Tip of the Day

Σύμβαση με γυμναστήριο - κέντρο αισθητικής; Τι πρέπει να ξέρω

Αγόρασα μια συνδρομή για να πηγαίνω στο γυμναστήριο. Το ξανασκέφτηκα την επόμενη ημέρα. Δεν έχω πραγματικά το χρόνο για κάτι τέτοιο και μάλλον είναι και λίγο ακριβό. Μπορώ να ακυρώσω τη συνδρομή μου; Το ερώτημα αυτό απαντάται από τη γραμμή καταναλωτή 1520 του υπουργείου Ανάπτυξης.  

Η ακύρωση της σύμβασης μπορεί να γίνει αναιτιολόγητα εντός 30 ημερών από την υπογραφή της με την υποβολή σχετικού εντύπου δήλωσης υπαναχώρησης στην εταιρεία. Ο καταναλωτής υποχρεούται να καταβάλει το αντίτιμο των υπηρεσιών που του έχουν αποδεδειγμένα παρασχεθεί.

Αν η υποβολή της καταγγελίας της σύμβασης γίνει μετά την παρέλευση 30 ημερών από την υπογραφή της, ο έμπορος δικαιούται να παρακρατήσει ποσό που αντιστοιχεί μέχρι το 2,5% επί της αξίας του ανεκτέλεστου προγράμματος της σύμβασης.

Η παρακράτηση του 2,5% δεν ισχύει στην περίπτωση της υποβολής της δήλωσης υπαναχώρησης πριν την παρέλευση 30 ημερών από την υπογραφή της σύμβασης. (η Yπουργική Απόφαση που προβλέπει τα δικαιώματα του καταναλωτή, ενημερώνει το 1520 είναι η Z1-1262/29.10.2007, ΦΕΚ Β΄ 2122.

Ισχύει ακριβώς το ίδιο και για  συνδρομή σε ινστιτούτο αδυνατίσματος. Αν το ξανασκεφτεί ο καταναλωτής, π.χ. γιατί εκτίμησε πως δεν έχει πραγματική ανάγκη για κάτι τέτοιο ή γιατί σκέφτηκε πως τελικά είναι λίγο ακριβό, μπορεί να ακυρώσει τη συνδρομή του.

Το ΚΕΠΚΑ, αναλύει την υπουργική Απόφαση.

Σύμφωνα λοιπόν με την 29-10-2007, Υπουργική Απόφαση, Ζ1-1262 έχουμε τα παρακάτω δικαιώματα:

** Στη σύμβαση, η οποία υπογράφεται, ανάμεσα στις μονάδες αδυνατίσματος, στα γυμναστήρια και στους Καταναλωτές, πρέπει να αναγράφεται το όνομα, η επωνυμία, ο διακριτικός τίτλος, η πλήρης διεύθυνση, ο Α.Φ.Μ., η αρμόδια Δ.Ο.Υ., ο αριθμός μητρώου της επιχείρησης, το όνομα αυτού, που υπογράφει τη σύμβαση, από την πλευρά της επιχείρησης, ο αριθμός αδείας λειτουργίας της επιχείρησης, η χρονολογία και ο τόπος κατάρτισης της σύμβασης, η αναλυτική περιγραφή των υπηρεσιών, ο αριθμός και η διάρκεια των συνεδριών, οι δωρεάν υπηρεσίες, ο χρόνος παροχής των υπηρεσιών, η ολική επιβάρυνση του καταναλωτή, με ανάλυση της αξίας κάθε υπηρεσίας, οι όροι πληρωμής και το δικαίωμα υπαναχώρησης. Η σύμβαση πρέπει να συνοδεύεται, από έντυπο υπαναχώρησης.

** Ο καταναλωτής μπορεί να υπαναχωρήσει, αναιτιολόγητα, εντός 30 ημερών, με την αποστολή γραπτής δήλωσης, προς την επιχείρηση.

** Ο καταναλωτής δικαιούται, οποιαδήποτε στιγμή, κατά τη διάρκεια της σύμβασης, να καταγγείλει τη σύμβαση. Στην περίπτωση αυτή, γίνεται εκκαθάριση των υπηρεσιών, που παρασχέθηκαν και αυτών, που υπολείπονται. Επίσης, η επιχείρηση δικαιούται να παρακρατήσει ένα ποσό μέχρι 2,5% του υπολοίπου της σύμβασης, πέραν του ποσού, που αντιστοιχεί, στις ήδη παρασχεθείσες υπηρεσίες.

** Τυχόν εκπτώσεις, που συμφωνήθηκαν, κατά τη σύναψη της σύμβασης, εξακολουθούν να ισχύουν και στην περίπτωση της καταγγελίας και διακοπής της σύμβασης.

** Απαγορεύεται η είσπραξη οποιαδήποτε προκαταβολής, που υπερβαίνει το 2,5% του συνολικού ποσού της σύμβασης, πριν αρχίσει η εκτέλεση της σύμβασης.

** Εάν η πληρωμή της επιχείρησης γίνεται, με πίστωση, που χορηγείται, από Τράπεζα, η υπαναχώρηση ή η καταγγελία της σύμβασης συνεπάγεται διακοπή πληρωμών, για το μέρος των υπηρεσιών, που δεν παρασχέθηκε.

** Η επιχείρηση έχει υποχρέωση να επιστρέψει, εντός των 30 ημερών, τα αχρεωστήτως καταβληθέντα ποσά ή να απαλλάξει τον Καταναλωτή, από τα ποσά, που αναλογούν, στο υπόλοιπο της σύμβασης.

** Από τη υπογραφή της Υπουργικής Απόφασης, τα παράπονα και οι καταγγελίες των καταναλωτών, για τις επιχειρήσεις αυτές, άρχισαν να μειώνονται. Ενώ, το 2002 βρισκόταν, στην 1η θέση των παραπόνων του ΚΕ.Π.ΚΑ., κατέχοντας ποσοστό 24,22% το 2020, υποχώρησαν στην 14η θέση, κατέχοντας ποσοστό μόλις 1,57%.

TAGS: