρει η Jessica Foust, στέλεχος της εταιρείας και συμπληρώνει ότι «η αλλαγή με το βούτυρο ήταν αρκετά άμεση, μάλλον η πιο άμεση που έχουμε κάνει ποτέ».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider