Τεχνολογία
Νίκη Παπάζογλου

Το γνωρίζατε ότι στην περιοχή του Μεταξουργείου «κρύβεται» το Δημόσιο Σήμα, ο τόπος όπου θάφτηκαν οι πρώτοι πεσόντες του Πελοποννησιακού πολέμου και το σημείο από όπου ο Θουκυδίδης μας πληροφορεί οτι ο Περικλής εκφώνησε τον Επιτάφιο λόγο του;

Σε αυτή και σε άλλες πολλές κρυφές πτυχές της Αθήνας υπόσχεται να μας  μυήσει η καινοτόμος startup εταιρεία Greeking.me η οποία προσφέρει αυθεντικές και προσωποποιημένες εμπειρίες στους επισκέπτες της χώρας κι όχι μόνο.

Μέσα από tailor-made αλλά και θεματικές βόλτες στην πόλη, γαστρονομικές εμπειρίες όπως μαθήματα ελληνικής κουζίνας και περιπάτους γευσιγνωσίας, μαθήματα παραδοσιακών χορών και άλλες δραστηριότητες για παιδιά και οικογένειες, υπόσχεται όχι μόνο να παρουσιάσει την ξεχωριστή ελληνική ταυτότητα στους ξένους επισκέπτες της χώρας αλλά και να ξανασυστήσει στους ντόπιους τις πολυσύχναστες γειτονιές της Αττικής. Όπως άλλωστε ομολογούν οι ιδρυτές της, Άννα Μανιά και Νίκος Θεοδωρής, στο insider.gr «oι Έλληνες γνωρίσαμε και αγαπήσαμε γειτονιές όπως το Μεταξουργείο και του Ψυρρή για τη μποέμικη ατμόσφαιρα και τη φανταστική νυχτερινή ζωή, χωρίς όμως να γνωρίζουμε την ιστορία τους και τις ανεξερεύνητες γωνιές τους, όπως αρχαία τοπόσημα ή και ενθύμια του πρόσφατου ελληνικού παρελθόντος».

Για να μας πείσουν, αναφέρουν και το παράδειγμα της Βυζαντινής Αθήνας. «Η ελληνική πρωτεύουσα είναι παγκοσμίως γνωστή για τον “χρυσό αιώνα” και για τα μεγάλα επιτεύγματα της κλασσικής αρχαιότητας. Ωστόσο, από τη ρωμαϊκή περίοδο και έπειτα, έχουμε ένα μεγάλο ιστορικό κενό που συνεχίζεται για αιώνες, μέχρι και την ελληνική επανάσταση. Πόσοι γνωρίζουμε, άραγε, πώς ήταν η ζωή στην Βυζαντινή Αθήνα; Υπάρχουν ενθύμια αυτής της εποχής; Ποια ήταν η σύνθεση της πόλης και των ανθρώπων σε αυτήν την ιδιαίτερη ιστορική περίοδο;».

Όπως εξηγούν, οι υπηρεσίες της Greeking.me χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: αυτές που απευθύνονται σε μικρές ομάδες επισκεπτών, όπου τα γκρουπ φτάνουν κατά μέγιστο τα 8 ή και 10 άτομα και τις ιδιωτικές όπου μπορεί να κλείσει κάποιος για τον ίδιο και την παρέα του ή την οικογένειά του.

Οι ξεναγήσεις διαρκούν περίπου τέσσερις ώρες και κοστίζουν από 45 ευρώ ανά ενήλικα, οι πρώτες, έως και 70 ευρώ ανά ενήλικα οι δεύτερες, συμπεριλαμβανομένης και της γαστριμαργικής εμπειρίας που προσφέρουν.

Η Greeking.me μάλιστα βραβεύθηκε πρόσφατα ως Exclusive Tour Operator of the year, από το Luxury Travel Guide, παρά το γεγονός ότι ξεκίνησε μόλις πριν 9 μήνες.

«Η ιδέα προέκυψε μέσα από ένα συνδυασμό εμπειριών και διαπιστώσεων. Από τη μια, αντιληφθήκαμε ένα κενό στην τουριστική αγορά, το οποίο θελήσαμε να καλύψουμε μέσα από μια φρέσκια, μοντέρνα προσέγγιση. Παράλληλα, συνειδητοποιήσαμε πως πλέον, αυτό που σπούδασες καθόλου δεν συνεπάγεται την εργασία που θα ακολουθήσεις. Κάπως έτσι αντί να ακολουθήσουμε το παράδειγμα δεκάδων φίλων μας και να εγκαταλείψουμε τη χώρα, αποφασίσαμε να μείνουμε και να ασχοληθούμε με ένα ιδιαίτερα δημιουργικό κλάδο. Και δεν το έχουμε μετανιώσει!» ομολογούν οι εμπνευστές της ιδέας.

Οι προσδοκίες τους άλλωστε, όπως τονίζουν και οι δύο, ήταν και παραμένουν συγκεκριμένες: «Να δημιουργήσουμε μια βιώσιμη επιχείρηση που να μας κάνει συνεχώς δημιουργικούς, να παρέχει καινοτόμες υπηρεσίες υψηλής ποιότητας και να συνεισφέρει με τη σειρά της στο τουριστικό προϊόν της χώρας και την τοπική οικονομία».

 

Για να το επιτύχουν αυτό, αφουγκράζονται τις νέες τάσεις της παγκόσμιας ταξιδιωτικής αγοράς. «Το ταξίδι, πλέον μετουσιώνεται ολοένα και περισσότερο σε μια προσωπική εμπειρία ζωής. Γι αυτό και η Greeking.me θέλει να φέρει στο προσκήνιο την παράδοση ιδωμένη μέσα από τον φακό της καινοτομίας, της ανακάλυψης και των σύγχρονων μέσων, δημιουργώντας όχι μόνο ποιοτικές υπηρεσίες αλλά και συνεισφέροντας στην ανταγωνιστικότητα του τουριστικού προϊόντος της χώρας».

«Και για να γνωρίσουν οι επισκέπτες την αυθεντική πλευρά της ζωής στην πόλη και να έρθουν σε επαφή με τη ήθη και τα έθιμα της ελληνικής παράδοσης πρέπει να χορέψουν βήματα παραδοσιακών χορών του τόπου μας και να μαγειρέψουν αυθεντικές συνταγές της ελληνικής κουζίνας. Από την τέχνη του δρόμου στο Μεταξουργείο μέχρι τα ιστορικά κτίρια των Πετραλώνων και την ιδιάζουσα περίπτωση των Εξαρχείων, όραμα της εταιρείας είναι ο επισκέπτης να δει την πρωτεύουσα όχι μόνο ως ορόσημο αρχαιολογικών θησαυρών αλλά και ως έναν ζωντανό αστικό ιστό με ποικίλες επιρροές από την αρχαία αλλά και τη σύγχρονη ιστορία» εξηγούν.

Η προσπάθειά τους μέχρι στιγμής έχει στεφθεί με επιτυχία, παρόλο που όπως σημειώνουν «δεν είναι εύκολο να ξεκινήσεις από το μηδέν μια επιχειρηματική προσπάθεια στην Ελλάδα του 2016. Εκτός από το επιχειρηματικό ρίσκο, χρειάζεται γερό στομάχι, μεγάλες ψυχικές αντοχές αλλά και μια δόση τρέλας!»

Τα προβλήματα που αναφέρουν, γνωστά και χιλιοειπωμένα, παρόλα αυτά άλυτα. «Η φορολογία είναι δυσβάσταχτη, η γραφειοκρατία ατελείωτη, τα κίνητρα απουσιάζουν, όσο για την πρόσβαση σε κεφάλαια, ούτε λόγος! Δυστυχώς ακολουθούμε τον εντελώς αντίθετο δρόμο από εκείνον χωρών όπως το Ισραήλ, που αποτελεί λαμπρό παράδειγμα χώρας με επιχειρηματική κουλτούρα».

Μάλιστα οι ίδιοι χαρακτηρίζουν την στάση των πολιτικών ταγών της χώρας απέναντι στην επιχειρηματικότητα εχθρική, ανά περιπτώσεις. «Θα πρέπει επιτέλους να διαμορφώσουμε επιχειρησιακή κουλτούρα ως χώρα, να δοθούν ισχυρά κίνητρα σε νέους ανθρώπους να παραμείνουν στη χώρα και να επιχειρήσουν. Επιπλέον το επίπεδο της φορολογίας θα πρέπει να μειωθεί για να τονώσει την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων. Μην ξεχνάτε πως στον τουρισμό, η χώρα μας καλείται να "αντιμετωπίσει" ισχυρούς παίκτες της παγκόσμιας αγοράς όπως η Ιταλία, η Ισπανία και η Γαλλία. Πώς θα συμβεί αυτό αν το τουριστικό προιόν δεν είναι αρκετά ανταγωνιστικό;» συμπληρώνουν.

Για το μέλλον οραματίζονται «μια εταιρία που θα παρέχει εξαιρετικά ποιοτικές και προσωποποιημένες εμπειρίες στους επισκέπτες της χώρας μας δίνοντας τους τη δυνατότητα να νιώσουν "Έλληνες έστω και για λίγο"». Αυτό βέβαια, προυποθέτει και την επέκταση τους και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας, βήμα που, όμως, θα γίνει σταδιακά και με σύνεση ώστε να μην θέσει σε κίνδυνο την βιωσιμότητα της επιχείρησης.

Άλλωστε όπως επισημαίνουν η καλή ιδέα δεν αρκεί. «Ιδέες έχουμε όλοι, όμως λίγοι είναι αυτοί που καταφέρνουν να μετατρέψουν την ιδέα τους σε βιώσιμη επιχείρηση. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι η συντριπτική πλειοψηφία των startups δεν καταφέρνει να επιβιώσει. Πλέον, δεν είναι εύκολο να δημιουργήσεις κάτι που δεν προ-υπάρχει, εκτός αν είναι ένα προϊόν ή μια υπηρεσία πολύ υψηλής τεχνολογίας. Πρέπει λοιπόν να βρεις έναν τρόπο να είσαι βιώσιμος, προσφέροντας κάτι που λύνει ένα υπαρκτό πρόβλημα, με καλύτερο, διαφορετικό ή φθηνότερο τρόπο σε σχέση με τον ανταγωνισμό».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.