Έρχονται οι online αγορές μέσω Facebook

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Έρχονται οι online αγορές μέσω Facebook

Μέχρι και λουλούδια στη «Γιορτή της μητέρας» θα μπορούν να στέλνουν οι χρήστες του Facebook μέσω του messenger χωρίς να χρειαστεί καν να διακόψουν για πολύ τη συνομιλία με τους φίλους τους. Η συνεργασία του Facebook με 1.800 online ανθοπωλεία μέσω ενός συστήματος τεχνητής νοημοσύνης θα είναι διαθέσιμη ως υπηρεσία προς χρήση μέσω των instant-messaging.

Έτσι ένας χρήστης, χωρίς καλά καλά να αντιληφθεί θα έχει χρησιμοποιήσει μια από τις πιο πρωτοποριακές υπηρεσίες του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Το λεγόμενο «contextual commerce», δηλαδή η προώθηση προϊόντων μέσω του διαδικτύου και των social media, η οποία εντάσσεται στην καθημερινότητα του online χρήστη χωρίς να διακόπτει τη δραστηριότητα «ρουτίνας» που αναπτύσσει ο ίδιος στο internet, αποτελεί ένα «πολλά υποσχόμενο» πεδίο.

Τα χαρακτηριστικά αυτού του είδους marketing δίνουν πολλές δυνατότητες στους marketers. Τα χαρακτηριστικά αυτά δίνουν την ευκαιρία στο Facebook να χρεώσουν υψηλότερες τιμές για τις διαφημίσεις προκειμένου να προσφέρουν πιο «διαδραστικές» υπηρεσίες στις εταιρείες που διαφημίζονται, όπως ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος του Facebook, Mark Zuckerberg. Oι διαφημιστές θα έχουν καλύτερη «αλληλεπίδραση» με τους καταναλωτές-χρήστες του facebook.

Αυτό θα έδινε μεγάλη ώθηση στο μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο του κόσμου, το οποίο την προηγούμενη χρονιά έφερε 17 δις. δολάρια έσοδα από διαφημίσεις, ωστόσο η μέση τιμή που χρεώνει ανά κλικ τους marketers έχει σημειώσει πτώση.

Προκειμένου να ανταποκριθεί σε αυτή την πρόκληση, το Facebook αναθεωρεί τη στρατηγική πληρωμών, κάτι που αποτελεί αρκετά μεγάλη αλλαγή για την εταιρεία, η οποία κάποτε υπολόγιζε να κάνει περικοπές στα έξοδα που χρεωνόταν για να πληρώσει εταιρείες των οποίων τα παιχνίδια φιλοξενούσε (π.χ Farm Ville κλπ). Αντιθέτως, το δίκτυο μπορεί να αντιγράψει τη στρατηγική του κινέζου ανταγωνιστή Tecent Holdings του οποίου η πλατφόρμα WeChat, η οποία είναι ουσιαστικά messenger, επιτρέπει στους χρήστες να αγοράζουν τα πάντα από δώρα μέχρι μεταφορά με ταξί.

«Θέλουμε να φέρουμε σε επαφή τους ανθρώπους με τα προϊόντα που αγαπούν και να καταστήσουμε εύκολο για αυτούς να τα αγοράσουν», αναφέρει ο Deb Liu, αντιπρόεδρος της σχετικής πλατφόρμας στο Facebook.

Για να τα κατορθώσει όλα αυτά το Facebook πρέπει να καταστήσει εύκολη την πληρωμή και να μην απαιτείται από τους καταναλωτές να συμπληρώνουν φόρμες με τα στοιχεία της πιστωτικής τους κάρτας ή να πρέπει να χρησιμοποιήσουν μετρητά όπως γίνεται με την Amazon. Ο τρόπος πληρωμής πρέπει να είναι ευέλικτος όπως είναι π.χ μέσω PayPal και πάνω από όλα δωρεάν.

Το πρώτο τρίμηνο του 2016 τα έσοδα από τη συγκεκριμένη κατηγορία έφθασαν το χαμηλότερο επίπεδο σε σχέση με οποιοδήποτε τρίμηνο του 2012 και σημείωσε πτώση 20% σε ετήσια βάση. Σύμφωνα με τον Οικονομικό Διευθυντή, David Wehner, αναμένεται επιπλέον πτώση το 2016 σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Η πτώση αυτή αποδίδεται κατά ένα μέρος στην αλλαγή των «γούστων». Πολλοί καταναλωτές έχουν εγκαταλείψει τη συνήθεια να παίζουν παιχνίδια στο Facebook και να πληρώνουν για «virtual» προϊόντα. Επίσης, πολλοί έχουν στραφεί στα mobile παιχνίδια τα οποία προσφέρονται δωρεάν για να τονωθεί η χρήση μέσω κινητών.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider